Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä löytyy määräjakajan sisältä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä löytyy määräjakajan sisältä?

    Pistetääs tähän oman otsikon alle.

    Oon muistaakseni jossain kuullu että tuon määräjakajan sisällä ois jotkut O-renkaat mitkä vois sit vanhetessaan alkaa vuotamaan. Niin mitenhän tuo sit on, eli onko toivoo saada se vielä toimivana kasaankin avausoperaatin jälkeen vai liekkö turha toivo? Löytyykö noita passeleita tiivisteitä sitten "mistätahansa" vai alkaako äärettömän kova osien metsästys-urakka? Bosch-huollossa ei ainakaan pelkän määräjakajan numeron perusteella löytyny mitään irrallisia osia.

    Kyseessä siis ke-motronic-keksintö.

    #2
    Suuttimien ympäriltä löytyy O-renkaat mitä on vaihdeltu, käsittääksesi määränjakajassa on vaan kuparirenkaita?

    Comment


    • #3
      Kyllä sieltä määränsäätimen sisältä löytyy o-renkaat, jakosylinterin ja runko-osan väliltä. Ovat sellaiset soikean muotoiset/litistyneet. Tiivistävät siis jakosylinterin ja paine-erosäätimille menevien kanavien välisen raon. Jos vuotavat, bensa valuu määränsäätimen alaosasta, siitä jakosylinterin poraksen ja itse sylinterin välistä.

      Useinmiten vuoto taitaa olla kuitenkin runko-osan puoliskojen välistä. Siellä tiivisteenä on hyvin ohut teräspelti.

      Näitä jakajia ei kaiketi suositella avattaviksi, mutta ihminen nekin kait on kasannut joten onnistuu kyllä. Puhtaus ja huolellisuus a ja o. Spesiaalia tiivisteliimaa (esim. Loctite 510) olematon kerros tuon hengettömän pellin kaveriksi niin pitää varmasti.

      O-renkaita, ohjeita tai koko jakaja löytyy, privaa vaan...

      Comment


        #4
        Heh, olen pari kolme määränjakajaa avannut ja jokaisessa oli kuparirenkaat, eipä taida moni kunnioittaa tota "ei itse avattavaksi" juttua

        Comment


        • #5
          Tuo edellinen määräjakaja oli kuseskellu jonkun verran ilmanputsarin päälle, eli kaipa siel sit jotain vikaa on. Tyhjäkäynti ja veto ainakin parani ku vaihdoin toiset roippeet siihen ilmanputsarikotelon päälle. Vieläkin kyl tyhjäkäynti ravistelee hiukan liikaa, ni meinasin harjotella tuolla vanhalla jakajalla.

          Eli liimaa, O-renkaita ja tupakkaa kehiin ni pelit toimii taas.

          Edit: Kyllä vain kumiset soikeaksi venytetyt O-renkaat sieltä löyty. Muovikalvo irtoili osaks, mutta liimaillaan liimaillaan. Katotaan nyt mitä tuosta tulee.

          Comment

          Working...
          X