Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

meno nykivää ja kierrokset kikkailee...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • meno nykivää ja kierrokset kikkailee...

    Kulku on ajoittain hieman nykivää/nyppivää tuolla audilla, varsinkin kun muuttaa kierroksia... Putsasin kaasuläpän ja sopeutin sen, tämän jälkeen lämpimän koneen tyhjäkäyntikierrokset rupesivat olemaan n.1300 kun ne ennen olivat hieman tonnin alle... vikakoodeja ei näytä olevan...

  • #2
    Eikö kellään ole mitään ehdottaa...
    Kylmänä tyhjäkäynti pysyy 970:ssä, lämpimänä 1300-1500...
    Mikä tuossa säätelee tuon tyhjäkäynnin

    Comment


    • #3
      Kaasuläppä, polttoaineen ruiskutus ja ajoitus tuota tyhjäkäyntiä säätelee (mikä vuosimalli/moottorikoodi sulla on).
      Voisit koettaa tarkistaa koneen lämpötila-anturin jos vaikka korkeat kierrokset johtuvat siitä että ecu luulee konetta kylmäksi. Ihmeellistä tosin että kierrokset nousivat vasta kaasuläpän putsauksen jälkeen.

      Comment


      • #4
        tuo tuntuu itsestäkin kummalta... auto on -96 ja aeb moottori...
        tuossa aikaisemmin syksyllä, kun ostin kys. auton, antoi vikakoodin moottorin lämpötila-anturista, kuittasin sen ja sen jälkeen ei ole tullut uudelleen... tuota anturia itsekin epäilin, toisaalta voiko ilmamäärämittari tehdä vastaavaa....
        tuntuu hullulta kun tulee risteykseen kierrokset on hetken n.1500 ja tasaantuvat sinne 1300...

        Comment


          #5
          Oisko siinä kaasuläppäyksikössä kuitenkin vielä jotain. Jos puhdistettaessa sonta on siirtynyt johonkin toiseen strategiseen paikkaan, aiheuttaen esim. sen ettei kaasuläppä pääse tarpeeksi kiinni ja luulee, että painat hieman kaasua kokoajan.

          En ole itse avannut AEB:n kaasuläppäyksikköä, mutta tietääkseni siellä on jonkinlainen servo joka säätää joutokäyntiä. Se voi olla jumissa. Tai kaasuläpän asentopotikka antaa väärää tietoa.

          Lämpötila-anturin vikakoodi voi johtua letkulämppäristä (yleensä Calix), jos sulla semmonen on.

          Comment


          • #6
            ei ole lämppäriä...
            pitää vielä tänään koittaa availla ja kattella josko se olis jumissa jotenkin...
            tuli tuosta mieleen että antoi silloin syksyllä vikakoodin vielä tuosta kaasuläpän asentotunnistimesta, kuittasin sen silloin eikä se ole tullut uudelleen...
            siinä voisi kuitenkin olla vikaa... missä tuo asentopotikka tarkemmin siinä on...

            Comment


            • #7
              ihmettelin tuossa vielä tuota kaasuläppää...
              kun sopeuttaa se näyttää ensin throttle drive pot voltage 3.420... hetken päästä vaihtaa itse 3.760....
              kierrokset nousee hiipien sinne 1300 kun kone lämpiää...
              eli ehkä se olisi tuo lämpötila-anturi joka tuossa kikkailee...

              Comment


              • #8
                nyt tänään ilmeni uusi ominaisuus... kun tulee risteykseen kierrokset heiluu 1000-2000 välillä.... eli voisiko tuo viitata kuitenkin siihen ilmamäärämittariin...

                Comment


                • #9
                  Mielestäni kyllä viittaa yhä vahvemmin kaasuläppään. Ne MAFin arvot olisi helppo tarkistaa vag-comilla että se tarkistukseen seuraavaksi. MAFfi viat voi kyllä aiheuttaa mitä mielenkiintoisempia ongelmia.

                  Comment


                  • #10
                    aivan... kuinka ne maf:in arvot sitten tarkistetaan...

                    Comment


                    • #11
                      ei perkele... tänään ruvennu vituttamaan kun piti T5 volvo laittaa pois ja hommata tuo audi....
                      en tiedä... auto ei herjaa mistään mutta eipähän toimi normaalisti...
                      alkaa olemaan aika voimaton tuon kanssa....

                      e: valoa tien päässä...
                      taas tuo kaasuläppä irti -> kierrosten heilahtelu 2000-1000 välillä on poissa (en tiedä mikä aiheutti tai mistä johtui)... ilmanputsarilta tulevassa putkessa oleva musta tatti (joka on lähellä ilmanputsaria) oli irti metalliputkesta -> tuntuisi vastaavan kaasuun paremmin...

                      Mutta nuo tyhjäkäynti kierrokset vielä vaivaa... nousee lämpösenä edelleen n.1300-1500 :taan

                      jos koittaisi vaihtaa tuon moottorin lämpöanturin...

                      e: vaihdoin sen sinisen anturin -> ei vaikutusta... taas tänään tuntuu jotenkin puhdittomaltakin tuo auto..

                      Comment


                        #12
                        Tästä ei nyt apua ole, mutta hassu juttu sinänsä: mulla on presiis samat oireet, vaikka kone on tekniikaltaan aivan toinen (vapari, ISV säätää tyhjäkäynnin).

                        Oireet täsmää jopa niin hyvin, että
                        kun tulee risteykseen kierrokset heiluu 1000-2000 välillä
                        tuokin oire esiintyi perjantaina, ja katosi itsestään :D

                        Mutta edelleen sama. Kylmänä hyvä tyhjäkäynti, lämpöisenä huutaa 1200-1600... Jatkan vianhakua, mutta saattaa olla eri syyt meillä - samoista oireista huolimatta. Jännä yhteensattuma silti.

                        Comment


                        • #13
                          nyt on molemmat lämpötila-anturit vaihdettu -> ei vaikutusta...

                          Comment


                          • #14
                            en tiedä auttaako yhtään sillä tässäkin tapauksessa kone ihan eri :) nimittäin ittellä oli joskus samanlainen oire 2 koppasessa 1.6 kaasari golffissa jossa tyhjäkäynti oli tuolla lähellä 2000 kierrosta ja siinä ongelmaksi selvisi jumiutunut kaasuttimen vahatermostaatti. Ei vaan taida 1.8Tssä olla mitään vahatermostaatteja tms... mutta tulipahan vaan mieleen :)

                            Comment


                            • #15
                              mulla oli vähän saman moisia oireita ja vein merkkihuoltoon, pensapumpun rele oli vainaa ja taas toimi moitteettomasti puoli vuotta mutta nyt taas kikkailee samoin. nyt on aika varattu ni selviää onko sama osa mennyttä vai paljastuuko jotain uutta.

                              Comment


                              • #16
                                no nyt löytyi ainakin jotain... coolerin letkussa n.2,5 cm halkeama läpi asti... on päässyt hinkkaamaan moottorin tukeen...

                                Comment


                                  #17
                                  Kaukaa mut

                                  Oisko syynä kierrosnopeusanturi kampiakselilla. Sen sekoilu alkoi kun kone lämpeni ja oireena oli EPC-valon syttyminen ja tyhjäkäyntikierroksien nouseminen 1200rpm. Mulla anturi lopulta hajosi ja auto jäi pahimpaan ruuhkaan kehä kakkosella...

                                  Comment


                                  • #18
                                    jaa, missäs kohtaa tarkalleen tuo anturi on..?

                                    Comment


                                    • #19
                                      moottorin lämpötila anturi oli rikki. kone ei tiennyt onko kylmä vai kuuma ja syötti polttoainetta miten sattuu.

                                      Comment


                                      • #20
                                        jep... oon kans vaihtanu molemmat lämpötila-anturit -> ei vaikutusta

                                        Comment


                                          #21
                                          Sorry..

                                          jaa, missäs kohtaa tarkalleen tuo anturi on..?
                                          Vaihtoivat liikkeessä joten ei aavistustakaan. Jos se mittaa kampiakselin pyörimisnopeutta niin jossakin sen korkeudella moottorin kyljessä luulisin (osa näytti siltä kun asennettaisiin moottorin kylkeen??)

                                          Comment


                                          • #22
                                            ok... pitääpä ettiä...

                                            Comment

                                            Working...
                                            X