Kysymys liittyy lämppärin kennosta silloin tällöin kuuluvaan kurahdukseen autoa käynnistettäessä.
Tarina lähtee siitä kun tämä ääni ensimmäisen kerran tuli kuuluviin kesällä. Heti ensimmäisenä epäilin vuotoa jäähdytysjärjestelmässä. No vesipumppu olikin sitten finaalissa ja oli vuotanut. Tilalle laitettiin tarvikepumppu kun ajatuksena oli vain selvitä seuraavaan jakoremminvaihtoon.
Noh, ongelmat oli sillä erää kunnossa, mutta nyt ilmojen jäähdyttyä tuo kurahtelu on palannut. Nestettä ei katoa havaittavia määriä, eikä mistään näyttäisi myöskään vuotavan nestettä. Hälytyskellot alkoivat soida muutama päivä sitten, kun auto seisoi viikonlopun yli ja tämän jälkeen käynnistettäessä tuntui käyvän aluksi kolmella... Heti tuli tietysti mieleen että kansipahvi/kansi finaalissa ja että nestettä tulee palotilaan.
Kone ei ole minun aikanani koskaan keittänyt, eikä lämmöt ole ikinä käyneet yli 90 asteen. Paisuntasäiliöön ei tule kuplia koneen käydessä (ainakaan kylmänä). Öljykorkissa oli nyt hieman valkoista, mutta pistin sen lyhyen työmatka-ajon piikkiin.
Onko enää mitään muuta, miten voisi varmistaa mahdollisen kansivian ilman purkamista? Onko kukaan joutunut menemään niin pitkälle että kansi olisi täytynyt vaihtaa? Voihan tietysti olla että tuo kolmella käyminen oli joku sytytysvika, mutta meikäläisen tuurilla mennään varmaan tässäkin kalleimman kautta.
Tarina lähtee siitä kun tämä ääni ensimmäisen kerran tuli kuuluviin kesällä. Heti ensimmäisenä epäilin vuotoa jäähdytysjärjestelmässä. No vesipumppu olikin sitten finaalissa ja oli vuotanut. Tilalle laitettiin tarvikepumppu kun ajatuksena oli vain selvitä seuraavaan jakoremminvaihtoon.
Noh, ongelmat oli sillä erää kunnossa, mutta nyt ilmojen jäähdyttyä tuo kurahtelu on palannut. Nestettä ei katoa havaittavia määriä, eikä mistään näyttäisi myöskään vuotavan nestettä. Hälytyskellot alkoivat soida muutama päivä sitten, kun auto seisoi viikonlopun yli ja tämän jälkeen käynnistettäessä tuntui käyvän aluksi kolmella... Heti tuli tietysti mieleen että kansipahvi/kansi finaalissa ja että nestettä tulee palotilaan.
Kone ei ole minun aikanani koskaan keittänyt, eikä lämmöt ole ikinä käyneet yli 90 asteen. Paisuntasäiliöön ei tule kuplia koneen käydessä (ainakaan kylmänä). Öljykorkissa oli nyt hieman valkoista, mutta pistin sen lyhyen työmatka-ajon piikkiin.
Onko enää mitään muuta, miten voisi varmistaa mahdollisen kansivian ilman purkamista? Onko kukaan joutunut menemään niin pitkälle että kansi olisi täytynyt vaihtaa? Voihan tietysti olla että tuo kolmella käyminen oli joku sytytysvika, mutta meikäläisen tuurilla mennään varmaan tässäkin kalleimman kautta.
Comment