Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Välityksistä ja imuilmaäänen vaimennuksesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Välityksistä ja imuilmaäänen vaimennuksesta

    Kilometrit ovat taittuneet varsin leppoisasti hankinnallani tähän asti, eikä mikään anna olettaa saksanpoikien ruuvailleen matkamittaria. Ainakaan radikaalisti.

    Yksi asia mikä hieman häiritsee, ovat minun makuuni turhan tiuhat välitykset. Oliko tosiaan niin, että quattrossa on tiuhemmat välitykset normiin verrattuna, ja miksi? Varsinkin ykkönen tuntuu onnettoman lyhyeltä, kakkosta saa laittaa käytännössä heti kun auto on vähänkään nytkähtänyt liikkeelle.

    Toinen asia koskee sitä surullisen kuuluisaa muovista imuilmanäänen vaimentajaa. Monet ovatkin maininneet sen pois ottaneensa. Mainittiin myös se, että jostain vuosimallista eteenpäin se olisi jätetty pois jo tehtaan toimesta, mutta onko tietoa mistä vuodesta?

    Näin tällä erää. Lunta odotellessa!

  • #2
    Jos se lohduttaa, niin 2.8 quattrossakaan ei ole kuulemma ainakaan paljoa harvemmat välitykset, jos ei jopa olisi sama välitys. On tullut mieleen 5 ja 6 pyttyisten quattrojen kohdalla että tehdas olisi voinut aikanaan välittää viitosvaihteen selkeämmin "ylivaihteeksi", nyt kun 4 ja 5 vaihteiden väli on melkoisen pieni. Bensaakin varmaan säästyisi yli satasen vauhdeissa jo litra sadalle kilometrille.

    Comment


    • #3
      Pierburgin tietojen mukaan ko. imuäänenvaimennin on 12/93 asti valmistetuissa autoissa. Saman firman mukaan kuitenkin aina 4/95 asti valmistetuissa ABC-koneissa imusarjan alaosa voi aiheuttaa korkeilla ajomäärillä ongelmia. Imusarjan alaosan aiheuttamista ongelmista en ole kuullut.

      Comment

      Working...
      X