Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kansi paikalleen+kannen tiiviste->ei kiihdy (kiihtyy taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Se oli sitä mallia mikä on matalassa muovipurkissa, ei sitä asennustahnaa joka on tuubissa. Nosta räpylää jos tulee b4/rs2-keulanen musta kottero vastaan. (:

    Comment


    • #32
      Selvä homma. Vihreä rs keula ajelee huomenissa ja mahdollisesti vielä maanantaina täällä:)

      Comment


      • #33
        Tarkistappa jako nokkapyörän ja vauhtipyörän merkeistä, jostain syystä kampiakselilla oleva hihnapyörän merkki ei ole täysin luotettava, onko sitten kiilaura väljä tai jotain.
        Hampaan verran pielessä ja puhti on pois.

        Näin siis omassa NG koneisessa avokissa.

        Comment


        • #34
          Niin ja vieläpä ylämerkki osaa olla maksimaalisen epäselvä, koska sen pitäisi kohdata kansitaso. Jos taas venakoppa on paikallaan, menee homma epäselväksi, koska koppa taittuu vähän kannen "yli". Matkaakin pyörän ja referenssitason välillä on kohtuuttomasti.

          Comment


          • #35
            Lainaan aihetta. Itellä on just sama homma tässä menossa kallevilleen . Vaihdoin tuossa kannen, ja nyt aloin käynnistämään mutta eipä käynnistykkään.
            Merkit on kohdallaan.

            Katoin sitten kipinän startatessa, kun alkaa starttaamaan niin jakaja lyö ensimmäisellä kierroksella hyvän kipinän, mutta seuraavilla kierroksilla kipinä heikkenee ja lopulta katoaa kokonaan.

            Mistä tämmöinen voi johtua?

            Comment


            • #36
              Mulla teki ihan samoin, kun vaihdoin tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja tulpat. Vaikka kuinka merkkasin järjestyksen, niin olihan se menny pykälällä pieleen. Eli virranjakajan kannesta vaan piti siirtää pykälän verran johtoja,

              Comment


              • #37
                Missä kohti tuo ajoitusmerkki on vauhtipyörällä?

                Mulla teki ihan samoin, kun vaihdoin tulpanjohdot, virranjakajan kannen ja tulpat. Vaikka kuinka merkkasin järjestyksen, niin olihan se menny pykälällä pieleen. Eli virranjakajan kannesta vaan piti siirtää pykälän verran johtoja
                Siis oli virranjakaja pykälän pielessä?

                Comment


                • #38
                  Vauhtipyörällä 0-merkki ja siitä TDC merkki 36,5 mm päässä (viiva). Vaihtelee nämä merkit koneittain ja riippuu onko TDC merkkiä merkitty ollenkaan. TÄMÄ AAR KONEESSA.

                  Mikä konetyyppi kyseessä? En tuossa pikalukemisessa huomannut, että olisi mainittu missään.

                  Comment


                  • #39
                    NG kyseessä. Siis tuota vauhtipyörän merkkiä ei pysty lukemaan ilman että kone tai laatikko on irti?

                    Comment


                    • #40
                      Nuo aikaisemmin mainitsemani merkit ja lukemat ovat AAR koneesta 91-97. Sama merkki pitäisi olla kyllä olla vanhemmassakin koneessa. Löytyykö vaihteistokopan vauhtipyörän kohdalta soikeaa (pyöreää) reikää, mistä näkyy vauhtipyörän merkit? Reijän kohdalta katsotaan ajoituslampulla sytytyksen ajoitus. Muulla konstilla ei ajoitusta pystykkään tarkasti säätämään kohdilleen.

                      Comment


                      • #41
                        VilleP: Ehkä vähän huonosti selitetty, mutta tarkoitin että virranjakajan kannessa ne tulpanjphdot oli menny just vierekkäisille paikoille, mihin piti. Jolloin kuitenkin ykköspytylle tuli kipinä ihan oikein, mutta muut väärin.

                        Ja tarkemmin kun ajatellaan, niin eihän tämä edes ollut sama asia, kuin mitä jaska850 tuossa haki. Että se siitä, vois opetella kyllä lukemaan paremmin... My bad.

                        Comment


                        • #42
                          Missä kohti tuo ajoitusmerkki on vauhtipyörällä?
                          Kuinkas olet saanut nokan ajoituksen kohdalleen ilman vauhtipyörän merkkiä? Eiköhän kannata ensin laittaa nokkahihna oikein, sen jälkeen sytytys ja vasta sitten baanalle.

                          Comment


                          • #43
                            Siitä hihnapyörältä sen katsoin. Aika epätarkka merkki oli kylläkin. Kumpaa merkkiä nokkapyörältä kannattaa käyttää? Sitä mikä on takana ja pitää laittaa kannen tasoon? Vai sitä mikä on edessä joka ainakin omasta mielestäni on helmpompi saada kohdalleen?

                            Nyt jos laitan tuon vauhtipöyrän merkin kohdalleen ja sitten jomman kumman nokanmerkin kohdalleen niin kaikki menee oikein ja vien vielä jonnekkin tuon sytytyksen ajoitettavaksi niin pitäisi pelin soida?

                            Comment


                            • #44
                              Hihnapyörän merkkiin en luottaisi, joskus tuli mittakellolla tarkistettua männänpäästä molemmat yläkuolokohdan merkit erikoisnokkaa varten ja heittoa löytyi hihnapyörältä melkoisesti. Merkki on niin kaukana vastapuolesta että tulee tulkintavirheitä. Kannattaa raapia vauhtipyörän merkki vaikka terävällä ruuvarinkärjellä puhtaaksi niin on helpompi säätää ajoituslampullakin. Kaikkien ohjeiden mukaan nokkapyörän ajoitus tehdään sisemmästä merkistä joka tulee muistaakseni kannen tiivistepinnan tasoon. Tuo on aika epämääräinen kun hihna venyy, kannattaa ainakin pyörittää vain oikeaan suuntaan ettei tule epätarkkuutta ajoitukseen. Vakioautossa tuo ei ole kovin tarkkaa eikä hienosäätöä löydy, kunhan on hampaalleen oikein.

                              Comment


                              • #45
                                En kerennyt biltemaan. Eivät oikein tahdo paikallisissa varaosaliikkeissä kekesiä mitään kovaa kuummuutta kestävää tiivistettä. Onko ideoita mikä mömmö kestäisi tuossa pakosarjan ja etuputken liitoksessa?

                                Comment


                                • #46
                                  Walkerin exhaust pastea ( sitä autotarvikeliikkeissä myytävää ) on tullut käytettyä. Annostelun kanssa varovaisesti kun se mitä tursuaa ulospäin, tursuaa myös putken sisään näkymättömiin.

                                  Jos on kovin syöpynyt, niin pakosarjasta pinnapultit pois ja hyvällä viilalla vetää molemmat pinnat tasaiseksi. Tiiviste väliin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Joo tuo etuputken laippa koneistettu suoraksi ja pakosarjan laippa ihan hyvässä kunnossa. On vaan nuo tiivisteet semmoisia että jonkin aikaa kestää ja sitten rupeavat lahoamaan ja vuotamaan...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Laita kunnollinen tiiviste. Ei välttämättä saa markalla motonetista.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Marmoritiskiltä tiivisteet haettu:) Tarvike tiivisteet peltiä. Eivät tiivistäneet sitä vähääkään.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Mikähän pitäisi olla noitten aineiden lämmönkesto? Netistä kun etsin niin useimmiten tiivisteiden lämmönkesto jää sinne 300C tietämille. Pakosarja kuitenkin voi olla huomattavasti kuumempi.

                                          Comment


                                          • #51
                                            No niin jako tarkistettu ja säädetty kohdilleen. Oli yhden hampaan verran pielessä. Voima palasi mutta kulutus on vieläkin korkea. Maantiellä meni 10l/100km satasen vauhdissa, vaikka alle oli vaihedettu kevyet talvipyörät. Tosin tuuli oli kova ja pyrytti mutta silti liian korkea kulutus.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kymppi sataselle tuulessa ja tuiskussa ei mielestäni ole kovin paha. Kunhan parempi keli tulee, niin mittaappa uudelleen.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X