Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljysuosituksia 2.7t S4? / keskustelua öljyistä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Omat kokemukset mobileista ovat myös hieman negatiiviset (mobil 1 5w-40 tai jotain sinnepäin). Kokemukset rajoittuvat lähinna 300hv Nissan 200SX -99 autoon. Öljynvaihtojen yhteydessä tuli pariin otteeseen todettua että mobil oli mennyt aivan ohueksi litkuksi, joka muistutti lähinnä kraanavettä kun taas Castrol tws muistutti olemukseltaan sitä mitä se purkista koneeseen mennessäänkin oli. Mobililla nostimet pitivät ääntä.

    Turbokoneeseen en kyllä menisi laittamaan mitään 0W öljyä. Kovissa lämpötiloissa saa öljykin olla hieman "paksumpaa". Nykyisin valkkaan lähinnä esteripohjaisia öljyjä koneeseen (motskari ja auto). Magnatech castrol ja V300 motul ovat ainakin tällaisia. TWS:stä ei oo tietoa. TWS:llä öljyn pinta ei laskenut koskaan vaihtovälin aikana niin paljon, että sen olisi silmällä tikusta huomannut. Ja mitä mobilin menestymiseen testeissä tulee; se on iollut varsin keskinkertaista. Tais joku vuosi sitten saada vain 3 tähteä tm:n testissä.

    Comment


      #62
      Ihan niinkuin öljynvaihdon jälkeen (mobil 0w-40 -> mobil 5w-50) turbo(t?) uljeltaisi enemmän kylmänä (parhaiten alle 2krpm kuuluva tuulen ulvonnan kaltainen ääni kaasua painettaessa, ääni katoaa kun motti saavuttaa käyntilämpötilan (vedenlämpö 90 astetta)).
      Varmaan johtuu siitä että jos turbot alkaa olla hieman väljät ja kun vaihdoit jäykempiin öljyihin niin turbojen öljykierto ei pelaa niin "sutjakkaasti" jäykillä öljyillä ennen kuin ehtivät lämmetä..

      Mitä näihin öljyjen paremmuuteen niin ihan mielenkiinnosta katselin hintoja mitä löysin;

      - Castrol TWS 10W-60 ............~45-60? (12x1L~110?)
      - Castrol Edge Sport 10W60 .....~45?
      - Mobil 1 5W-50 .....................~30-35?
      - Kendall Elite 5W-50 ..............~30-35?
      - Kendall Elite 10W-60 ............~38-40?
      - Valvoline Racing 10W-60 .......~44?

      hinnat on suuntaa-antavia ja toki vaihtelee. Mikä TWS:ssä maksaa vai saako halvalla hyvää?

      Comment


        #63
        Mene ja tiedä maksaako merkki vai mikä, ihan vinkkinä kannattaa ottaa noita Kendall tuotteita noin 20 l pöntöissä. Tippuu 4 litran hinta 25 tuntumaan.

        Comment


          #64
          Mistä öljyjä mahtaa saada 20 litran astioissa? Maatalouskoneisiin noita kyllä löytyy, mutta auton moottoriöljyjä ei ole ikinä osunut silmään tuossa koossa. Saavat paremman katteen kun myyvät niitä pienemmissä erissä.

          Comment


            #65
            No jos tarkkoja ollaan niin se oli jotain 5 gallonaa, kerran jenkeistä tulee ;) Mutta ihan Kendal jälkeenmyyjältä sitä olen hankkinut.

            Ihan hyvä koko, ei tarvi joka vaihtoon ostaa.

            Comment


            • #66
              Tuli sitten omaan mottiin laitettua tuo Castrol EDGE 5W-30. Ekaksi meinasin Castrol TWS 10W-60, mutta maksoi niin suitanasti! Ainakin oli Castrollin sivuilla saanut kyseiseen mottiin hyväksynnän. Siinä sitten tiskillä juttelin myyjän kanssa, että on tämä mennyt mahdottomaksi öljyjen osto, kun on kaikenmaailman lukitukset (wv 503.1 ja 503.2) ja muut otettava huomioon. Myyjä sanoin, että älä välitä ei me myyjätkään aina pysytä noissa mukana.

              Pitäskö palata vanhaan civic:n olis kaikki paljon yksinkertasempaa ;)

              Comment


                #67
                Kerro miten pysyy sisällä noi ohkasemmat. Itse ei ole uskaltanut vielä laittaa 30:siä kun on ennestäänkin ollut vuotoja. nyt kun vaihto nokan kiristäjän ' nokkien tiivisteet ' ja venakoppien tiivisteet niin loppu vuodot. ei toimi pilkku perk...

                Ihan hyvin on nyt toiminut viimeksi nostajien naputuksen takia laitetut teboilin 5-40.

                Comment


                • #68
                  Teetin just täyden huollon Ässään Tarvikkeella ja öljyiksi laitettiin nuo "pahamaineiset" Mobil 1 0W40 litkut. Niitä kuulemma suositellaan käytettäviksi kyseisessä kulkineessa. Oliskohan kannattanut viedä mukana omat putelit jotain muuta öljyä???

                  Comment


                    #69
                    Itse laitoin just viikonloppuna taas 5L motulin e-tech 0-40 ja litran mobil 0-40.

                    Comment


                      #70
                      Kertokaa miten 0W öljyt ovat pysyneet sisällä. Omassa kun ei öljynvaihtoväliä 10 tkm pääse lisäämättä kerran öljytikun mittarajan alarajasta ylärajaan.

                      5W öljyjä ei taas tarvi lisätä ollenkaan.

                      Comment


                      • #71
                        Nostetaas vaihteeks vanhaa aihetta :) Pitäis öljyt vaihtaa ja mitäs porukka talveks suosittelee. Laittaako jotain 5wXX kamaa vai sitten jotain jäykempää. Laittaisin Castrol edge sport 10w60 mutta ei vissiin talveksi hyvä vaihtoehto.

                        Comment


                          #72
                          Itseä kanssa kiinnostaisi tietää, mitä öljyä kannattaisi tuohon biturboon laittaa. Ja mitkä kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa kun parkkipaikalle jää öljytippoja?

                          Comment


                          • #73
                            Motulin esteripohjainen(E-tech) öljy on hyvää kuin tuo Castrolin edge myös. http://www.opieoils.co.uk/technicalinfo.aspx tuolla infoa öljyistä ja käyttösuosituksista.

                            Comment


                            • #74
                              Ite oon käyttäny 5-40 castrol magnatec. Johtuen että välillä auto seisoo pitempäänkin ulkona niin suojaa kylmäkäynnistyksessä todella hyvin
                              Pehmesti toimii ja jaksaa ainakin sen 10tkm. Vaihdan kyllä 8tkm välein kun ajotietokone ilmaisee asian

                              Jotain nesteen öljyä joskus alussa ostin. Todella "hyvät" muistot. KIL KAL KIL KAL rupes sanoo venttiilit 4000km ku rupes visko ominaisuus menemään

                              Comment


                              • #75
                                Pitäisikö sitten mielummin laittaa talveksi Castrol Magnatec 5W-40 Kuin Castrol edge sport 10w60 vai toimiiko tuo edge kuinka hyvin etelän talvissa? Jähmepiste näyttäs olevan -36.

                                Comment


                                  #76
                                  Ja mitkä kaikki tiivisteet kannattaa vaihtaa kun parkkipaikalle jää öljytippoja?
                                  No ne tiivisteet jotka valskaa.... "ehkä" v**tumaisesti sanottu, mutta harva on meedio joka tietäisi mikä siellä sun autos alla tiputtelee..

                                  Comment


                                    #77
                                    Itse olen ajellut Mobil 1 new life 0-40 noin 70tkm kesät/ talvet ja ilman mitään ongelmaa. Nokatkin on ok, ei kulumaa. Muistaakseni soittelin joku vuosi sitten Mobil maahantuojalle ja kyselin mitä suosittelee ja mitkä täyttää RS4 auton vaatimukset. Tuota se suositteli.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mistäs tuota kendalin öljyä saa kävin kysyy parista paikasta niin ei ollut.
                                      Ja onko kellään kokemuksia liqui molyn 10w60 öljystä purkissa lukee, että ympäri vuotiseen käyttöön? Kiitos.

                                      Comment


                                        #79
                                        Kendall:n sivuilla on jälleenmyyjät. Ainakin Järvenpäästä saa ajoneuvohuolto Liimataiselta isoja 20 l pönttöjä myös, joita kannattaa ostaa litrahinnan tippuessa samalla.

                                        Comment


                                          #80
                                          Ja onko kellään kokemuksia liqui molyn 10w60 öljystä purkissa lukee, että ympäri vuotiseen käyttöön? Kiitos.
                                          Ei ole kokemuksia tuosta, mutta yleisesti ottaen 10W-XX öljyt on melko paksuja suomen talveen, jos kunnon pakkaset iskee eikä ole moottorinlämmitintä tarjolla.

                                          Comment


                                            #81
                                            Kuka muistaa vielä kun ei ollut synteettisiä tarjolla vaan mineraali 10W40. Ja "hyvin" kotturat pelas.

                                            Comment


                                              #82
                                              Kuka muistaa vielä kun ei ollut synteettisiä tarjolla vaan mineraali 10W40. Ja "hyvin" kotturat pelas.
                                              On kokemusta tuolta ajalta. Yli -15C keleillä moinen mineraali ei tullut suosiolla ulos pullosta, yli -20C pakkasilla auton startti mission impossible, jos ei ensin kosanilla lämmittänyt öljypohjaa. Siis jos auto ei ollut lohkolämppärissä kiinni riittävän pitkää aikaa ennen starttia.

                                              Tommosessa pakkasstartissa koneen öljypumppu huutaa hoosiannaa ja kansi saa voitelua vasta jonkun minuutin päässä startista, puhumattakaan turbon voitelusta. En suosittelisi koneelle missään tapauksessa moista rääkkiä.

                                              Toki nykyinen 10W60 synteettinen omannee paremmat kylmäkäynnistysominaisuudet mitä noi muinaiset 10W40 mineraalit.

                                              Comment


                                                #83
                                                Näinpä. Tuota tarkotinkin. Paljon ne on menneet eteenpäin. 10W60 voi ainakin huoletta Suomen talvessa ajaa jos on lohkolämmitin käytössä.

                                                Paitsi ajettiinhan sitä ennen tosiaan ilman lohkolämmittimiä. Hiukan tais saada temppuilla. Tietty joillakin ei ollut mitään ongelmia, avaimesta tulille vaan.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Itse vaihdoin juuri talviöljyiksi Castrol Magnatec 5W40 kun niitä on täälläkin suositeltu. Edelliset olivat Kendallin 10W60 ja voin sanoa, että -20C pakkasessa ilman lohkolämppäriä on startti aika tiukoilla. Itse en aio käyttää noin jäykkiä talvella, vaikka tuskin se kone siitä hajoaisi. Castrolilla on herkempi kylmäkäynnistyksissä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Castrol Magnatec 5W-40 on menty myös täällä, niin kauan kuin tuo S4 on ajossa ollut.
                                                    Kovempaan ajoon radalla laittaisin Castrol TWS 10W-60 / Castrol Edge Sport 10W-60.
                                                    Leikkautuvuusarvot pitäisi olla noissa kohdillaan myös kuumana.

                                                    Mobil 0w-40 on lähipiiristä kokemusta (BMW M-sarja, Audi S-sarja). Parista moottorista on menneet radalla laakerit.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      2.7T ja 0W40

                                                      Onko muilla kokemusta, onko tuollainen Mobil 0w40 liian litkua tuohon koneeseen? Meneekö turboille ja sitä kautta välijäähyihin?
                                                      Viimeksi muokannut seepra; 20.1.2010, 13:13.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        On liian litkua :)

                                                        Laita vaikka Teboil Diamond 5W40 sisään talveksi. Meneehän ne kesälläkin.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Niin, kun tuossa toisessa ketjussa puitiin sitä, että siellä oli litra kummassakin välijäähyssä ölijyvä. Ymmärrän, että ahtimet voivat olla tiensä päässä, mutta onko mahdollista, että 0W40 edesauttaa sen pääsyä tuonne välijäähyihin?

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Nojaa, ei tuo minusta ole liian litkua. 0W on hyvä talvella kun on notkeaa kylmänä, ja tuo 40 ei nyt niin litkua ole lämpöisenä. Samahan se on lämpöisenä kuin 5W40.

                                                            Tuskinpa vaikuttaa ahtimien valskaamiseen tuo öljy, ainakaan tuolla (litra)tasolla.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Pitänee ruveta ajamaan ilman öljyä, ettei vahingossa ole väärää öljyä autossa =)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X