Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Sekä lohkon puolelta halkeaa, sekä myös pukit. Lohkosta halkeaa sen aivan liian ison kevennysaukon kohdalta, missä menee kierteet vielä sisällä eli erittäin ohut.
Ihan sama mitä ennakkoa siellä on, jos tehoja haetaan, kun ei kestä niin ei kestä. Nää hajoaa maailmalla ihan bensallakin, joten ei vaan kestä :)
Mulla oli vissiin sitä vanhempaa mallia, alakerta oli kokonaan tehdasuusi kaikkineen. En kyllä puntittanut sitä mutta ei nuo kestä omia tehoja enää.
Niin siis oliko ne vanhempaa lohkomallia sitten? Uudemmassahan on pultit samalla lailla kuin Risan lohkossa. Kun ainakaan minä en ole nähnyt internetissä yhtään uudemman mallin haljennutta lohkoa, vaan kaikki niitä vanhempia. Risan lohkon aukko on vain hiukan pienempi kuin BF lohkon, materiaalipaksuudessa (runkolaakeri-aukko väli) on millin ero kun vanhan ja uudemman ässän lohkon materiaalivahvuudessa on 3 mm ero. En tiiä onko valumateriaalissa jotain eroa sit vielä?
Risan aukot on pienemmät ja laakeripukeissa eri materiaalia jne. En kyllä enää uskalla leikkiä S4 lohkojen kanssa, vaikka uudemmassa on enemmän tavaraa.
Rs4 lohkossa myös paremmin toteutettu huohotus rataa ajattelen ja joku öljykanava oli fiksumpi.
Edit.
Ohessa muutama haljennut, toinen ei osu kierrealueelle ja toinen hiukan. Lisäksi on mennyt pukki ja myös kierrealueella oleva lohkon osa.
Oliko miten lähellä tuhatta vai 800nm pinnassa väännöt keskialueella ässän lohkojen kanssa? Harmi kun noita rs lohkoja vaan ei oo tarjolla samalla tavalla kun esim jz moottoriperheen tuotteita, pitää tyytyä ajamaan ”nössö” tehoilla ;)
Sinne haarukkaanhan se uppoaa kun alkaa muroja tulemaan. Ilmeisen pienestä nuo on sitten kiinni kun jo muutama milli vaikuttaa kestoon noinkin hyvin. Onko kukaan tehny kovuus vertailuja noitten valujen kesken? Vanha vs uudempi bf vs rs?
Eiköhän tuo samaa räkärautaa ole risankin lohko. Ei siinä RS4 self-studyssä ei ole mainintaa että olisi vahvempaa materiaalia kuin ässän, kaikki parannuksethan siinä muuten mainitaan.
Itselläni se käsitys että risan lohko olisi erilailla seostetttua valua. Näkyy mm poratessa sitä. Eräästä toisesta lohkostakin on sanottu että olisi parempaa valua kuin ässän lohko muttei vielä samaa kuin risan.
Mulla hajos lohkot hyvin nopeasti, kun tehot asettui about samalle tasolle. Lentokenttä vedon jälkeen kotona alkoi seurata öljynpaineen laskua vähitellen, varsinkin kuumalla koneella. Lopulta sit heitti ecu herjaa asiasta kun tippui liikaa.
Auton oma valo alkaa syttyä sit kanssa ihan lopussa, kuumalla koneella tyhjäkäynnillä rullatessa esim. risteystä lähestyen. Tuo väliaika saattaa kestää kauankin, jos ei kuormita. Noilla kuvan lohkoilla pystyi ajamaan normisti, kunnes öljyt kuumat.
Sanoisin noin 600 hv jälkeen E85 aineella alkaa riski kasvaa jyrkästi rikolle. Varsinkin jos tykkää kuormittaa konetta radalla tai kentillä.
Jep itsellä sama homma öljynpaineiden kanssa kuin vaynellä. Lisäksi alkoi tuntemaan pientä tärinää vasemman kengän pohjassa kytkintä käyttäessä ja myöskin korvakuulolta jurinat lisääntyi pikkukierroksilla. Enkä ajanut edes rataa, yhden vedon kentällä 2014 ja ennen rikkoa vain joitakin 2,1 - 2,2 s FATS vetoja.
Ei taida yhtään Risan lohkon palasta löytyä keltään, voisi tutkia onko materiaali sama kuin ässän.:)
No niin, sieltä tuli kaapista yksi lisää :) noilla tehoilla ne hajoaa juu.
Ei taida lohkosta saada muuten infoa, kuin ostamalla se :) Toki jos tuo foorumilla suunnittelussa oleva Bedplate toteutuu, niin ilman muuta sellainen sinne.
Nyt tosiaan tulossa uudempi ässän lohko (A6 allroad 2004) The-tunerin ("modatuilla", okkim huom:)) teräspukeilla ja ARPeilla. Ja kone tasapainotetaan tällä kertaa, vaihdetaan JE männät vakioiden tilalle myös. Tulevaisuus näyttää pysyykö tämäkään nipussa vai pitääkö sit metsästää Risan lohko jostain. Nekin alkaa varmaan loppumaan pian ja hinta on silti vähintään kolminkertainen verrattuna uudempaan ässänlohkoon (500e) teräspukeilla (500e) koneistettuna (500e).:(
Edelleen, jos joku tietää lähipiiristä tai ulkomailta jonkun jolla on haljennut uudempi ässän lohko niin olisi mielenkiintoista tietää. Ei tuomita BF lohkoa ennen kuin toisin todistetaan. :)
Eli pääseekö vakiopultit venymään sitten niin että murtaa lohkon? Mitkös kaikki on uudempaa lohkoa? A6 bel ja?
Bedplaten kanssa voip jättää billetti pukit poijes, sikälimikäli nyt oikein ymmärsin Mikon idean siihen.
Edelleen, jos joku tietää lähipiiristä tai ulkomailta jonkun jolla on haljennut uudempi ässän lohko niin olisi mielenkiintoista tietää. Ei tuomita BF lohkoa ennen kuin toisin todistetaan. :)
No sinähän sen todistat kokemuksilla sitten lopulta ;)
Tuo malli tosiaan tukee jotakin, niiden muiden lärpyköiden sijaan. En kyllä enää uskaltaisi kasata S4 lohkoa (uusi tai vanha) ilman bedplatea eli kyllä sille tarvetta on. Rs4 lohkoja ei löydy juurikaan.
Onkos noita BES lohkoja sitten vielä erilaisia vai onko noissa AGB lohkojen valuissa eroja. Omassa orkkis AGB meni molemmat kampuran pukkien pultit läpireijillä mutta toisessa tuttavan lohkossa ei mennyt kuin ulommat läpi reikinä. Samoin kuin tuossa uuden BES lohkoisen moottorin pukeissa. Eli kampuraa lähemmät oli läpi reijät ja uloimmat pohjalliset reijät, jos oikein muistan.
Vaikka läpireikiä on niin multa on hajonnut noita ihan pultinreikien ulkopuolelta eli irronneen palasen sisälle jäi pultinreiät ehjänä. Halkeama siitä ohuimmasta kohdasta kevennysaukkojen kohdalla kangen vieressä.
Silloin se lohkon materiaalimäärä/seos on määräävä, pultinreiät ei.
On olemassa BEL/BES ja APB/AGB lohkoja. Ei ainakaan minun tietääkseni ole olemassa kuin yhtä uudempaa ja vanhempaa lohkoa. Eli BES:ssä toiset runkolaakeripultit ei mene läpi asti, ja AGB:ssä menee.
Comment