Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kansi paikalleen+kannen tiiviste->ei kiihdy (kiihtyy taas

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kansi paikalleen+kannen tiiviste->ei kiihdy (kiihtyy taas

    Haynesin oppaassa neuvotaan käyttämään sylinterin kannen asemmointiin jotain tappeja. Miten on meneekö kohdalleen ilmankin?

    Sitten semmoinen että tuo uusi tiiviste on hieman erillainen kun alkuperäinen. Kaikki vesikanavat eivät ole auki. Tosin tuossa vanhassa oli juurikin nämä samat kanavat vuorautuneet paskasta kiinni. Kiinni vaan?

  • #2
    Ettei tarkoittanut yleensä lohkossa vesikanavien vieressä olevia ohjuritappeja, jotka siis jäävät väliin?

    Comment


    • #3
      Minkä merkkinen tiiviste?

      Katkaise parista vanhasta kansipultista kanta pois ja ruuvarille ura siihen kärkeen. Niiden avulla kansi on helppo sujauttaa kohidilleen. 10v ja 8v koneissa tosiaan tapit pitää vain tiivistettä ja jäävät kannen ulkopuolelle. Moniventtiilikannessa ko. tapit toimii myös kannen ohjureina.

      Comment


      • #4
        Hieman korjausta. Alkuperäiseen olikin syöpynyt ylimääräisiä reikiä:) Merkki oli joku victor stein tai jotain...

        Comment


        • #5
          Victor Reinz siis, tuttavallisemmin reintsi.

          Comment


          • #6
            Kannentiivisteessä on joskus ihmeteltävää kun lohkon ja kannen kanavat eivät aina vastaa toisiaan, eli kannattaa katsoa onko reikä myös kannessa jos lohkosta sellainen löytyy. Aika monessa koneessa (eri merkkejä) on ollut joko kannessa tai lohkossa reikä johon ei löydy vastinetta toiselta puolelta, versioita on monia ja tuo selittänee löydöksen.

            Comment


            • #7
              On myös tapauksia että sekä lohkossa ja kannessa on reijät, mutta ei tiivisteessä. Kyseisellä systeemillä ohjataan vedenkiertoa. Esim. kone lämpeää tasaisesti, lämppäriin menee riittävästi kuumaa vettä ym. Useasti tarviketiivisteissä enemmän ja isompia vesireikiä kuin alkuperäisissä.

              Comment


              • #8
                No jos Reinz ja paketissa lukee moottorityyppisi niin kiinni vaan sen kummemmin asiaa pähkäilemättä.

                Comment


                • #9
                  Paketti on nyt kasassa, mutta eipä lähde käyntiin! Kone pyörii startatessa "tyhjää". Mikähän meni vikaan. Lueskelin noita vanhoja juttuja ja aika usein ei ole lähtenyt käyntiin kun jakaja on ollut väärässä asennossa. Itsekkin tätä epäilen koska oli vähän huterat ohjeet sen ajoittamiseen. Mutta kipinä tulee kyllä kun asian tarkistin. Eri asia onkin sitten tuleeko se oikeaan aikaan. Mutta tosiaan kone pyörii tavallaan tyhjää. Apuva apuva...

                  Comment


                  • #10
                    Jako pielessä ja siksi ei puristuksia. 10v nokkamerkki on pyörän takana.

                    Comment


                    • #11
                      Mielestäni laitoin ajoitus merkit kohdalleen. Mutta toisaalta tuo olisi järkeen käypä selitys. Nokka merkki pyörän takana? Mites sen sieltä näkee kun siinä on se muovi edessä? Onko siinä joku tirkistys reikä?

                      Comment


                      • #12
                        Ei rrkele. Hyvä minä. Ajoitus on pielessä. Laitoin sen siitä maalitäplästä mikä nokkapyörässä on. Ilmankos se oli vähän hankala siitä laittaa:D Siinä oli se pieni piste aivan ulkokehällä mitä irtiottaessa katselin että tuossa se merkki on sitten. Niinpä niin...

                        Comment


                        • #13
                          Sovitaan että ei ollut niin paljon pielessä että venttiilit on solmussa.

                          Comment


                          • #14
                            Toivotaan näin... Ei ainakaan mitään epämääräistä ääntä kuulunut.

                            Comment


                            • #15
                              Mites muuten tuon jakajan ajoitus. Kun ykköspytty on ykk:ssa, niin pyörijän täytyy osoittaa johonkin merkkiin joka on ykkösen sytytyksen kohdalla?

                              Comment


                              • #16
                                Jakajan "kauluksessa" (siis siinä pinnassa mihin kansi vastaa) pieni merkki. Suunnan näkee sytytysjohdoista.

                                Comment


                                • #17
                                  NG:ssä taidetaan säätää perusennakko ihan jakajaa kääntelemällä, joten ajoituslamppua ja ohjeita tarvitset. Jakaja tai nokka on ollut siis irti?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ajoitus on pielessä. Laitoin sen siitä maalitäplästä mikä nokkapyörässä on.
                                    Et ole ensimmäinen, merkki on jotenkin epälooginen jos ei lue kirjasta ohjeita. Tuota ei taas yleensä tule tehtyä kun homma on niin selkeää.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jakaja oli irti. Ajoitus lamppua ei ole, joten vietävä jonnekkin ajoitukseen jos meinaan saada sytytyksen tarpeeksi kohdalleen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei välttämättä, jos työtila on tarpeeksi hiljainen perusajoituksen saa kohdalleen myös ilman välineitä. Kipinä antaa sen verran kovan napsahduksen että saat jakajaa kääntämällä kohdalleen.

                                        Kun vauhtipyörä on oikeassa asennossa ja virranjakajan pyörijä ykkösen nastan kohdalla (huomioi keskipakosäätimen ennakko), laitat virrat päälle ja haet hal anturin sytytyskohdan kääntämällä jakajaa hitaasti edestakaisin. Napsahduksesta kuulet kun sytyttää, käännä siis reilusti myötäsuuntaan ja siten takaisin hitaasti, jätä siihen kun kipinä napsahtaa. Avot, sytky on kohdillaan ilman apuvälineitä. Keksin tuon joskus kun työkaluja ei ollut saatavilla ja kikalla on ollut käyttöä myöhemminkin. Tietysti kannattaa ottaa tulpanjohdot irti ettei kone pyörähdä, jakajan kansi voi olla auki.

                                        Comment


                                        • #21
                                          (huomioi keskipakosäätimen ennakko)
                                          Ei sano mitään???

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos haet jakajalle paikkaa spooreihin (mikäli ei ole tietoa asennusmerkeistä) niin kannattaa ottaa huomioon että keskipakosäädin säätää vähän ennakkoa. Pitäisi katsoa että kannen nasta pysyy pyörijän kohdalla myös kun ennakkosäädin on täysin auki.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joko pärähti käyntiin?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Menen huomenna tallille räpläämään. Toivotaan että pärähtää:)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  No niin laitoin merkit kohdalleen ja yritin tuota köyhän miehen ajoituslamppua huonolla menestyksellä. Mutta sain kuitenkin virranjakajan kutakuinkin kohdalleen pelkällä merkillä. Vaihdoin vielä öljyt siinä samassa.

                                                  Auton sitten käynnistin ja se hörähtikin heti käyntiin. Jostain 4-pytyn kohdalta kuului nakutus muutaman minutin ajan, mutta sitten kun kone lämpeni niin sekin hävisi. Eikä tätä nakutusta ole enää kuulunut kylmälläkään koneella. Kone kehrää kuin kissa, mutta ei tästä näin helpolla selvitty. Se ei enää nimittäin oikein kiihdy mihinkään. Ja se vähän mitä kiihtyy niin se on semmoista nykivää menoa. Vetää->ei vedä ja jne... Mitähän nyt?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Nakutus kuului hydraulinostajista, ne hiljenee sitten hetken päästä.

                                                    Onkos se jako nyt varmasti kohdallaan, jos ei voemoo ole?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Pitäisi olla. Mutta jos tuo voimattomuus voisi siitä johtua niin täytyypä varmistaa asia. Kyllä kyrsii nämä vehkeet. On taas vielä aikamoinen show edessä taas tuon jäähdytyshjärjestelmän ilmaamisen kanssa..

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kulutuskin näyttäs olevan aika hyvä. 10l maantiellä menee. Tutkailin tuota päällisin puolin ja huomasin että "haitariputkesta" ISV:lle menevä alipaine letku vuotaa niin että vihellys kuuluu. Varmaan vaikutusta tähän nuhaisuuteen. Pitää viikolla vaihtaa tuo ja katsoa miten käy.

                                                        Olisiko muuten jotain kuumuutta kestävää tiiviste massaa jota voisi laittaa pakosarjan ja pakoputken välisten laippojen väliin? Ei meinaa nuo pelkät perus tiivisteet pitää.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Meikäläinen laitto ihan sitä bilteman (pthyi) tahnaa juurikin samaan liitokseen, ja hyvin on nyt ainakin muutaman tonnin kestäny ajella.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pitääkin käydä biltemasta hakemassa. Nyt kun täällä jykylässä olen käymässä. Thänkiu.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X