Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljysuosituksia 2.7t S4? / keskustelua öljyistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    MInä suositan kanssa sitä ilman öljyä ajoa :P Tässäkin on varmaan yks 60 eri öljyä jo mainittu ja kaikki käy normaaliin ajoon jos se on 0-5W ainakin talvella.

    Radalle kovempaan ajoon eri öljyä jos haluaa varmuuskerrointa.
    Rehellisesti sanottuna ihan sama mitä kuraa sinne kaataa kun suhteuttaa vaihtovälin siihen kuraan ja miten ajaa.

    Comment


      #92
      :D hyvä tuo Janin kommentti, "kun suhteuttaa vaihtovälin siihen kuraan ja miten ajaa"... =)
      "bilteman" öljyillä ajetaan huoltsikalta kotiin ja sitten takas huoltsikalle, vaihtamaan uudet..? =)

      Tuo Miksen kommentti oli vähän kumma:
      "Tarkennetaan sen verran että ko. öljy on VAIN ja ainoastaan BMW M sarjalaisten "normiöljy", eli puhutaan korkeaviritteistä autoista joiden moottorit vaativat huippuöljyjä, koska ne on suunniteltu Kovaan ajoon."

      Johan huippuöljy käy laiskempaankin autoon? Ei kai "ämmäläiselläkään" koko aikaa vedetä hana auki... =)

      No niin, nyt asiaan:
      Castrolin TWS 10w-60 toimi ihan hyvin, ainakin mulla.
      Mobilin jollain "huippu" täyssynteettisillä (en muista mallia) huusi käynnistettäessä nostajat niin ettei kehdannu milloin tahansa edes käynnistää! =)
      Kendall Elite 5W-50 on ollut käytössä nyt pitkään; halpaa, ja tuntuu lisäksi toimivan hyvin. (ei kulu eikä mitään sivuääniä)

      Comment


        #93
        Tuo Miksen kommentti oli vähän kumma:
        "Tarkennetaan sen verran että ko. öljy on VAIN ja ainoastaan BMW M sarjalaisten "normiöljy", eli puhutaan korkeaviritteistä autoista joiden moottorit vaativat huippuöljyjä, koska ne on suunniteltu Kovaan ajoon."

        Johan huippuöljy käy laiskempaankin autoon? Ei kai "ämmäläiselläkään" koko aikaa vedetä hana auki... =)
        Jos jäi tuo asiayhteys huomaamatta niin kommentoin tuossa bemareiden "normiöljyyn". 10W60 ei todellakaan ole tusinabemareiden normiöljy vaan pelkästään M3/M5/M6. Mihinkään muuhun bemariin castrol ei lähtökohtaisesti suosittele 10W60 öljyjä kun taas M-sarjalaisiin ei muita öljyjä suositella.

        Comment


        • #94
          Itellä Castrol 0W-40 kokeilussa. Ei toistaiseksi viellä vuotanu mistään ( koputtaa puuta )
          http://www.castrol.com/castrol/produ...tentId=7031039
          Hyvin lähti voitelee tossa su aamuna ku lähdin töistä -24.5pakkasta

          Kesäksi täytyy kyl heittää 10W-60 jos radalle meinaan.

          Onkos sillä muuten merkitystä jos vaihtaa laihasta vähän tuhdimpaan ?

          Comment


          • #95
            Castrol TWS ollut 2-3 vuotta, hyvin kukkuu ja pysyy sisällä.
            Vaihtanut n. 7-10 tuhannen välein.

            Comment


            • #96
              Redline

              Pitäs vaihella öljyt -00 S4 vaihteistoon ja perään. Mitäs Redlinen öljyjä ootte käytelly?

              Sopisko laatikkoon tuo MTL-90 vaiko MT-90?
              Perään LightWeight vaiko HeavyWeight?
              Viimeksi muokannut TypeSh; 12.8.2010, 14:45.

              Comment


                #97
                Laatikkoon MT-90 2plo plus 1plo Shockproof light.
                Perään Sockproof heavy 2plo

                Laatikkoon voit myös laittaa Motul 300V tai Castrol TAF-X 75W-90

                Comment


                • #98
                  Mä pistin noi redlinen öljyt ja pelaa kyllä todella hyvin. ;) On huippu öljyä.

                  Comment


                  • #99
                    Onkos kellään kokemuksia Q8 öljyistä? Suomessa vissiin aika uus juttu.

                    Comment


                      Ilmeisesti nuo Kendallin öljyt toimivat muitten kokemusten perusteella 2.7BiT koneessa ja niitä suosittelisitte käytettävän siirrytäessä pois long-life ohjelmasta?

                      Sain tarjouksen 5W40 ja 5W50 Kendall Elite Racing Formula 20l pöntöistä ja ihmetytti, kun tuo 5W40 olisi halvempaa, vaikka ainakin tämän http://www.kendall.fi/tiedostot/tuot..._5W40-5W50.pdf mukaan omaisi uudemman (paremman?) API-luokituksen? Hintaero nyt ei ollut suuri, mutta kumpaa näistä itse suosittelisitte, kun otetaan huomioon, että tuskin tällä S4:lla tullaan rata-ajoa harrastamaan? Tai jos jotain muuta olennaista asiaan liittyvää on kerrottavana, jota ei ole vielä ketjussa mainittu, niin neuvoja kuunnellaan.

                      Noista VAG-moottoriöljyluokituksista ainakin allekirjoittanut on pihalla, kuin lumiukko.

                      Comment


                        Minä ostin kesällä myös pönikän tuota 5W50 Kendallia ja pysyy kyllä paremmin ainakin sisällä kuin Castrol.

                        Minkälaisen tarjouksen sait ja mistä? Tuntui olevan vähän heikkoa saatavuus täälläpäin.

                        Comment


                          Itse käytin Kendall 5W-50 niin kauan kun sitä sai vielä 25€/4l. Sen jälkeen paikallisilta jälleenmyyjiltä hinta oli melkein x2 niin vaihdoin Castrol Magnatec 5W-40. Molemmilla auto toiminut kuten pitää ja molemmat pysyneet yhtä hyvin sisällä. Jos nyt pitäisi jotain eroa sanoa niin mielikuvituksen siivittämänä sanoisin Kendallilla moottorin äänien olevan vähän "karkeampaa" mutta kuten sanoin voi olla pelkkä harhaluulo, kun noita kaikenlaisia ääniä kuulee muutenkin ;)

                          Vastaus Jahnen kysymykseen: Ei ole väliä kumpaa laitat, molemmilla pelaa. Aktiivisesti rata-ajoa harrastavalle voisi 5W-50:n tuoda enemmän mielenrauhaa.
                          Viimeksi muokannut Mikse; 21.12.2010, 16:30. Perustelu: Lisäys

                          Comment


                            Aikalailla samanlaisilta vaikuttavat ominaisuuksiltaan Magnatec 5W40 ja saman viskositeetin Kendall. Litrahinnassa 50 sentin ero öljyjen välillä Castrolin eduksi Tosin tämä siis, jos ottaa 20 litraa Kendallia vs. 4 litran pönikkä Castrolia Motonetistä. Kendallin 4 litran pöntöistä en edes saanut hintaa, mutta kauppias totesi litrahinnan olevan "ihan toista luokkaa".

                            No, ehkä ei kannattaisi tehdä taas asioista vaikeata, mutta parempi kai katsoa/kuunnella, kuin katua. :D Kiitos siis vastauksista!

                            Jos tässä samassa vielä noista öljynsuodattimista kysäisisi, niin oletteko niitä mistä hommanneet?

                            Comment


                              Alkuperäinen kirjoittaja janhe Näytä viesti
                              Jos tässä samassa vielä noista öljynsuodattimista kysäisisi, niin oletteko niitä mistä hommanneet?
                              Suosi Suomalaista eli tässä tapauksessa alkuperäistä, halpa kun on marmorillakin. Jotain legendaa muistan joskus lukeneeni tarvikehärpättimien ongelmista.

                              Comment


                                Itse käytin Kendall 5W-50 niin kauan kun sitä sai vielä 25€/4l
                                Tuota luokkaa 25-30 e/4 litraa se on aina maksanut ja edelleenkin, tosin en ole ikinä ostanut 4 litran kannuja vaan niitä 5 gallonan pönttöjä ;)

                                Comment


                                • Alkuperäisiä suodattimia on tullut käytettyä. Taisi olla marmorilla 20e/kpl, kun vähän aikaa sitten muutaman kävin hakemassa.
                                  Hintaero ei huima tarvikkeisiin verrattuna ja luottoa löytyy laadullisesti. Suodatintestit eivät kaikilla tarvikkeilla näyttäneet kovin hyviltä.

                                  Comment


                                    Alkuperäisiä suodattimia on tullut käytettyä.
                                    Sama homma täällä päin myös, ei ole säästön paikka tuossa.

                                    Comment


                                      Ok, kiitos kaikille valistuksesta! Marmorilta haetaan suodatin.

                                      Tuota luokkaa 25-30 e/4 litraa se on aina maksanut ja edelleenkin, tosin en ole ikinä ostanut 4 litran kannuja vaan niitä 5 gallonan pönttöjä ;)
                                      Olitkos sä vayne ostanut Kendallia AA Speed Shop Oy:stä Järvenpäästä vai mistä noin edullisesti saa? Oli nimittäin litrahinta aika toisenlainen, kun kysäisin GT-Motorsista. Luokkaa 11€:a/litra ja ovh:kin 15€:a/litra 5W50:stä.

                                      Comment


                                        Autohuolto Liimataiselta olen Järvenpäässä ostanut tähän asti ja sen bongasin Kendallin sivuilta. Tuossa 5 gallonan (n. 19 l) pytyssä putoaa litrahinta radikaalisti purkkikamaan verrattuna.

                                        Comment


                                          Nuo minun mainitsemat litrahinnat oli nimenomaan 20l pöntölle.

                                          Nykyään Kendallin sivuilla ainoa jälleenmyyjä Järvenpäässä on AA Speed Shop Oy, mutta googlettamalla selviää, että yrityksen tj:n sukunimi on Liimatainen, joten lienee kyseessä yksi ja sama yritys?

                                          Comment


                                            Nykyään Kendallin sivuilla ainoa jälleenmyyjä Järvenpäässä on AA Speed Shop Oy, mutta googlettamalla selviää, että yrityksen tj:n sukunimi on Liimatainen, joten lienee kyseessä yksi ja sama yritys?
                                            Tuosta muutoksesta en ole tietoinen, tosin viimeksi syksyllä kävin kolkuttelemassa lukittuja tallin ovia, joten jospa oli muutos menossa ?

                                            Kesällä viimeksi hankin pytyn ja ollut samaa hintatasoa pari vuotta.

                                            Mutta jos litrahinta nyt olisi pompannut, niin vaihtuu kyllä merkki. Ei tämä merkin päälle ole ;)

                                            Comment


                                              Mistähän johtuu kun Castrolin TWS 10W-60 ölpät menetti ominaisuutensa(viskositeetin) n. 4tkm ajon jälkeen? Ulos päästettäessä se oli kuin vettä. BTCF-foorumilla joku meinas et toi öljy ei tahdo kestää turbovehkeissä, jossain 200SX:ssä ollu vaihtokunnossa, kraanavetenä, n. 5tkm jälkeen... Meinas et kuullu vastaavaa muualtakin.

                                              Comment


                                                Ei se API-luokitus aina kaikkea kerro ;)

                                                Jos tosiaan on tarkoitus rääkätä autoa radalla, eikä ole öljyn jäähdytystä modifioitu, laittaisin 5w-50 öljyt.

                                                10w-60 öljyjen romahduksessa saattaapi olla kyseessä lisäaineistuksen pettäminen. Tuollaisen viskositeetti alueen aikaan saamiseksi on todennäköisesti aika suuri osa öljystä lisäaineita, jotka sitten lämmön keston ylittyessä (turbo mansikkana) hajoavat.
                                                Viimeksi muokannut gedu; 22.12.2010, 07:29.

                                                Comment


                                                  Teboil diamond 5w-40 ei ole pahaa sanottavaa. Jostain luin, että nokkien kärjet tuhoaa lisäaineistettua öljyä, että suuri paine katkoo hiilivetyketjuja tai jotain.

                                                  Comment


                                                  • Kuulopuheiden mukaan Sunocon Synturo Racing 10W60 kestäisi tuota radalla käymistä Castrolia paremmin. Omakohtasta kokemusta ei ole kuin tavan käytöstä urssissa.

                                                    Comment


                                                    • Itselläni oli aikoinaan 16V Clio. Se hukkas öljynvaihtovälillä jopa 1,5 litraa Mobilin ykköstä. Aloin käyttään Shellin Helixiä. Sitä hukku vain 2 desiä ja auto kuulosti jotenkin terveemmältä (hankala selittää). Siitä lähtien olen Mobilia vierastanut, enkä ole ainoa. Se on lirua.

                                                      Comment


                                                        Höpö höpö. Laitoin taas Mobilit (5W-50) koneeseen, eikä ole tarvinut lisäillä. Eikä kilise, kolise taikka narise, ja on kestänyt radallakin.

                                                        Eikä ole jäätynyt huohotinkaan vaikka ei ole mitään lämmittimiä yms, tiedä sitten onko öljymerkillä tuossa kohti merkitystä.

                                                        Comment


                                                          Ikivanha vääntö tämä öljymerkki, kahdesta koneesta kiertokangen laakerin olen saanut rikki Mobil:n litkuilla korkeilla kierroksilla ja sen jälkeen ei noita öljyä ole tullut käytettyä.

                                                          Ainakin henkimaailman juttuja itsellä :)

                                                          Comment


                                                            Komppaan Mikkoa. Syystä tai siitä huolimatta on meidän perheen Audeilla ajettu jokseenkin miljoona kilometriä Mobilin 5W50 öljyillä. Suurimpana remonttina ollut venttiilikopantiiviste ja hydraulinostimet. Autoina Audi 100 2.0E (570tkm), Audi A6 1.8T (480tkm), Audi A3 1.8T, Audi A4 1.8T ja Audi A3 2.0FSI.

                                                            Eihän sama Mobil coupessa toiminut, kun öljynlämmöt on heti 120. Mutta ei öljy niin kuumaa saisi ollakaan. En sano, että Mobil on parasta, mutta ei se huonointakaan voi olla. Nykyään ajan Midlandin rasvoilla.

                                                            Comment


                                                            • Okkim: teikäläisen rassaustahdillahan se huohotin tulee putsattua samalla kun sukat vaihdetaan =). Miten se voisi jäätyä?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X