Katselin noita vanhoja viestejä haulla mutta en löytänyt vastausta ESP:n osalta kysymykseen joka kylläkin tuntuu hiukan tyhmältä. Autohan on A6 2.8 Q -98 automaatti.
Kävin ennen tuon nelikon löytymistä kokeilemassa kolmea etuvetoista (kaksi 2.4 bensa ja 2.5 tdi) ja kaikissa oli ESP napin takana. Kesäkelissä en tosin päässyt testaamaan ESP:n toimintaan sen kummemmin. Miten tuossa A6:ssa on tuo varustelu ollut, eli onko se aina erikseen tilattava lisävaruste noissa vanhemmissa?
Tuossa nelikossa ESP-nappia ei ole, mutta soratiellä kokeillessa sutimista ei esiintynyt, vaan tuntui kuin olisi antanut tehot ulos vasta kun pitoa oli enemmän. Olen nyt hiukan ymmällä koko systeemin toiminnasta ja talviliukkaat on tulossa. Autohan on automaatti joten olen epäillyt sen voivan vaikuttaa jotenkin tuohon perstuntumaan. Tulin mieleen ettei kait ESP ole jotenkin valmiina päällä ja poiskytkemättömissä. Vai liekö tuossa sitä ollenkaan?
Vanha 100:n automaattina (kolmelovinen) tuntuu kuitenkin aivan erilaiselta; sutii niin soralla kuin kostealla asfaltillakin kun hätäisemmin lähtee liikkeelle. Voiman puolesta luulisi nelikonkin raapaisevan kun vahvemmin lähdetään paikaltaan (vanha 100 = 136 hevosta ja A6 = yli 190).
Jos voisitte myös hiukan kertoilla kuinka tuollainen automaatti nelivetona käyttäytyy ja onko jotain sellaisia erikoisuuksia joista voi aiheutua ylimääräistä tilannekomiikkaa. Tarkoitan lähinnä etuvetoisen automaatin moottorijarrutuksen puutetta, joka joskus voi olla hieman kiusallinen luikkaalla. Miten tuo esiintyy nelivedossa ja onko puskemistaipumus kovinkin erilainen automaatin ja normaalin vaihteiston välillä?
Olisin kiitollinen jos jaksatte valistaa uutta nelivedon omistajaa jolla meinaa olla tuon hienouden kanssa sormi suussa, kun on niin tottunut tuon vanhemman vehkeen "yksinkertaisuuteen".
Kävin ennen tuon nelikon löytymistä kokeilemassa kolmea etuvetoista (kaksi 2.4 bensa ja 2.5 tdi) ja kaikissa oli ESP napin takana. Kesäkelissä en tosin päässyt testaamaan ESP:n toimintaan sen kummemmin. Miten tuossa A6:ssa on tuo varustelu ollut, eli onko se aina erikseen tilattava lisävaruste noissa vanhemmissa?
Tuossa nelikossa ESP-nappia ei ole, mutta soratiellä kokeillessa sutimista ei esiintynyt, vaan tuntui kuin olisi antanut tehot ulos vasta kun pitoa oli enemmän. Olen nyt hiukan ymmällä koko systeemin toiminnasta ja talviliukkaat on tulossa. Autohan on automaatti joten olen epäillyt sen voivan vaikuttaa jotenkin tuohon perstuntumaan. Tulin mieleen ettei kait ESP ole jotenkin valmiina päällä ja poiskytkemättömissä. Vai liekö tuossa sitä ollenkaan?
Vanha 100:n automaattina (kolmelovinen) tuntuu kuitenkin aivan erilaiselta; sutii niin soralla kuin kostealla asfaltillakin kun hätäisemmin lähtee liikkeelle. Voiman puolesta luulisi nelikonkin raapaisevan kun vahvemmin lähdetään paikaltaan (vanha 100 = 136 hevosta ja A6 = yli 190).
Jos voisitte myös hiukan kertoilla kuinka tuollainen automaatti nelivetona käyttäytyy ja onko jotain sellaisia erikoisuuksia joista voi aiheutua ylimääräistä tilannekomiikkaa. Tarkoitan lähinnä etuvetoisen automaatin moottorijarrutuksen puutetta, joka joskus voi olla hieman kiusallinen luikkaalla. Miten tuo esiintyy nelivedossa ja onko puskemistaipumus kovinkin erilainen automaatin ja normaalin vaihteiston välillä?
Olisin kiitollinen jos jaksatte valistaa uutta nelivedon omistajaa jolla meinaa olla tuon hienouden kanssa sormi suussa, kun on niin tottunut tuon vanhemman vehkeen "yksinkertaisuuteen".
Comment