Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin moottori tyypin merkintä 1.8

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audin moottori tyypin merkintä 1.8

    Mihin noissa vanhemmissa perus 1.8 ruisku moottoreissa on merkitty moottorin tyyppi?

  • #2
    Huoltokirjan etusivujen tarrassa.
    Monessa Audissa se sama tarra (tietoineen) on laitettu takakonttiin esim sen maton alle peltiin ym paikkaan.

    Comment


    • #3
      Joo tämän jo tiesin, mutta onko moottoreissa itsessään merkintää missään?

      Comment


        #4
        Lohkosta löytyy merkintä 2 ja 3 pytyn paikeilla heti kansitason alapuolelta.

        Comment


        • #5
          Sitten olisi vielä lisää kysymyksiä tuosta 1.8 moottoreista ja vielä tarkemmin tyypeistä DZ ja JN. Minkälaisia eroja moottoreissa on sen lisäksi että niissä on eri puristussuhde ja tehot? Ja mistä johtuu ero puristussuhteessa ja tehoissa?
          Tehot tietysti kasvavat kun puristussuhde nousee, mutta onko se ainut ero millä DZ:sta on puristettu lisää tehoa?
          Vai onko kansissa myös eroa?

          Moottoreissa on myös erilaiset ruiskut. Onko näissä eroja? Kumpi kannattaisi laittaa mieluummin?

          Comment


            #6
            DZ:ssa on erillainen kansi ja nokka-akseli.

            DZ:ssa näyttäs olevan ainakin eri määränjakaja ja suuttimet.
            En kyllä lähtis sotkemaan noita ruiskun osia kesenään DZ moottoriin oma ruiskunsa ja JN moottoriin omansa.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia tiedoista.
              Vielä kiinnostaisi tietää minkälaisia eroja kansista löytyy? Ilmeisesti palotilat ovat erimalliset jos DZ:ssa puristussuhde on korkeampi?
              Männät ovat ilmeisesti samat molemmissa moottoreissa?
              Nokka-akseli on joka tapauksessa menossa vaihtoon, mutta olisi tuollainen JN mallinen kansi ylimääräisena niin kiinnoistaisi kuinka suuret erot kansissa on jos tuon laittaisi tulevaan moottoriin kiinni?
              Toinen kansi on vielä autossa kiinni ja auto on päivittäisessä käytössä niin helpottaisi remonttia jos saisi toisen moottorin kasaan ennen kuin alkaa vaihtamaan.

              Comment


                #8
                Vielä kiinnostaisi tietää minkälaisia eroja kansista löytyy?
                Ilmeisesti imuventtiili on pari milliä suurempi.
                Männät ovat ilmeisesti samat molemmissa moottoreissa?
                Eri varaosanumerot noilla ainakin on.

                Comment


                  #9
                  DZ männässä lakikorkeus 32.2mm ja päällä 4.4mm syvennys halkaisijaltaan 56mm ja sen kuperuus/koveruus 1,3mm.
                  JN männässä korkeus sama, mutta 8,1mm syvennys halkaisijaltaan 56,8mm, joka on 3mm epäkeskeinen ja kuperuus sama 1,3mm.

                  Palotilojen kokoja ei ole antaa.

                  Comment


                  • #10
                    Eli männät joudun sitten vaihtamaan, koska tarkoitus olisi tehdä kuitenkin periaatteessa DZ vastaava. Ja ilmeisesti kansi kannataa vain rempata ja jättää tuo JN kansi vain hyllyyn. Jos joltakin löytyisi vielä noiden venttiilien koot tai tietäisi kertoa mistä etsiä niin taas vähän helpottaisi hommaa.

                    Comment


                      #11
                      Volkswagenin puolella taitaa olla ainakin 38mm. ja 40mm. nuo venttiilien koot. Tämä ei ole kyllä sitten ihan varmaa tietoa.

                      Comment


                        #12
                        Kansien valut on täysin samat, eli palotila on aina sama. Palotila 26cc näin muistikuvallisesti. Imuventtiilin koko 40mm suurimmillaan. FFp:n puolella on noita gti golfin myllyjä kokoajan myynnissä, 40mm imuvena ja 10 puristukset.

                        Samalla kun alkaa remppaa niin voisi harkita 2.0 alakertaa. Täällä taisi olla koko 2.0 kone myynnissä.
                        http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=25103
                        Saisi samalla lisää vääntöä/tehoa, sopivalla nokalla 130-140hv / 180 nm

                        Comment


                        • #13
                          Vielä täytyy jatkaa vanhaa juttua ja kysellä noista suuttimista.

                          Eli mitä eroa suuttimissa on?

                          Numerot suuttimien kyljissä kuitenkin samat. Itseltä vain löytyisi Tuollainen JN moottorin imusarja ruiskupaketti jolla on paljon vähemmän ajettu kuin tuolla autossa kiinni olevalla DZ satsilla. Eli onko mitään järkeä vaihtaa imusarjaa ja suuttimia tuosta JN satsista?

                          Comment


                            #14
                            Albumista noita kattelin aikasemmin, että nuo olisi erilaiset keskenään. Jos niissä on kerta täsmälleen samat numerot, niin samanlaisethan ne sitten on.

                            Comment

                            Working...
                            X