Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

newbie kysymyksiä coupe quattro 2.8:n 92- tekniikasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    newbie kysymyksiä coupe quattro 2.8:n 92- tekniikasta

    Elikkäs tiedän että searchilla varmaan löytäisi osaan kysymyksistä vastauksen, mutta antoi noin 100 sivua joten en jaksanut kaikkia plärätä. Anteeksi siis.

    Elikkä kyseessä on ensimmäinen audi, tai yleensäkkin vag-konsernin auto. Aikaisemmin ollut lähinnä opeleita ( ;] ) ja bemareita.

    Elikäs

    -Kuinka usein kannattaa vaihtaa periin öljyt, jakolaatikkoon, vaihdelaatikkoon. Ja mitä litkua noihin suositellaan?

    -Onko autossa kitkalukko edessä/takana?

    -Kestääkö tekniikka kuivalla kelillä leikkimistä ja miten? 4x4 turbo calibralla ei voinut oikein mitään tehdä paitsi talvella. Aina sai pelätä että poksahtaa jakolaatikko. Eli kesällä aivan turha toi 4wd.

    -Kori on ilmeisesti täyssinkitty?

    -Pitäiskö koneen päällä olla sellainen muovinen suoja? Tässä ei ainakaan ole.

    -Mikä on tyyppimerkinnältään vaihdelaatikko?

    -Onko jakolaatikko kuinka tarkka renkaiden kulumisesta? Ja mikä jako/et tässä yleensäkkin on?

    -Löytyykö autosta camberien säätö, mietiskelin että jos autoa pudottas maltillisesti 20-30mm?

    -Käykö tähän 80 vai 90 audin osat tekniikkaan, vai pitääkö ettiä vain coupen? Sisusta on ilmeisesti sama kuin 80? Paitsi penkit quattron jne.

    Oli kyllä muutakin mutta pääs unohtumaan kirjoittaessa :I

  • #2
    Laatikkoon ja perään kun vaihtaa, niin ei tarvii sen jälkeen huolehtia jos ei vuoda. Tarkista määrä ja öljyn kunto ja sen mukaan päätä vaihdatko.

    Ei ole kitkalukkoa, takana mekaaninen kytkettävä lukko. Vain suoraan ajettaessa, ei suositella asvaltilla kääntelyä lukko päällä. Kytkeytyy pois >25 km/h.

    Veekutosella saat rääsätä sen minkä uskallat, ei hajoa voimansiirto. Paikaltaan lähtemistä tyyliin BOINNGGGG kuivalla asvaltilla kannattaa välttää.

    Ei ruostu.

    Kyllä siinä moottorin päällä on muovisuoja jossa lukee V6.

    Jakolaatikkoa ei ole, Torsen-keskitasauspyörästö. Ei haittaa renkaiden kulumiset. Jako 4x108 ja ET 35.

    Pyöränkulmat on hyvin säädettävissä.

    Jotkut osat käy, jotkut ei.

    Comment


    • #3
      Kaikissa v6:sissa ei tietääkseni ole muovisuojaa koneen päällä. -92 80q:ssa ei ollut, eikä edes kiinnikkeitä että olisi johonkin unohtunut, kun taas samanikäisessä 100 avant q:ssa oli. Liekö joku statusjuttu, näyttäähän kone siistimmältä piilotettuna muovien alle.

      Comment

      Working...
      X