Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 savuttaa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V8 savuttaa...

    Eli tuli perjantaina haettua A6 4.2 V8 (bensa) avant quattro. Tässä nyt normi työmatka-ajoja ajaneena, varsinkin valoihin pysähtyneenä että tuntuu peli hieman savuttavan. Tietysti on toki eroa entiseen 1.8t koneeseen koska bensaa paikallaankin palaa enemmän, mutta onko se ihan normaalia. Kun esimerkiksi pihaan peruuttaa, niin peruutus tapahtuu pakokaasupilvessä. Jos joku joka tietää, tai omaa vastaavalla moottorilla varustetun yksilön voisi kommentoida kokemuksia =)

    Toki vasta muutaman päivän ajettua en ole vielä paremmin ehtinyt tutustuun esim. öljyn syöntiin, pitää jatkossa pitää hieman silmällä, koska mielestäni pakokaasu haisee hieman "palaneelle" eli olisko sit öljy mikä haisoo. Onhan tuo "näkyvän" pakokaasun muodostus näillä kosteilla keleillä tavallista runsaampaa, mutta tulipa miettineeksi jos onkin myllyllä joku hätä.

  • #2
    Ei se mitään hälyttävää ole, koska tarkoittanet tosiaan "savuttamisella" sitä runsasta höyryn määrää mikä tulee auton käydessä. Jos höyry haisee öljylle ja sinertää, niin sitten tilanne on vakavampi. Tässä tapauksessa saanet olla hyvin huoleti.

    Comment


      #3
      Jos autolla ei ole ajettu pidempää matka-ajoa, niin pakoputkistossa/vaimentimissa voi olla jonkin verran vettä, joka aiheuttaa osaltaan höyryämistä.

      Comment


      • #4
        Käytä pakokaasutestissä. Maksaa huoltoasemalla reilun kymppi euron. Saa jotain osviittaa päästöistä.

        Jos autolla on ajettu pidempi matka ja kone lämmin sekä pakoputkisto on kuiva vedestä ei kattikoneesta pitäisi paljon höyryjä ja savuja tulla.

        Comment


        • #5
          Täytyy huomenna "valoisan" aikaan vähän tarkkailla, millaista se sitten on, et onko se sit sinertävää. Oon ajanut nyt vaan just lyhyitä, noin 10km matkoja ees taas, et ei sen pidempää matkaa.

          Jos nuo ilmenevät suoraan pakokaasutestissä, niin ilmeisesti kyseessä sit on ylireagointi, koska auto on tuotu juuri pari viikkoa sitten suomeen, ja katsastettu viikko sitten. Toivottavasti on ihan normaalin rajoissa olevaa tupruttelua, koska läpi katsastuksesta meni ilman mainintoja. Ei varmaankaan niin nopeasti tapahdu mitään hälyttävää, jos mittauksissa mitään mainitsemisen arvoista ei ollut.

          Mut mielenkiintoinen ero aiempaan menopeliin (a4 1.8tq) on että kone lämpiää hieman nopeammin, mutta öljyn lämmöt ei.

          Comment


          • #6
            No sit jos ei katsastuksen pakokaasutestissä ole mitään huomautettavaa, ei kannata viedä huoltsikallekkaan. Ei tule sen kummemaksi.

            Kovaa ajoa ja seurailee, ettei hävitä jäähdytydnesettä ja kuluta ylenmäärin moottoriöljyä.

            Comment


              #7
              No jos ko. kulkimella ajot mahdollisesti ovat 10km luokkaa / kerta, niin ehdottaisin jonkun uhrautumiskäkättimen hankkimista - sen hankkimis-/käyttö-/subjektiivisetkulut jäävät vielä alle sen kuin n+730 kertaa 10km edestakainen matka kasikoneella joka koskaan ehdi lämpiämään.

              Comment


              • #8
                öö, anteeksi tyhmyyteni, uhrautumiskäkätin?

                Comment


                • #9
                  Matkustusväline/kulkine

                  Comment


                    #10
                    Rami varmaan viittaa esim Fiat Puntoon yms käkättimeen jolla työajot voisi hoitaa Audin säästyessä lyhyeltä ajolta ja säästää kuluissa.

                    Itselläkin työajo n. 15-20km suuntaansa ja ei tuo V8 ehdi kunnolla lämmetä puhumattakaan automaattilaatikosta.

                    Nim.merkillä Itsekkin Käkättimen ostoa harkinnut... Mutta kun pitäs olla audi :)

                    Comment


                      #11
                      Saa ihan huoletta varautua 20l/100km kulutuksiin jos ajelee tommosta lyhyttä pätkää, eikä saa webastolla/eberillä konetta aina lämpöseks ennen ajoa.

                      Höyryä näillä keleillä saataa tulla kyllä runsaasti. Jopa mun "ompelukone" höyryttää muutakin kuin mustaa :)

                      Mutta öljylle pakokaasun ei saa haista. Muistan, että vanhempi V8 olis harvoin käynnistyksessä pölläyttänyt sinistä, uudempi ei semmoista tehnyt.

                      V8+tiptronic ei ole semmoisen miehen auto, joka näkee ja kuulee kaikessa vikaa :()
                      Nimimerkillä: Ei käyttöautoksi V8:ia, tiptronic on siinä ja siinä. Manuaali seuraavaksi vaikka olis 20 vahdetta.

                      Comment


                      • #12
                        No ei ihan omalla budjetilla olis varaa ostaa tällaista peliä vain huviajeluihin. Saapi nyt ajaa "käyttöauton" tarvetta.

                        Nyt on menny keskikulutuksella 13 nää työreissut, ei oo kuitenkaan mitään jatkuvaa pysähtelyä. Tosin talvisaikaan varmasti lähemmäs tuota paria kymppiä. Kannattaisko ajatella asentavansa lohkista, tai siis säteilylämmitintä (kaks taidetaan tarvita)?.

                        Eipä tuo "pakokaasu" juuri sinertävää ollut, ihan normaali kaasua/höyryä, eikä varsinkaan käynnistyksessä tullut paljon yhtään.

                        > V8+tiptronic ei ole semmoisen miehen auto, joka näkee ja kuulee kaikessa vikaa :() <

                        hmmmm.. Miksi ei? Tarkoitatko että kyseisellä pelillä voi ajella huoleti vaikka mitä kuuluisi/näkyisi?
                        Ehkäpä tarkoitus on välttyä mahdollisilta suuremmilta ongelmilta, mitä tulee jos auto täytyy Laakkoselle hinata..

                        Comment


                          #13
                          Toki jos lompakko on kunnossa niin nou hätä. Mutta jos mennään hankitahinnassa jo budjetin ylärajassa niin korjaukset ja huollot voi hieman yllättää.

                          Comment


                            #14
                            Eiköhän tuo "savutus" ole vain ilmoista johtuvaa höyryä. Oma V8 höyrystää sopivalla ilmalla koko tienoon ennenkuin putki on puhallettu kuivaksi.

                            Letku / säteilylämppäriä kannattaa ehdottomasti harkita, mutta kyllä sinuna hankkisin siihen eberin. Itselläni on pysynyt talvellakin keskikulutus alle 14 litran, vaikka välillä tuota 22 km:n työmatka-ajoakin joutuu ajelemaan ruuhkassa.

                            Kylmällä ei sitten kannata ihmetellä laatikon luistamista, laatikko luistattaa epämääräisen ajan/matkan (mulla talvella kotoa lähtiessä ehkä muutaman kilometrin), kunnes on käyttölämmössä. Tämän huomaa tasanoupeudella siitä, että kierrokset laskevat yhtäkkiä. Tämäkin kyllä lyhyellä matkalla lisää sitten kulutusta

                            Comment


                            • #15
                              Tuo lievä savutus, ja hienoinen käryn syy selvisi. Öljykorkin juuresta oli ohuena norona valunut öljyä suoraan pakosarjojen päälle, joten korkki vaihtoon ja se siitä.

                              Ja tuota eberiä/webasto asennusta kyselin hieman, hinta asennettuna siinä 2500? luokkaa, täytyy kuulemma akku siirtää tavaratilaan, että saa fiksusti osat paikalleen. Taitaa tuon hankkiminen hieman siirtyä..

                              Comment

                              Working...
                              X