Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuuluuko viedä öljyä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kuuluuko viedä öljyä?

    Eli olen ostamassa Audi a6 quattro 2.8l 30v -96:sta ja myyjä puhui että viepi pikkasen öljyä, mutta ei tietoa minne se menee, eli kuuluuko sen koneen viedäkkin öljyä? Ei tarkota sitä että kohta kone poksuu. Koneella ajettu 200tkm.

    -Tietämätön

  • #2
    Suhteellista toi "pikkasen"... Jos esim. litra / 5000km niin ei ole vielä mitään.
    Jonkun toisen "pikkasen" voi olla 4 litraa/2000km... Ota auto viikonlopuksi koeajoon ja käy moikkaamassa mummot, serkut ja kumminkaimat niin eiköhän selkene!

    Comment


      #3
      itsellä 2.8 30v vei öljyä, ulkoisesti ja sisäisesti. Liekö ko. moottorissa esim. männänrenkaat jotenkin susia vai veteleekö lohko kieroon ja tiiveys sylintereissä tätä kautta menee ketuiksi. Ei itse pysty suosittelemaan 2.8 30v vaparia.

      Comment


        #4
        myyjä puhui että viepi pikkasen öljyä.... Mitä mahtaa tarkoittaa? ilmeisesti aikas paljon. Itse vaihdan 15000 välein eikä välttämättä tarvii lisätä yhtään, jos vaihdon lähestyessä on tiedossa pitempiä retkiä olen lisännyt tilkan max. 0,5L. Tätä pitäisin normaalina kulutuksena.

        Comment


          #5
          Valmistajahan sitten yleensä tarjoaa melko järkyttäviä toleranssirajoja öljynkulutuksen suhteen. Saa viedä kannuttain öljyä, ennen kuin on toleranssien ulkopuolella.

          Comment


          • #6
            Kyllähän noi kuutoskoneet vie enemmän tai vähemmän öljyä. Itse olen nyt kaksi vaihtoväliä (jotain 12-13tkm/väli) seurannut. Ekalla välillä lisäsin jotain puolen litran paikkella ja toisella litran verran.
            Nyt on öljyt taas vaihdettu ja sitä meni koneeseen tällä kertaa ohjeen mukaiset kuusi litraa kun aiemmin tikku on ollut kylläinen jo 5,5 litrasta? Ja ihan samassa paikassa olen öljyt aina vaihtanut/tarkistanut.
            Niin, ja kaiken järjen mukaan tuon pitäisi tällä vaihtovälillä viedä nyt 1,5 litraa.

            Comment


            • #7
              Itse kun ennen hankintaa koeajoin puolisen tusinaa A4:sta, A6:sta ja Passattia tällä 2.8 30V tekniikalla, ei yhdessäkään koneessa ollut kylki kuiva.
              Oman yksilön ostin saksalaisesta merkkiliikkeestä, ja siellä luovutushuollossa todettiin myös öljyvuotoa. Vuoto korjattiin, käsittääkseni vaihtamalla kannentiiviste. Työn arvoksi sanoivat yli 500 euroa, ja että kone piti purkaa pitkälti auki, että homma saatiin hoidettua.
              Oli mikä oli, oma yksilö on nyt vuoden verran ja ~25 tkm taittanut ilman ihmeempiä öljynsyöntejä. Ensimmäisellä 15 000 km välillä lisäsin n. 0,5 litraa öljyä, kun koneessa oli Saksassa laitetut Shell Helix Ultra 5W-40:t. Keväällä LMS:llä laittoivat Castrolia koneeseen, eikä ainakaan vielä ole tarvinnut öljyä lisäillä.

              Comment


              • #8
                Kiitos vastauksisa...Katotaan onko kone öljynpeitossa. Jos ei niin sitten sen kai kuuluu viedä tilkkanen öljyä. :)

                Comment


                • #9
                  Suomen kieli on ihmeellinen: jos toteaa, että ompa kaverilla vähän rahaa, niin kaveri saattaa vastata, että pitäähän sitä vähän rahaa ollakin!
                  Itsellänikin on vähän nopee auto -mitenkäs 75hv jaksaisikaan lähemmäs 1200kg painoista farkkua kuljettaakaan.

                  Itse olen tottunut VAG -laitteissani siihen, että öljyä ei öljynvaihtovälillä tarvitse lisätä. Ainoa poikkeus on ollut polo classic -82, joka söi alle satatuhatta ajettunakin öljyä ihan sairaan tavalla. Monet kulkineet ovat rötvänneet konetilankin öljymoskaan, mistä katsastusmieskin on joskus maininnut, mutta tämäpä ei välttämättä näy öljynkulutuksessa.

                  Comment

                  Working...
                  X