Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysnesteen varoitusvalo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytysnesteen varoitusvalo

    Moro,

    Aamuinen työmatkani keskeytyi jo omalle parkkipaikalle. Syttyi nimittäin heti startin jälkeen jäähdytysnesteen varoitusvalo(taitaa olla samainen valo, joka varoittaa myös koneen ylikuumenemisesta).
    Katsoin pikaisesti nesteet; kaikki kunnossa!

    Missä ihmeessä tuo anturi oikein on, koska paisuntasäiliö on ainakin normaaliin rajaan asti täytettynä?
    Voiko esim. vesipumpun rikkoutuminen aiheuttaa valon palamisen?

    Tämä on jo melko ironista, koska auton huolto oli varattu ensiviikon keskiviikolle :-)

    Über Meisterit: osaatteko vähän avittaa ??

  • #2
    Anturi löytyy paisuntasäiliön pohjasta.
    Mutta oliko varoitusvalon väri punainen vai keltainen? Keltainen varoittaa jäähdytysnesteen määrästä, punainen jostain vakavemmasta. En tiedä itse asiassa tuosta punaisesta mutta sellainen mielikuva, että ei kai se nyt monia asioita "tiedä". Ehkä sille tulee tieto vain jos neste on liian kuumaa.

    Comment


    • #3
      Varoitusvalo on väriltään punainen ja sen vilkkumista säestää Ingolstadtin oma kvartetti eli kolme pitkää piipausta.
      Oletin myös itse, että anturi olisi paisarin pohjassa, mutta miksiköhän se ei sammu, vaikka nestettä on aivan riittävästi?!

      Onko olemassa jotain Kikka-Kolmosta, jolla saisin tarkistettua anturin oikeellisen toiminnan?
      VAG-COM minulla on, mutta siinä on ollut jotain versio yhteensopivuus ongelmia, joten en välttämättä siihen nyt luottaisi.

      Sinänsä tässä ei nyt huoleta muu kuin se, että kuinka helkkarissa uskaltaisin ajaa auton n.4km:n matkan huoltoon. Mitäs luulette, ehtiiköhän lämmöt nousta liikaa moisella matkalla?

      Comment


      • #4
        Niin, eli toistan nyt vielä että jos jäähdytysneste olis vähissä tai tuossa anturissa olisi joku oikonen, varoittaisi auto siitä keltaisella varoitusvalolla ja piipillä.
        En nyt kuolemaksenikaan muista, että onko punaisella muuta merkitystä kuin varoittaa liian kuumasta nesteestä... Jos olisi vain tuo merkitys, ja valo syttyisi jo moottorin ollessa kylmä, niin voisi olettaa jäähdytysnesteen lämpöanturin olevan kaput. Mutta asiasta enemmän tietävät osaa sanoa varmaan onko punaisella valolla jokin muukin merkitys.

        Comment


        • #5
          Aki: käsittääkseni omassa autossani on vain tuo karvalakkimalli, eli pelkkä punainen valo -->keltaista huomautusvaloa minulla ei ole ollenkaan.

          Olettaisin myös, että anturin pitäisi kyllä toimia jos kerran herjaa heittää...Onko kenelläkään tietoa onko jäähdytysjärjestelmässä muitakin antureita jossain piilossa, joka saattaisi aiheuttaa herjan?

          Comment


          • #6
            Aloin kanssa miettiä, että saattaa olla "karvalakkimalli". Tosin mulla on kyllä jo Passatissa tuo keltainenkin, tuli huomattua kesällä kun yksi laippa vuosi nestettä... Siitä päättelin, että sinullakin olisi keltainen myös.

            Comment


            • #7
              Itsellä tuo punainen (!) ja kolme piippausta tapahtunut ABS-jarrujen tilapäisen toimintahäiriön takia... Tämä tapahtui myös heti starttauksen jälkeen.

              Comment


                #8
                ei varmasti ylikuumene 4km ajosta. mulla noi johdot siellä alla oli hapertuneet ja poikkes.

                Comment


                • #9
                  mullakin syttyi punanen valo heti käynnistyksen jälkeen. valo sammui n.30s kuluttua. lisäsin vain nestettä jonka jälkeen valo ei ole häirinnyt..

                  Comment


                  • #10
                    Laitetaan nyt vaikka tähän jatkeeksi hakusanoilla: B5 3 piippausta kiihdyttäessä, piipittää, varoitusvalo vilkkuu.

                    Ongelma poistuu nesteiden tsekkauksella ja lisäämisellä, laitoin jarrunestettä vajaan desilitran ja vettä jäähdytysnestesäiliöön pari desiä, johan loppui piippaaminen. Vikakoodejahan tuo ei jätä, olisi säästänyt 5 minuutin miettimiseltä jos olisi vikakoodit jättänyt. Tiedä sitten, nestettä ei sinänsä ole kadonnut mihinkään enkä edes tiedä kumpi neste oli kyseessä, jarrumerkkivalo taisi vilkkua.
                    Anturi irtihän on se toinen vaihtoehto yleensä.

                    Loiskui ilmeisesti kiihdytyksessä sen verran että se puuttuva desi jompaa kumpaa riitti valon syttymiseen.

                    Comment


                      #11
                      laitoin jarrunestettä vajaan desilitran
                      Tuohon on ihan pakko kommentoida. Mihin sulla on jarrunesteet kadonnut? Ei ne turhaan ole alarajassa, vaihtoehdot ovat kutakuinkin 1. Sulla on jarrujärjestelmässä vuoto tai 2. Sulla on palat lopussa joten satuloissa on "kaikki" nesteet. Palojen tarkastus ei välttämättä olisi huono idea kun kerran neste pinta on ollut alhaalla.
                      Tosin mahdollista on tietenkin se että on satulaa vaihdettu ja ilmailtu muttei ole nesteitä lisäilty.
                      Se on aika väärä tyyli että lisäät jarru nestettä kun säiliössä on nestepinta ala rajassa, sillä toimivasta jarru järjestelmästä se neste ei katoa minnekkään. Ja nyt kun on nestettä lisäilty, niin jarrupalojen vaihdon yhteydessä sulla on lattialla ne ylimääräiset nesteet.

                      Comment


                      • #12
                        Ei sitä mihinkää mielestäni ole hävinnyt, minimirajalla ollut siitä lähtien kun etulevyt ja palat vaihdoin vuosi tai pari takaperin.
                        edit_ ja jos joku ihmettelee, miksi minimirajalla, niin siksi että en jaksanut lisätä pois imemisen jälkeen, minimirajaa on helppo seurata...

                        Itse asiassa viime kesänä Nokian 225-leveät HakkaV:t saivat joskus muistaakseni piippauksen aikaan, talvella ei tietysti mitään. Nyt 235-Potenzat ja johan piippailee. lienee suoraan verrannollista kiihdytyksen aikaansaamaan loiskumiseen.
                        Jos se nyt sitten oli se jarruneste, eikä jäähdytysneste joka näyttää oikeasti laskeneen hieman. Ei kyllä vuoda mitään, eli letkunmutkien täytöllä selittynee.
                        Viimeksi muokannut kontio; 12.6.2010, 16:19.

                        Comment


                        • #13
                          Auto piippaa kolmesti ja näyttää punaisen huutomerkin heti kun laittaa virrat päälle, ja jää vilkkumaan niin kauaksi aikaa kun auto on käynnissä/virrat päällä.

                          -Jäähdytys nestettä on. max
                          -Hydr. nestettä on. max
                          -Jarrut/ohjaus toimii täydellisesti

                          Iltäpäivällä valo sammui kuin lisäs jäähdytysnestettä (jolloin se oli minimissä), mutta nyt se tuli takaisin vaikka on nestettä, apua. Ärsyttää tuo vilkkuva valo!
                          Whats wrong?
                          Viimeksi muokannut juhagee; 19.1.2011, 22:25.

                          Comment


                          • #14
                            Onko nestettä riittävästi? jos alamäki, ylämäki, mutka tai vastaava heilahtelu tankissa aiheuttaa ettei anturi otakaan enää signaalia nesteestä. tai oikkaria. millä nyt sitten toimivatkin.

                            Comment


                            • #15
                              Tuki paisarin kuntoa, siellä olevaa anturisysteemiä
                              tai ostat uuden paisarin?

                              Comment


                              • #16
                                mikä lie minulla, joskus ei vilku ollenkaan, sitten rupee pikkuhiljaa vilkkumaan todella himmeästi, joskus vähän kirkastuu. ja joskus ihan täysillä vilkkuu esim, paikallaan ollessa. auto on -89 coupe. Voisko olla niin viksu että sanoisi nesteen ylitäytöstä? renkaat on kyllä 17'' 235 leveät :) mistä kaikesta se punanen nesteen merkkivalo kertoo?

                                Comment


                                • #17
                                  renkaat on kyllä 17'' 235 leveät :)
                                  Miten toi aiheeseen liittyy? Joko valo vilkkuu tai ei vilku, ei sillä oo mitään välimuotoja, eikä myöskään oo olemas ylitäytöstä kertovaa valoa koska ylimääränen neste puskee kyllä ittensä pihalle säiliöstä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    entiiä, tuolla jotkut puhu renkaista tässä topicissa.

                                    Valo tosiaan vilkkuu todella himmeästi ja välillä kirkkaammin, joskus taas ei.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuo renkaiden leveys nyt ei liity yhtään ja mihinkään. Suoraan trollausta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja A-nelonen Näytä viesti
                                        Moro,

                                        Aamuinen työmatkani keskeytyi jo omalle parkkipaikalle. Syttyi nimittäin heti startin jälkeen jäähdytysnesteen varoitusvalo(taitaa olla samainen valo, joka varoittaa myös koneen ylikuumenemisesta).
                                        Katsoin pikaisesti nesteet; kaikki kunnossa!

                                        Missä ihmeessä tuo anturi oikein on, koska paisuntasäiliö on ainakin normaaliin rajaan asti täytettynä?
                                        Voiko esim. vesipumpun rikkoutuminen aiheuttaa valon palamisen?

                                        Tämä on jo melko ironista, koska auton huolto oli varattu ensiviikon keskiviikolle :-)

                                        Über Meisterit: osaatteko vähän avittaa ??
                                        Vastataan nyt tähänkin niin joku vois joskus löytää vastauksen.

                                        Omassa -00 vuoden S3 oli ekoilla pakkasilla samaa. Eli heti startissa syttyy jäähdytysnesteidenvalo ja kolme piippiä. Nämä kertoo siitä että on moottori kylmä älä vedätä punarajalle ja aja rauhassa, kunnes moottori on lämmennyt. Tuli muutaman kerran edellis syksynä. Siihen en osaa vastata, miksi koko varoitusta ei tullut viimesyksynä enään lainkaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Nyt väittäisin, että puhut höpöjä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Pakkasesta se vain johtuu! Anturi tilttaa ja alkaa menemään huonoksi. Itellä ollu samoja vikoja mutta kadonnu ku on auto lämmenny ja nyt varsinki ku on ilmat lämmenny niin ei ole ollut mitään vikaa. Vaihtakee anturi niin ei piippaile tyhjää.

                                            Comment


                                            • #23
                                              omassa a3 1.8t vuodelta -99 teki samaa, loppui kun otti anturin säiliön päältä irti, rapsutti siitä roskat pois ja ruiskas suihketta perää. Eli kontaktihäiriö oli mulla, vika alkoi esiintyä kostealla säällä.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuo on todellakin vaan kontakti häiriö. Liittimen putsaus ja samalla mattiksella tai pienellä meisselilla ne langat sieltä vesitilan puolelta puhtaaks. Häviää varotus valo.
                                                Tuo lämpenemisestä johtuva valon häviäminen johtuu vain veden lämpölaajenemisesta. Kylmällä koneella pinta on sen verta alhaalla että tunnistus ei toimi koska langat hapettuneet, koneen lämmetessä pinta kohoaa sen verta että päästään hapettuneen osan yläpuolelle ja kas kummaa valo ei enää sytykkään.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  mjoo, kiitoksia. Pitää puhistella ja katella :)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Neste laajenee lämmetessään. Yksi syy voi olla että jos pinta on niin hilkulla ettei yltä anturille asti kylmänä, mutta kuumana yltää.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      merkkivalo

                                                      A8 vilkku valo ja kellot kilisi jo kylmänä, lopulta viaksi löytyi viallinen lämpöanturi, joka vaikutti myös nykimiseen, 278,00e marmorilla vaihdettuna

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Joxuz Näytä viesti
                                                        Vastataan nyt tähänkin niin joku vois joskus löytää vastauksen.

                                                        Omassa -00 vuoden S3 oli ekoilla pakkasilla samaa. Eli heti startissa syttyy jäähdytysnesteidenvalo ja kolme piippiä. Nämä kertoo siitä että on moottori kylmä älä vedätä punarajalle ja aja rauhassa, kunnes moottori on lämmennyt. Tuli muutaman kerran edellis syksynä. Siihen en osaa vastata, miksi koko varoitusta ei tullut viimesyksynä enään lainkaan.
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                                                        Nyt väittäisin, että puhut höpöjä.

                                                        Jahas, täällä ei ole uskottu puhetta.

                                                        Enkä muuten puhunut pöpöjä. Tieto peräisin ohjekirjasta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kyseessä voi olla myös flektin toimimattomuus.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X