Mihin noissa vanhemmissa perus 1.8 ruisku moottoreissa on merkitty moottorin tyyppi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin moottori tyypin merkintä 1.8
Collapse
X
-
Huoltokirjan etusivujen tarrassa.
Monessa Audissa se sama tarra (tietoineen) on laitettu takakonttiin esim sen maton alle peltiin ym paikkaan.
-
Sitten olisi vielä lisää kysymyksiä tuosta 1.8 moottoreista ja vielä tarkemmin tyypeistä DZ ja JN. Minkälaisia eroja moottoreissa on sen lisäksi että niissä on eri puristussuhde ja tehot? Ja mistä johtuu ero puristussuhteessa ja tehoissa?
Tehot tietysti kasvavat kun puristussuhde nousee, mutta onko se ainut ero millä DZ:sta on puristettu lisää tehoa?
Vai onko kansissa myös eroa?
Moottoreissa on myös erilaiset ruiskut. Onko näissä eroja? Kumpi kannattaisi laittaa mieluummin?
Comment
-
Kiitoksia tiedoista.
Vielä kiinnostaisi tietää minkälaisia eroja kansista löytyy? Ilmeisesti palotilat ovat erimalliset jos DZ:ssa puristussuhde on korkeampi?
Männät ovat ilmeisesti samat molemmissa moottoreissa?
Nokka-akseli on joka tapauksessa menossa vaihtoon, mutta olisi tuollainen JN mallinen kansi ylimääräisena niin kiinnoistaisi kuinka suuret erot kansissa on jos tuon laittaisi tulevaan moottoriin kiinni?
Toinen kansi on vielä autossa kiinni ja auto on päivittäisessä käytössä niin helpottaisi remonttia jos saisi toisen moottorin kasaan ennen kuin alkaa vaihtamaan.
Comment
-
DZ männässä lakikorkeus 32.2mm ja päällä 4.4mm syvennys halkaisijaltaan 56mm ja sen kuperuus/koveruus 1,3mm.
JN männässä korkeus sama, mutta 8,1mm syvennys halkaisijaltaan 56,8mm, joka on 3mm epäkeskeinen ja kuperuus sama 1,3mm.
Palotilojen kokoja ei ole antaa.
Comment
-
Eli männät joudun sitten vaihtamaan, koska tarkoitus olisi tehdä kuitenkin periaatteessa DZ vastaava. Ja ilmeisesti kansi kannataa vain rempata ja jättää tuo JN kansi vain hyllyyn. Jos joltakin löytyisi vielä noiden venttiilien koot tai tietäisi kertoa mistä etsiä niin taas vähän helpottaisi hommaa.
Comment
-
Kansien valut on täysin samat, eli palotila on aina sama. Palotila 26cc näin muistikuvallisesti. Imuventtiilin koko 40mm suurimmillaan. FFp:n puolella on noita gti golfin myllyjä kokoajan myynnissä, 40mm imuvena ja 10 puristukset.
Samalla kun alkaa remppaa niin voisi harkita 2.0 alakertaa. Täällä taisi olla koko 2.0 kone myynnissä.
http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=25103
Saisi samalla lisää vääntöä/tehoa, sopivalla nokalla 130-140hv / 180 nm
Comment
-
Vielä täytyy jatkaa vanhaa juttua ja kysellä noista suuttimista.
Eli mitä eroa suuttimissa on?
Numerot suuttimien kyljissä kuitenkin samat. Itseltä vain löytyisi Tuollainen JN moottorin imusarja ruiskupaketti jolla on paljon vähemmän ajettu kuin tuolla autossa kiinni olevalla DZ satsilla. Eli onko mitään järkeä vaihtaa imusarjaa ja suuttimia tuosta JN satsista?
Comment
Comment