Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ostettu A4 1.8T 1996 nyt tarvitsen hyviä neuvoja..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Joo, Jyrkiin Pro-Mo:lla kannattaa olla yhteydessä jos meinaat tuollaisia muutoksia tehdä. Se on paljon helpompaa ja kustannustehokkaampaa kun on heti kättelyssä käsissä sellainen tyyppi joka tietää mitä tekee. Ja varsinkin jos et ole halukas tai kykenevä tekemään isompia juttuja itse.

    Comment


    • #32
      kaikki tehdään itse on periaate ei missään vaiheessa viedä mitään laitetavaksi liikeeseen paitsi lastu. itse olen hieman keltanokka näiden turbo vehkeiden kanssa mutta siit se lähtee..

      Comment


      • #33
        Meinaatko ihan tosiaan että siivet eivät kulu mihinkään ajanmyötä, jos huoltoja lyödään laimin esim. ilmansuodatin, öljyt.
        No joo kyllä meinaan, sitäkin.

        Kysymys on kuitenkin lopulta siitä, että ecu:han ei tietysti tunnista ahtimen pyörintänopeutta, vaan haistelee pelkästään painetta, ilmamassaa ja imuilman lämpötilaa. Jos oletetaan että siivet fyysisesti kuluvat, ahdin alkaa pyöriä nopeammin jotta se saavuttaa halutun ahtopaineen. (tuotto kasvaa nopeuden neliönä, niinkuin tiedetään).

        Faktaa on tosiaan sekin, että ne siivet ei kulu. Eriasia on tietysti jos sieltä menee tyyliin "mutteri ja orava" läpi.

        Kuorma-autoissa päästään helpostikkin orkkis-ahtimella jopa 800-900tkm.

        Comment


        • #34
          On tuossa eteen muutama tullu missä on melkein akseli enää jäljellä ja näissä syynä ollu jatkuva likainen suodatin ja vuotanut vielä suodattimen ohi. Kyllä tollainen hieno hiekkapuhallus tehtävänsä tekee ajan myötä.

          Comment


          • #35
            No enpä oo itse sattumalta sitten koskaan tavannu moista. Mulla on nytkin pöydällä -84 Holset H2D, joka on palvellut kilometreissä noin reilun millin verran. Pesun jälkeen molemmat siivet on kuin pakasta vedetyt. Toki tietysti laakerit on loppu, ja päittäs- sekä radiaalivälystä on senverran ettei heittokelloa tarvi kaapista hakea.

            Comment


            • #36
              Tässä kun nyt ihmetellään, että missä ne ahtopaineet on, niin pitääkös niitä nyt oikeasti ollakaan enempää kuin 0.4-0.5 bar lastuttamattomassa 1.8t:ssä. Mitä nyt joskus on tullut tuollaisesta 1.8t:stä logattua ahtopaineita, niin eipä moottorinohjaus ole juuri enempää pyytänyt. Tosin kysymyksessä oli hieman uudempi audi. Ainakin 0.8 bar tuntuu ihan liian paljolta vakioon (ts. efektiivinen tilavuus olisi jo 3.2 litraa)

              Comment


              • #37
                ahdot nousee 0.4 - 0.45 ja kun isolla vaihteella painaa talla pohjaan nousee 0.5- satunnaisesti 0.55

                joka tapauksessa kaasuläpässä oli virhe ilmoitus. poistivat samalla ilmoituksen liikkeessä
                samalla sanoi että kaasuläppä pitäisi säätää ja jos se ei auta niin puhdistettava

                putsasin kaasuläpän joka oli todella likainen melkein puoli purkkia kaasarin puhdistus ainetta meni

                nyt olis sit tarkoitus mennä tarkistamaan Bypass venttiili mitä seon syönyt..

                miten ahtojen kuuluu nousta ja laskea?

                voiko pienoinen kaasun hittäminen johtua Bypass venttiilistä?

                miten hyvä tuo autogaugen ahto mittari on?

                Comment


                • #38
                  nyt on venttiili kädessä ja näytti ihan siltä että ei olisi koskaan ollut pois tai auki...

                  miten tämmöisen voi purkaa onko ohjetta??

                  Comment


                  • #39
                    Ei orkkis bypassiä voi avata ja puhdistaa kun rautasahalla. :) Ei kai se niin paljoa maksa ettei vois ostaa uutta.

                    Comment


                    • #40
                      Taitaa olla niin että nuo ahtopaineet ovat normaalit vakiolastulla, jos hukkaportti on väljä/pakopesä halki. Tuskin on siivet kuluneet, ellei tosiaan ole jotain mennyt ahtimesta läpi.

                      Comment


                      • #41
                        Imaise siitä ohjausletkun paikkaa ja jos kieli pysyy siinä kiinni (ts. alipaineet pysyy kalvon yläpuolella), niin se on ehjä. Jos saat imee ku blondi satasella ja suhina vaan käy, niin heitä romukoppaan ja osta audi TT:n vastaava tilalle, maksanee jonkun neljäkymppiä, eikä tartte olla putsailemassa niinkuin puolentoistasadan forgea.

                        Comment


                        • #42
                          by-pass forgen optimus 190e
                          artikkeli gti-lehti upeat sylkäisyt aikaiseksi forgen optimuksella?
                          itse en ole kuullut mitään sylkäisyä tai vinkunaa turbolta on sen verran hiljainen.
                          kaverilla oli seat leon 1.8t ja se piti kyllä sellaista pientä ääntä


                          eli kannattaako sijoittaa 200e vai 40e

                          Comment


                          • #43
                            Jos haluat "tuninkia" niin sijoita se 200?, mutta tuo TT:n osa käy mainiosti ja säästät rahaa.

                            Comment


                            • #44
                              Ja ton TT by passin saa Saabin varaosatiskiltä vielä halvempaan kuin audilta. (samaa osaa käytetty Saab 93 viggenissä)

                              Comment


                              • #45
                                nyt auto tuli vihdoin audi liikkeestä.

                                kaasuläpän asento oli ihan päin pyllyä ja sen he korjasivat
                                tämä ei vaikuttanut ahtoihin ja sanoivat että tulisi olla hieman korkeempi
                                ja että todennäköisesti joku letku vuotaa tai turbo:ssa jotain vikaa

                                miten lähden purkamaan tätä ongelmaa mistä lähden vuotoa tutkimaan
                                nyt hyviä neuvoja

                                Comment

                                Working...
                                X