Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljysuosituksia 2.7t S4? / keskustelua öljyistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo nämä resurssit, tietotaito ja mittaustulokset pitäisi löytyä nettisivulta heti ensimmäiseksi, jotta edes jotain pohjaa voi kuluttaja saada noista tuotteista, jotta ei laittaisi tunnetun merkin kamaa noiden tilalle. Kokemusperäiset hehkutukset pelkästään ei täytä kyllä hipo tuotteen merkkejä, tulee tv shop mieleen :)

    Öljynlämpö voi tippua vaikka eri viskositeetin takia.

    Toki puhdas oma mielepide tämä :)

    Comment


      Ihan hyvä öljy tuo Del-ron. Kuuluu samoihin raaka-aine pohjiin kuin Redlinen tuotteet ja esim Motul V300.
      Siksihän ne hinnatkin on aika lähellä toisiaan.

      Comment


      • Aika hyvinhän tuolla Del-Ron:lla on perustiedot esillä. Ja tosiaan raaka-aineet on ainakin kohdallaan:
        Kaikki Del-Ron -öljyt ovat PAO- ja esteripohjaisia ja ne on lisäaineistettu kuhunkin käyttötarkoitukseen sopiviksi korkealaatuisimmilla saatavilla olevilla lisäaineilla.

        Itse kukin voi käydä lukemassa tuon pienen romaanin selityksiä ja perusteluja valmistajan kotisuilta .)
        http://www.delron.fi/yleista.htm

        Comment


          Hyvät on yleimaailmalliset selitykset ja hyvä on hinta :)

          Valinnan mahdollisuus on onneksi, joten valitkaa öljy käyttölämmön ja viskositeetin mukaan, käytätte mitä merkkiä hyvänsä ;)

          Jäi semmoinen kuva, että kyseessä on suomalainen vääntö mutta mitä Jani kommenteilla tarkoitti ?

          Comment


            Suomalaiset kemistit asialla, oisko ollu isä ja poika tai veljekset. Enemmän sain infoo tallikaverilta joka noita myy. Vaikka sivuilla on paremmin tietoo, kuin perus öljyfirmalla, niin hinnan vastineeks pitäis saada enemmän testifaktaa, että peruskuluttaja tai ratareiska uskaltaa laittaa rahansa noin kalliiseen öljyyn.

            Comment


              Kyllähän katuautossa erot on sen verran marginaaliset muutenkin, että laittaa rahat pankkiin vaan :) Koneet pysyy nipussa muullakin perus laatukamalla jne. joten hintaa on vaikea perustella tavalliselle tallaajalle.

              Kaikki tieto sivuilla on perus google kamaa yms., ei vaan oikein vakuuta ja usko riitä tuotekehityksen olevan samaa tasoa kansallisien yhtiöiden kanssa, vaikka olisi parhaat ainekset mutta kun on se reseptikin vielä, sorry vaan :)

              Laittaisin varmaan Mobil:n öljyjä itsekkin, jos ei olisi niin pahaa karmaa siitä merkistä :) on kuuleman ja selvityksen perusteella laadukkaampia normiöljyjä lisäaineistuksineen kaikkineen. Castrol ajaa varmaan saman asian, kuten moni muukin isompi laajan tuotekehityksen omaava brändi.

              Toki voi olla ja varmaan onkin ihan hyvää kamaa laatumateriaaleineen tämä suomen sekoituskin.

              Comment


                Öljyt kannattaa valita ihan käytön mukaan tai millaisen suojauksen haluaa antaa moottorilleen.
                Itse ajelen Redlinen 5W40 Extremellä joka on kallis öljy. Kuuluu samaan muutaman öljyimmeisen suositussarjaan kuin esim Motul V300. Samaa esteriopohjaista öljyä on myös muillakin valmistajilla.

                Mutta uskon että perusöljylläkin pärjää kun tietää mitä siellä on ja ajaa sen mukaan. Sekä vaihtaa öljyt tarpeen vaatiessa.

                Comment


                  Näin se menee, lähinnä kannattaa unohtaa nuo "Racing" -60 luokan öljyt ja luottaa valmistajan luokka suositukseen. Noilla kun ei saa muuta kuin haittaa koneeseen, jossa ei ikinä saavuteta sitä lämpöaluetta, missä nuo öljyt ovat toiminta-alueella. -50 luokkakin jää paksuksi normiautoissa, jos öljynjäähy on pelissä ja lämmöt 100 ympärillä.

                  Kantapää kautta itsekkin tämän projektiautossa aikoinaan huomasi, kun Racing markkinamiehet vei voiton tollosta :) Aika karun näköistä laakerien yms. suhteen, kun jatkuvasti mennään alilämpöisellä paksulla öljyllä ja litrateho koneessa 240 luokkaa.

                  Comment


                  • Onkos kellään vinkata mistäpäin näitä esim. 5W40 luokituksen esteripohjaisia öljyjä saisi kohtuullisene hintaan, halvallahan noita ei varmaankaan saa, raaka-aineista johtuen, mistään :)

                    Comment


                      Vaikkapa tuosta edullisesta Castrol Magnatec öljystä löytyy esteriä.

                      Comment


                        Googlettelin tässä vähän aikani kuluksi "oilmanin" juttuja. Tämä sälli on töissä www.opieoils.co.uk -firmassa, ja tuntuu tietävän aika hyvin öljyistä.

                        Kommentteja Magnatecistä

                        "The Magnatec will be fine, however in a high performance turbo car used hard it would not be my choice. None of the Magnatecs are a true synthetic, top ones are a group III hydrocracked synthetic (mineral base). For the true synthetics you need to move up to the edge range."

                        Alkuperäinen kirjoittaja opieoilman
                        Alkuperäinen kirjoittaja ohopkins
                        "With MOTUL 300v

                        What does the "double ester" mean ? Is this like magnatec with a ester blend into the oil ? "
                        It is much better quaity then the Magnatec.

                        The Motul uses double ester as a base stock, blended with PAO. And has around 25% ester content.

                        The Magnatec is a 100% mineral base, with a small amount of ester added to give polarity for makreting purposes, it only contains a few %.
                        http://www.pistonheads.com/gassing/t...&f=23&h=0&p=21

                        Mobil 1 is good stuff, very good in fact but the true ester based oils like the Silkolene and Motul have the edge.

                        Great oils to look at are.

                        Motul = 8100 & 300V
                        Silkolene = Pro S
                        Mobil 1 = 0w-40
                        Redline = very expensive
                        http://forums.xpowerforums.com/showthread.php?t=20724

                        Hehe, Mobil 1 ;)

                        Täällä sitten hieman yleisempää juttua, mutta myös 2.7 biturboista. Pari kommenttia poimittuna: "
                        Brand wise, the best are ester based synthetics such as the Silkolene Pro S and the Motul 300v.
                        ", "All the 10w-60 is doing is wasting power and causing excess heat due to friction."

                        Itse kyllä kallistun ehkä tuon Motulin puoleen, tai jonkin muun esteripohjaisen öljyyn kunhan vehkeet rokkaa.

                        http://www.opieoils.co.uk/c-953-ester-synthetic.aspx
                        Viimeksi muokannut okkim; 21.2.2011, 09:42. Perustelu: Linkki oli vähän sekaisin

                        Comment


                          Joo kyllä kunnon esteri, kuten Motul, maksaa ja on hyvä. Siitä ei ole epäselvyyttä mutta toimii ne koneet halvemmillakin :)

                          Magnatec on täysin synteettinen 30 ja 40 öljyinä ja semi synteettinen 10w öljynä.

                          Castrol Magnatec 5W-30A1 and Castrol Magnatec Diesel 5W-40 A3/B4 are fully synthetic formulations providing quicker circulation at extremely cold temperatures and superior performance at high operating temperatures.

                          Castrol Magnatec 10W-40 and 15W-40 are both part-synthetic. All grades of Castrol Magnatec contain Intelligent Molecules that cling to critical engine parts to instantly protect from the moment you turn the key.



                          Löytyy kyllä paljon faktaa, että ei olisi täysin synteettinen, vaikka valmistaja niin mainostaa. Mene ja tiedä mitä lopulta on, edullista ainakin esteri sekoituksena :)


                          EDIT:
                          Näköjään taas oppii uutta, selvitin tuota synteettisen öljyn vaatimusta ja näköjään parhamimmat mineraaliseokset (group III ja IV) saa luokitella täysin synteettiseksi... ja tätä käyttää hyödyksi myös Castrol, sekä Mobil:n halvemmat mallit. Mobil:n kalliit ovat oikeita täysiä.

                          Täytyypä miettiä öljy asiaa uudestaan, olin hiukan väärien tietojen perässä valintaa tekemässä mutta hipo öljyjä ei kuitenkaan olisi tarkoitus maksaa.
                          Viimeksi muokannut vayne; 21.2.2011, 06:49.

                          Comment


                            Teboil Diamond 5W40 noin 27€ 4L, 6.75€/L
                            Redline 5W40 extreme, 18.90€/L,
                            Motul 300V 5W40, 17,5€/L

                            Redline esim käytetään long life öljynä.

                            Long life öljyt alk 12,50€ /L

                            Suhteutettuna siihen ei tuo niin kallista ole. Motul ja Redline toimivat niin radalla kuin mummoajelussa kartsallakin.

                            Kerran vuodessa öljynvaihto RS4:een. Tarttee 7L öljyä

                            -Teboilina tarttee 2 kannua eli 54€
                            -Redline, 7*18,9€= 132€
                            -Motul, 4* 2L pönttöjä= 140€

                            Teboilin öljyä käyttäessä vaihtaisin 2 kertaa vuodessa öljyt. Redlinellä olen sen kerran vuodessa vaihtanut. Kilsoja tullut alle 10tkm. Tietty jos enemmän tulee niin vaihdan useammin.
                            Rehellisesti sanottuna pitäs itsekkin kuitenkin vaihtaa ne öljyt keväällä ja syksyllä, mutta jos kerran vuodessa vaihtaa niin sitten vaihtaisin syksyllä vain.

                            Comment


                              Olen jo pari kuukautta koittanut saada briteistä vastausta isommalle köntälle 300V:tä, muttei näköjään kiinnosta. Possuun kuitenkin menee 12 litraa kerralla ja tossa 300V:ssä racing öljynä on keinuvipu/nokkien kaipaamaa sinkkiä reilusti.

                              Audissa olen aiemmin käyttänyt Motulin 8100:sta, mutta mitään huomattavaa eroa en ole huomannut mobilin 0-40 tai edes teboilin 5-40:iin. Kestossa tuo teboil eniten häviää ja sitten rata-ajon rasituksissa koostumus hajoaa helpommin.


                              Motul 300V racing 15-50 maksaa jotain 46 puntaa 4 litraa ja muut speksit aika lailla samoihin ja noitahan löytyy moneen lähtöön.

                              Comment


                                Ola, oletko kysellyt tuolta? http://www.opieoils.co.uk/

                                Comment


                                  46 puntaa on 54,79€. Sisältääkö tuo jo rahdin?

                                  Tuota Motul 300V 15W50 saa 59€ hintaan 4L kannus esim tuolta:
                                  http://www.varaosatnetista.fi/index....ANG=1&group=18





                                  Redlinestä löytyy tuo sinkki myös.

                                  Comment


                                    Muistaakseni opie ei lähetä ulkomaille?

                                    Ei ollut tuossa hinnassa lähetyskuluja ja siksi tarjouspyyntöä laittelinkin camskilliin. Pitänee koittaa saada myös tuolta varosanetistä könttähintaa.

                                    Comment


                                      Kyllä Opie toimittaa myös Suomeen.

                                      Comment


                                        Kyllähän tuo Mobil näyttää nyt ihan ok tuotteelle (jos unohtaa omat kaunat sitä kohtaan). Noita hipo öljyjä ei raaskisi alkaa työntämään koneisiin, Audiin vaihtuu kolmesti ja pösöön 2-3 kertaa vuodessa, joten litkua menee ihan riittävästi.

                                        Merkkituotteen 100% synteettinen ajaa asian mutta kokeillaan nyt tuolla Castrollin semikamalla myös. On siinäkin ihan laadukkaat kamat käytössä, joten pitäisi riittää siinäkin, kunhan pitää öljyt oikean lämpöisenä. Erot ovat pieniä ja koneet ei räjähdä keskiluokan öljyilläkään. Sijoitetaan rahat muuhun.

                                        Comment


                                          Ite oon tunkenu toistaseks Castrolin EDGE 0w40, sen enempää öljyihin perehtymättä. Sekin aika kallis öljy joten oletan, että ominaisuudet on perus markettilitkua paremmat, vai mitä on raati mieltä tuosta?

                                          Comment


                                            Edge on laatukamaa. Ei oo kokemuksia Audissa, mutta Bemarissa tota käytän 20-25tkm vaihtovälillä ja hyvin toimii eikä kone syö yhtään.

                                            Comment


                                              Joo Edge on rehellinen synteettinen öljy (group IV) eli laadukas. Mulla ei Castrollin 0W öljyt pysynyt audissa oikein sisällä eli joutui lisäilemään vaihtovälillä. Esteri öljy tuo ei ole.

                                              Comment


                                                Menee vähän ohi aiheen moottorin osalta, mutta ainakaan 1.8t koneessa Castrolin EDGE 0w-40 ei pysynyt niin hyvin kuin vastaavalla viskositeetilla oleva Mobil1 (New Life).

                                                Comment


                                                  Del-Ronilta päivää.

                                                  Bongasin Analyticsista että olipa meidän öljyistä juttua täällä, joten ajattelin työntää lusikkaani soppaan. Tarkoitus ei ole aloittaa mitään maailmansotaa öljyistä ja niiden paremmuudesta, mutta voin vastailla kykyni mukaan, jos joku haluaa lisää tietää. En siis ole valmistaja, vaan heidän edustajansa.

                                                  Sen verran taustaa voin valottaa, että valmistaja on teollisuusvoiteluaineita useamman kymmenen vuotta valmistanut yritys, jossa (isän ja pojan) ihan omasta mielenkiinnosta alettiin kehittää moottoriöljyä kilpamoottoreihin. Avainsana "raaka-aineet" tulikin jo keskustelussa mainittua, ne ovat tosiaan parhaita mahdollisia - sellaisia, joita ei oikeastaan muilla ole käytössä, siis tavan tallajille tarjottavissa moottoriöljyissä.

                                                  Kehitystyön lähtökohta on ollut valmistaa öljy, jonka voitelukyky ei lopu missään kuviteltavissa olevassa olosuhteessa. Voitelukalvo kaikissa öljyissä on erinomaisen kestävä ja kuumankestoa löytyy vähintäänkin riittävästi. Kaikki öljyt ovat "100% true syntheticejä" eli koostuvat ainoastaan synteettisistä raaka-aineista. Malliston erikoisuus on ilman viskositeetinparantajia valmistettu moottoriöljy, joka on varsin kova näyttö valmistajan osaamisesta - Euroopassa sellaisen valmistajia on yksi ja ison veden takaa löytyy toinen, joka muuten on ExxonMobil.

                                                  Se siitä mainospuheesta. Kyselkää, jos haluatte tietää lisää, koitan vastailla parhaani mukaan.

                                                  Comment


                                                    Vaikkakin omaan laitteeseen ei nämä ole ajankohtaisia mutta keneltä öljyvalmistajalta raaka-aineet hankitte ?

                                                    Kertokaa myös toki SE, mikä erottaa teidät vertailukohteista esim. Motul:n, Redlinen tai jopa ihan Mobil:n premium huippuöljyistä, joita on hierottu varmaan kiitettävästi tuotekehityksen aikana ?

                                                    Euroopassa taisi olla 3 noita mainittuja visko toimijoita ;)

                                                    Comment


                                                      Raaka-ainetoimittajat pidämme liikesalaisuuden piirissä. Sanotaan nyt näin, että usealta yhdysvaltalaiselta valmistajalta, kultakin toimittajalta valitaan parhaiten tarkoituksiin sopivat komponentit.

                                                      Öljyn valmistaja on muissakin toiminnoissaan keskittynyt pienien markkinoiden tuotteisiin, niihin, jotka vaativat huomattavaa erityisosaamista, mutta joiden markkina on niin pieni, etteivät ne isompia kiinnosta. Raaka-aineet ovat tosiaan sellaisia, ettei niiden käyttö massatuotannossa ole mielekästä, ja osaa niistä ei yksinkertaisesti kukaan muu moottoriöljyn valmistamiseen käytä. Valmistustekniikka ja periaatteet myös poikkeavat tavanomaisesta, mutta nekin jätetään liikesalaisuudeksi. Kaiken tämän lopputulemana öljy on ominaisuuksiltaan "liian hyvää" moottoriöljyksi.

                                                      Esimerkki: Race Performance 15W-60 sisältää 1200ppm sinkkiä. Määrä on kilpaöljyksi melko pieni, mutta perusöljyn ominaisuudet ovat sellaiset, ettei sinkkimäärän kasvattamiselle ole tarvetta tai perusteita.

                                                      Comment


                                                        Ottamatta kantaa del-ronin tai muun öljyn hyvyyteen, ihan markkinointimielessä kannattais panostaa enemmän oikeiden testituloksien ja vertailuiden esittämiseen. Tossa hintaluokassa ja kohderyhmässä ei enää toimi mielikuvamarkkinointi ja pelkät sanalliset vakuuttelut tuotteen laadusta.
                                                        Jälleenmyyjän puheiden perusteella ite olisin laittanu Del-Ronit sisään, mutta persaukisena päätin säästää sen 60€, kun verrataan ison valmistajan laatuöljyyn.

                                                        Comment


                                                          Rehellisesti sanottuna ne testit ja muut faktat ei toimi täälläkään.

                                                          Hvä syy on tuo "perseaukisuus". Monelle se halvin välttää vaikka olisi täyttä kuraa ja paskaa testien mukaan.

                                                          Testit jos tekee niin niitä ei uskota tai ne on väärin tehty tai joku öljy uuppuu. Tai ne on tehty väärässä paikkaa jne... Syitä löytyy.

                                                          Itse testaamalla tulee paras ainakin joka toiselle suomalaiselle. Silloin voi itse nähdä missä munaa ja kuinka paljon.

                                                          Ja paras syy testaamatta jättämiseen ja testien tekemiseen on se että ne maksaa aika perkeleesti.
                                                          Viimeksi muokannut jsahlman; 22.2.2011, 10:29.

                                                          Comment


                                                            Rehellisesti sanottuna ne testit ja muut faltat ei toimi täälläkään.
                                                            Tarkotatko Suomea yleisesti vai autoharrastajia?
                                                            Luulen että aktiiharrastajaa kiinnostaa detaljiit ja asioiden mitatut arvot. Ja kohderyhmä lienee kilpa-autoilu ja vakava harrastelu.
                                                            Perusreiskat on sitten asia erikseen. Jos ei ymmärrys riitä, niin turha kai se mitään selittää, kun vain halvin kelpaa.

                                                            Itse testaamalla tulee paras ainakin joka toiselle suomalaiselle. Silloin voi itse nähdä missä munaa ja kuinka paljon.
                                                            No joo, mutta jotkut asiat on mahoton ite testata ja oikeasti analysoida tuloksia. Ja rahan laittaminen pelkkään testailuun on vähän turhaa, kun testit pitäs olla jo tehty valmistajan puolelta.

                                                            RVS on aika hyvä esimerkki, että harrastajapuolella on saatu kannatusta, kun löytyy jonkinverran testifaktaa.

                                                            Comment


                                                              Se nitä on tullut seurattua Suomea ja autoharrastajia ympäri maata niin ei ne faktatkaan vaan kaikille toimi. Osa uskoo ja osa ei edes niitä faktoja.

                                                              Se että aina pitää faktat lyödä pöytään että uskoo menee aika pitkälle jo.
                                                              Se että Amalin osaa noi elektroniikka hommat on mulle ainakin käynyt täällä jo selväksi. Enkä edes miestä tunne :)

                                                              Joskus aikaisemminkin jossain muualla sanonut ja kirjoittanut että ne jotka todellakin tietää ja vielä tekeekin eivät tänne kirjoittele. Syy siihen on juuri tämä faktojen metsästys ja se että aina löytyy joku joka epäilee.
                                                              Tietty epäilyäkin pitää olla muutenhan me mennään päätäpahkaa laidasta toiseen.

                                                              Tässäkin ketjussa on 2.7 bi-turbon omistajat kertoneet millä öljyillä he ajaa. Varmaan kaikki ovat tyytyväisiä omiin valintoihinsa eikä ilmeisesti kellään ole mitään hajonnut vielä.
                                                              Toisilla vaan lompakko tyhjenee enemmän öljynvaihdon yhteydessä.

                                                              Ja onhan jo jossain ehditty spekuloidat TUV testiä tuota RVS.ää varten pelkäksi bluffiksi :D

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X