Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6, 5v tiptronic, vikakoodi P0741

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6, 5v tiptronic, vikakoodi P0741

    Autodata ilmoittaa tuosta, että Torgue converter solenoid - Performance or stuck off ja että vian aiheuttaa johdotus taikka solenoidi. Missäköhän päin tuollainen solenoidi on? Autodatassa ei ole tietoa moisesta.

  • #2
    Siellä se on laatikossa, eli kun ottaa öljypohjan pois niin kaikki solenoidit pitäisi paljastua.

    Comment


    • #3
      ovatko kalliita? kannattaa vaihtaa varmaan kaikki samalla vaihteiston öljynvaihdon yhteydessä.

      Comment


        #4
        Onkos siellä oikeesti joku ongelma, vaiko vaan muistiin jäänyt vikakoodi? Ravistaako tahi luistaako vaihteisto?

        Comment


        • #5
          Kyllähän siellä varmaankin jokin ongelma on ainakin hetkellisesti ollut jos softa on tunnistanut, että solenoidi jumii.
          Sitä minä en tiedä kannattaako vaihtaa kaikki kerralla... ja mitä mikäkin solenoidi maksaa.
          Aikamoinen suo oli katsella ainakin perhealbumista niitä kun ei oikein itsekään tiedä mitä kaikkea laatikko pitää sisällään ja mikä on mikäkin osa.
          Mutta näytti heiluvan siinä 100-200e/kpl välillä solenoidien hinnat.

          Comment


          • #6
            2 vaihteella vedättää aika pitkään ja laittaa sit nopeesti nykäsemällä 3sen. Matkaa ku ajaa niin välillä ei meinaa laittaa 5lla lukitusta päälle.

            Comment


            • #7
              Mitäs autolla on ajettu ja onko mitään tietoa koska laatikon öljyt on vaihdettu?
              En tiedä mitä tuossa vikakoodissa tarkoittaa performance... voisko se juontaa juurensa jostain muusta ongelmasta jota auton softa ei osaa päätellä.

              Comment


              • #8
                autolla ajettu n.200tkm eikä öljyjen vaihdosta oo tietoa. tiptronicilla ei pitäis edes olla öljyn vaihtoväliä.

                Comment


                • #9
                  Sellasta vielä, että olen menossa jakohihna remppaan ja ajattelin itse tilata kaikki osat mitä sinne vaihdetaan. Ongelma on että mistään ei löydy täydellistä listaa mitä kaikkea sinne kannattaa vaihtaa.
                  Jos joku viitsisi ystävällisesti luetella osat niin kiitos! Moottori on 2.5Tdi V6 AKN. Ja jos vaikka tietää vielä halvan paikan mistä tilata niin olisi varsin mahtava homma.

                  Comment


                  • #10
                    tiptronicilla ei pitäis edes olla öljyn vaihtoväliä
                    Niinhän siinä ohjekirjassa väitetään mutta kannattaa lukea alkupalaksi tämä ketju, niin selviää että totuus on kuitenkin ihan jotain muuta.

                    Comment


                      #11
                      No tuossa taas ikivanha lainaukseni Tipistä.

                      Tiptronic tekee joskus puolilämpöisenä kummia juttuja. Se laskee väärin tietyissä lämpötilayhdistelmissä (ilma/moottori/vesi) sallitut vääntömomentit ja irrottaa vaihteiden kiinteäksi kytkevän kytkimen. Laatikko lähtee silloin luistamaan pikkuhiljaa. Esim 100 kmh:ssa kierroksia pitäisi olla aika tarkkaan 1700 rpm. Voi luistaa esim 2000 rpm:ään huomaamatta, samalla tosin rupeaa myös vaihtamaan 5:lta 4:lle omia aikojaan. Tämä korjaantuu vaikka hiljentämällä vauhtia 70-80kmh:iin ja laittamalla käsin 3 päälle ja sitten kunnolla kaasua, että 3 ottaa kunnolla kiinni, minkä jälkeen loputkin vaihteet tarttuu oikein kiinni.

                      On käsittääkseni laatikon ominaisuus, joka tosin luistaessaan voi tuhota kytkinlevyt sisältä.

                      Kannattaa nyt kuitenkin kysyä merkkarin tarjous noista hommista. On ehkä vähän kalliimpi, mutta se 2 vuoden takuukin on jonkin arvoinen asia.

                      Comment


                        #12
                        Ensimmäinen mahdollinen syy tuolle on väärä öljymäärä/paskanen öljy. Että en paljon mieltäni vaivaisi ennen kuin öljyt ja suodatin on vaihdettu. Saattaa 99% omituisuuksista kadota sillä...

                        Sitten jos ei korjaannu niin vielä kerran vaihtaisin öljyt kun se 2/3 kuraa jää perusvaihdossa vielä järjestelmään.
                        Jos 200tkm veivattu niin on sellaista kuraa ettei ihmekkään että "ominaisuuksia" alkaa löytymään.

                        Comment

                        Working...
                        X