Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronic CVT-vaihteiston oireilu ennen poikimista?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronic CVT-vaihteiston oireilu ennen poikimista?

    Kyllähän se oireilee. Nykimistä, luistamista, muuten vaan takkuaa, vaihteet ei mene päälle jne. Myös vaihdenäyttö sekoilee.

    Mitä nyt löysin juttu foorumilta, niin remppa (vai laitetaanko uusi laatikko aina?) maksaa siinä 8000 ekumeenia. Kuvittelisi pelkän kytkinpakan vaihdolla pääsevän halvemmalla, en osaa kuitenkaan vastata varmasti tähän.
    Se ei välttämättä pelasta laatikkoa vaikka olisikin heikkotehoisempi auto ja säännölliset öljynvaihdot, kun se on susi jo syntyessään.

    Multitronicin öljynvaihtoväli on 60tkm, öljyistä en ole satavarma mutta veikkaan samaa kuin tippiin, eli G 052 162 A2.

    #2
    Katseleppa ihan varsin searchilla hakusanalla Multitronic, löytyy aikas paljon juttua tuosta vempeleestä.

    Tässä muutama linkki:
    Multi1
    Multi2
    Multi3

    Comment


    • #3
      öljyistä en ole satavarma mutta veikkaan samaa kuin tippiin, eli G 052 162 A2.
      Multikseen vain ja ainoastaan G 052 180, siis eri litkut kuin perinteiseen automaattiin.

      Comment


      • #4
        En siis voittanut lotossa ;) Hyvä, että oikaisit.

        Comment


          #5
          Multitronic-viestien suuren suuresta tarjonnasta tämä toimii tähän tarkoitukseen parhaiten, joten lisätään muutama sananen tänne.

          Kaveri tuli näyttämään C5 A6:taan (2,4 Multitronic, -02,-03, tai 04, en muista, ajettu kait alle 100tkm tai pintaan), kun Laakkosen pikahuolto oli antanut vähän tylyt lausunnot. Meni alunperin moottorinvikavalon takia käymään, mutta samalla pyysi katsomaan mistä kuuluu pieni hankaus ääni, joka kasvaa nopeuden myötä.

          Valon syy oli lambdojen antama katin liiaallinen heikkeneminen johon toki tarjottiin heti uusia katteja mahtavaan hintaan. Tämä nyt ei kuitenkaan ollut se pahempi juttu, vaan sen hankausäänen arvio.

          Olivat kuulemma porukalla kuunnelleet ja katselleet ja toteamus oli, että laatikko on paskana, vain uusi tilalle on mahdollista ja 8000e. Vaikkakin multitronicissa on ollut yli tarpeen ihmisillä ongelmia, minä en ainakaan yhtyisi moiseen lausuntoon.

          Ääni on kuulemma sellainen vaimea koh, koh, koh, jonka nopeus muuttuu pyörimisnopeuden myötä ja tulee kuskin puolelta edestä. Ääni ei muutuu mitenkään, riippumatta siitä onko vetoa vai rullaako ja rullaako vapaalla vai ei. Ääni voimistuu hieman kun kaartaa oikealle. Laatikko toimii täydellisesti muuten. Ei kuulemma nyi tai tärise, kiekat on kohdillaan ja vastaa kaasuun ok.

          Ei oikein ainakaan minuun heti uppoa tuo laatikkovika. Kuulemma laakerin tarkastivat, eikä ole laakeri. Pikahuollosta oli kyse, joten varmaan vain hieman heiluttivat pyörää ja kokeilivat onko klapia.

          Katsottiin itse nopeasti nosturilla autoa veto päällä, mutta en ainakaan minä kuullut sieltä mitään poikkeavaa varsinkaan laatikosta.

          Eli, eli... Onko kellään kokemuksia vastaavasta ääntelystä joka olisi oikeasti ollut laatikko?

          Minä nimittäin sanoisin, että pyörän laakeri, vetari tai korkeitaan joku poskilaakeri.

          Comment


            #6
            Komppaan Jassoa siinä, että en ihan ensimmäisenä olisi epäilemässä laatikkoa. Jos ääni muuttuu kaarrettaessa jompaan kumpaan suuntaan, lähtisin etsimään vikaa linjalta jarrut-pyöränlaakeri-vetonivel-vetopyörästö.

            Comment


            • #7
              Otetaampas aihe uudelleen esille. Itselläni A4 2,5 TDI -02 Multitronic. Pitää ajettaessa kuskinpuolelta tasaista jurrutusta ja oikealle kaarrettaessa ääni kovenee. Tuliko tuohon mitään selvennystä, että oliko laatikkovika vai jokin muu vaiva?

              Comment


                #8
                Ei ole tullut tuohon kaverini tapaukseen mitään tietoa. Auto toimii yhä ok, mutta jurruttaa.

                Comment


                • #9
                  Jyri: Pyörän laakerille veikkaus täältä.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja jimmonen Näytä viesti
                    Otetaampas aihe uudelleen esille. Itselläni A4 2,5 TDI -02 Multitronic. Pitää ajettaessa kuskinpuolelta tasaista jurrutusta ja oikealle kaarrettaessa ääni kovenee. Tuliko tuohon mitään selvennystä, että oliko laatikkovika vai jokin muu vaiva?
                    Pyöränlaakeri. Renkaat ilmaan tunkilla, pyörittele rengasta ja pidä kiinni jousesta tai olka-akselista samaan aikaan. Jos tuntuu värinää/ tärinää, yms. löysit viallisen pyöränlaakerin. Sama molemmin puolin toki jotta tiedät kummassa vika.

                    Comment


                      #11
                      Tänään kaveri soitti, että nyt nylpyttää kun kevyeltä tasakaasulta painaa voimakkaammin kaasua. Tiedä sitten onko tuo nyt edes laatikosta vai koneen käynnistä. Ikävää kuitenkin.

                      Laakkonen oli jälleen suositellut korjausarviota ~8000e. Mieluumminhan tuon jo myy riittävän alhaisella pikkuvikaisen hinnalla ja käyttää vaihdossa sen 8000e...

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                        Tänään kaveri soitti, että nyt nylpyttää kun kevyeltä tasakaasulta painaa voimakkaammin kaasua. Tiedä sitten onko tuo nyt edes laatikosta vai koneen käynnistä. Ikävää kuitenkin.

                        Laakkonen oli jälleen suositellut korjausarviota ~8000e. Mieluumminhan tuon jo myy riittävän alhaisella pikkuvikaisen hinnalla ja käyttää vaihdossa sen 8000e...
                        Näin "etänä" on aika vaikeaa sanoa mistä tuo nylpytys johtuu, mutta kuullostaa sille, että nylpytys voisi johtua moottoristakin. Jos nylpytys tulee laatikosta, niin yleensä se tarkoittaa sitä, että eteenpäinajon kytkin luistaa ja se esiintyy tasakaasulla ajettaessa. Kytkimen uusiminen ei kyllä maksa 8kEur vaan noin 2-2,5kEur. Paljon se on rahaa kuitenkin.

                        Comment


                        • #13
                          Laakkosella/VV:llä ovat ihan hulluja näköjään asiassa kuin asiassa. Mitään järkeä enää reilun kymppitonnin autoon alkaa vaihtamaan 8k? lootia. Luulisi noita pienempiä pajoja löytyvän jotka mahtavat asialle jotain, jos ei muuten niin käyttämällä osia irti ja jossain missä niitä voidaan oikeasti korjata. Muussa tapauksessa AVK tms.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja _jmk Näytä viesti
                            Laakkosella/VV:llä ovat ihan hulluja näköjään asiassa kuin asiassa. Mitään järkeä enää reilun kymppitonnin autoon alkaa vaihtamaan 8k? lootia. Luulisi noita pienempiä pajoja löytyvän jotka mahtavat asialle jotain, jos ei muuten niin käyttämällä osia irti ja jossain missä niitä voidaan oikeasti korjata. Muussa tapauksessa AVK tms.
                            Mitä hullua siinä on?
                            Uuden vaihteiston vaihtaminen alkaa olemaan saman hintaista kuin avata vanha ja mittailla ja tarkistella osat ja vaihtaa tarvittavat. ei ne aina tule kuntoon sillä levypakan vaihdolla. Ja muistetaan että merkkikorjaamo joutuu myöntämään 2v takuun niin osille kuin työlle. Eli jos 2v sisään alkaa samasta syystä oireilemaan, menee se takuuseen jos todetaan vian olevan samalla alueella.

                            Jos merkkikorjaamon hinnat tuntuu korkealle, vie autonsa halvempaan paikkaan korjattavaksi. Eihän se sen kummallisempaa ole. Hinnoista on aina puhuttu ja tullaan puhumaan, ne eivät koskaan ole eivätkä tule olemaan AD;n tai jonkun nyrkkipajan kanssa samoissa.

                            Comment


                            • #15
                              AUDI A& CVT Multitronic

                              Huonolla epäonnella varustettuna, ECU uusi, vaihteisto uusi (takuukorjattu)
                              Ecuja paloi, mutta nyt toimii, auto muuten romiksella. ESP-Transmission hoiti kiitettävästi projektin, johon ei ollut edes alunalkaen osallistunut.
                              T: Giant-T

                              Comment

                              Working...
                              X