Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-94 S4 V8 jakopääremppa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -94 S4 V8 jakopääremppa?

    Tässä talven korvilla olisi tarkoitus tehdä tuohon käyttöautooni jakopäänremppa ja tietojeni mukaan tarvitsisin nokkapyörien lukitustyökalun? onnistuuko tuon työkalun teko itse ja onko tuo remppa ylipäätänsäkään mahdollista tehdä itse vai onko täysin tuhoon tuomittu yritys?

    Ei kiinnostaisi maksaa merkkiliikkeelle mansikoita noin yksinkertaisesta hommasta ja samalla voisi laittaa myös tuon lohkolämppärin kiinni

  • #2
    V8:iin kertoi Lahden BCS hihnanvaihtohinnaksi 240?. Itse en ainakaan tohdi tuohon hintaan alkaa kantapään kautta opiskelemaan, mitä virheitä EI saa tehdä, vaikkei se nyt ihmeellistä atomifysiikkaa olekkaan. Onhan siinä sitten työllä takuukin kun liikkeessä vaihdattaa.

    Comment


    • #3
      No ei kyllä tuohon hintaan kannata itse tehdä, kaveri teetti pieksämäellä A8:iin jakopäänrempan ja hinta oli jotain päälle 1000? pelkistä töistä. Tuossahan joutuu koko keulan purkamaan että pääsee käsiksi jakopäähän niin tulee helposti iso lasku...

      Comment


      • #4
        Niinpä. En sitten tiedä noista muista malleista mutta tuohon omaan saamani hinta kyllä tuntuu varsin asialliselta.

        Comment


        • #5
          240? työstä ei ole paha hinta.

          Tuossahan joutuu koko keulan purkamaan että pääsee käsiksi jakopäähän
          Suotta sitä keulaa kokonaan purkamaan, flektit pois niin on riittävästi tilaa.

          Comment


            #6
            Pitääkö tuo hinta tosiaan paikkansa? Ja onko sama kaikkiin kasikoneisiin? Hämmästyttävän halpaa...

            Comment


            • #7
              Suotta sitä keulaa kokonaan purkamaan, flektit pois niin on riittävästi tilaa.
              Onko mutua vai kokemuksen syvää rintaääntä? Jos, pelkkien flektien pois otolla selviää niin sittenhän se on nopea homma tehdä itse..., mites sen nokkien lukitustyökalun kanssa?, onko välttämätön?

              Comment


              • #8
                Noin sen homman olen tehnyt. Lukitsimet on välttämättömiä jos homman haluaa tehdä kerralla oikein.

                Comment


                • #9
                  Lukitusraudalla saa pysymään nokkien ajoituksen kohdallaan. Kiilojahan nokka-akseleiden hammaspyörissä ei ole. Ajoitushan ei muutu, jos uusi hihna on prikulleen samanmittainen kuin entinen venymätön. Jos uusi hihna poikkeaa vähänkin mitoiltaan ja tekee työn ilman nokkien lukitusta muuttuu nokka-akseleiden ajoitus.

                  Korjatkoon, jos joku on eri mieltä asiasta.

                  V-koneen hihnanvaihto ei ole aivan helpoimmasta päästä olevia. Tietenkin eri asia jos on täysin selvillä miten homma tehdään. Jos on vaihdellut VAG:n dieseleihin hihnoja, auttaa se ymmärtämään mikä tarkoitus on sillä, että nokka-akselin hammaspyörät ovat ilman kiiloja.

                  Comment


                    #10
                    Eihän nokkapyöriä tarvitse irrottaa, jollei vaihda stefoja tms joka sen vaatii.
                    Tarkka mies tekee sen ilman lukitusta tai virittää oman systeemin siihen.

                    Ja tosiaan tuo BCS hinta (noin) pitää paikkansa myös A8:n kohdalla.
                    Vesipumpusta tulee erikseen hieman lisäkustannusta, ei kuulu nokkahihnan vaihtoon.

                    Comment


                      #11
                      Ja tosiaan tuo BCS hinta (noin) pitää paikkansa myös A8:n kohdalla.
                      Ihan totta? Mistä noin suuri hintaero verrattuna aiempiin hintatietoihin? Tuolla hinnallahan voisi melkein jo vaihdattaa ihan muuten vaan vaikka ei aika vielä olisikaan ;)

                      Comment


                        #12
                        Eihän nokkapyöriä tarvitse irrottaa, jollei vaihda stefoja tms joka sen vaatii.
                        Tarkka mies tekee sen ilman lukitusta tai virittää oman systeemin siihen.
                        Minä yritin tehdä hihnanvaihdon ilman nokkapyörien irroitusta, mutta en millään tahtonut saada hihnaa paikoilleen oikeaan asentoon. Se kun on aika kireällä, eikä mene paikalleen nätisti, ja ajoituksen kanssakin on paljon enemmän kikkailua. Kun nokkapyörät on "irti", eli pyörivät nokissa niin homma on paljon helpompi.

                        Comment


                        • #13
                          Jos meinaa, että homma onnistuu oikein pitää lukita nokat ja kampiakseli hihnan kiristämisen ajaksi. Nokkapyörät pitää olla tietenkin löysättynä. Jos sekoittaa ajoitukset, niin oma homma taas laittaa ne kohdilleen.

                          Lukitusraudan hinta muistaakseni 200 ecua. Jos joku tietää halvemmalla voisi ostaa itsellekkin.

                          Comment


                            #14
                            Siinä se 300 euroa oli vesipumpun vaihdon kera kun A8:iin vaihdatin. Oliko se nyt 5h ajaksi merkattu.

                            Comment


                            • #15
                              Hohhoo, Kävin paikalliselta Laakkoselta kysymässä hinnan ja antoivat hinnaksi osat(910?)+työ(400-500?)=1300-1400?. On kyllä osien hinnoissa eroa kun tarvikeosina on vain 340?.

                              Kattelin Autodatasta myös tuon vaihtohomman ja sen mukaan tarvitsisi 6 eri VAGin erikoistyökalua ja näitä ei ollut edes laakkosellakaan

                              Comment


                                #16
                                Mitäs kaikkea tuohon 340e hintaan kuuluu ja onko ihan alkuperäisosia?

                                Comment


                                • #17
                                  340? kuuluu hihna ja rullat(kiristimet & ohjurit)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Luakkosella vaihdetaan varmuuden vuoksi hammaspyörätkin uusiin ja takuu 2 vuatta koko hommalle. Siitä kait se hinnanero tulee ja pitäähän isojen hienojen korjaamopalatsien sekä henkilökunnan saada palkkansa.

                                    Iso kone suuremmat huolto ja korjauskulut!!!

                                    Comment


                                      #19
                                      Laskeppas siihen sitten vielä vesipumppu, termari, moniurahihna, 2xhihnan rullaa ja moniurahihnan iskari/kiristin, samoin myös jakopäänhihnan iskari.

                                      Sitten vasta alkaa olla oikea määrä mitä tossa hommassa kannattaa vaihtaa osia.
                                      Tuommosen satsin saa noin 500e:n hintaan laatuosilla.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X