Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T paukuttaa putkessa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    1.8T paukuttaa putkessa.

    Elikkä onko normaalia että 1.8T paukauttelee. Siis vedättäessä esim. kakkosella ihan pienestä vauhdista ja kun laittaa kolmosta pesään niin kuuluu "puff"... Ei siis mikään kova ääni. Jos en nyt ihan väärässä oo niin juuri tolleen vedättäen osa bensasta/höyryistä jää syttymättä ja poksahtaa sitten putkessa..? Ja autoonhan on vaihdettu avarampi putkisto eli taitaapi olla myös siitä johtuva "ominaisuus"...

    #2
    Onko siinä vapaavirtaussuodatin? Tuli mieleen josko ääni olisi by-passin ääni? Tuleeko se silloin kun päästät ahdot päällä kaasun pois?

    Comment


      #3
      On vapari mut ei se kyllä se ääni oo... Kyllä putkesta kuuluu vaihdettaessa.

      Comment


      • #4
        Otsikkoon voisi laittaa hieman tyhjentävää täydennystä, kiitos.

        Comment


          #5
          Eiköhön se pamahda jo turbon ja pakosarjan suunnalla, eikä kerkee putkeen asti varsinaisesti.

          Miten lambda tuossa on kiinni normaalisti vai onko putkisto muutettu miten? Voisko se antaa vääriä lukuja eli kone vähän käy rikkaalla tms?

          Comment


          • #6
            Mulla teki samaa kun koneessa oli ahtovuoto, ilmeisesti sai liikaa bensaa eikä kerinnyt polttaa kaikkea joten paloi putkessa ku löysäs isoilta kierroksilta kaasua. Joskus löi liekkiä putken päähän asti, oli muuten pimeällä kivan näköinen ku leimahti oiken kunnolla... ;)

            Comment


              #7
              Sori otsikko oli varmaan hiukan huono...
              Lambda on ihan normaalissa paikassa kiinni downpipessä.
              Ei pitäisi olla ahtovuotoja, ahdot nousee siihen 0,8bar ja pysyy myös siinä...

              Comment


              • #8
                Oma a3 tekee samaa, tosin ei joka vaihdolla. Mitä enempi polettaa, sitä todennäköisemmin vähän "poksauttaa" vaihtaessa vaihdetta. itse olen pitänyt tuota ihan avaramman putken tuomana ominaisuutena, kun ääni on kuitenkin senverran vaimea. Liekkiä ei ole vielä sentään näkynyt.. ;)

                niin ahdot on minullakin lähellä normaaleja, 0.7-0.9bar, riippuen kierroksista ja koneen mielialasta.

                Comment


                • #9
                  Edellinen auto A3 1.8t teki samanlaista, loppui kun ahtopaineen venttiili vaihdettiin n. 80? osa.

                  Comment


                  • #10
                    kuinkas vakava ongelma tuo ahtoventtiilin "vajaatoimisuus" on koneelle, jos muuten pitää ahtoja yllä? jonkin verran tuo vaihtovaiheessa nykäisee, etenkin kovemmilla vedoilla. tuota venttiiliähän sai jotenkin myös putsattua (muistan lukeneeni toisista threadeista).

                    Comment


                    • #11
                      Eipä siitä varmaankaan koneelle paljoa vahinkoa synny, mutta pakosarja ja varsinkin katti saattaa hajota, jolloin korjauskulut on enemmän kuin 80?.

                      Comment

                      Working...
                      X