Alkaa tuossa Audissa olemaan bensalinjat vähän huonossa hapessa. Mikä olisi järkevin vaihtoehto uudistaa linjat niin ettei sitä tarvitse auton elinikänä enää toista kertaa tehdä: teräspunosletkut, nylon putket, vai putket alkuperäisosana?
Sisähalkaisijaltaan 6mm ja ulkohalkaisijaltaan 8mm nyloninen (jarru)putki tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta koska ei ainakaan ruostuisi ja menisi pohjan alkuperäisiin kannakkeisiin. Mutta kestääkö nylon kuumuutta pakoputken lähellä? Konehuoneen puolelle tavittaisiin kierreliittimet teräspunosletkujen liitoskohtaan, mutta takapäässä liitokset letkuihin onnistuisi tavallisilla letkukiristimillä. Tämä tulisi reilusti halvemmaksikin kuin alkuperäiset putket (Suomessa yht. n. 290e).
Samalla tietysti kannattaa taakse menevä jarruputki uusia ja sekin sitten nylonisena jos kuumuudenkesto ei ole ongelma.
Sisähalkaisijaltaan 6mm ja ulkohalkaisijaltaan 8mm nyloninen (jarru)putki tuntuisi hyvältä vaihtoehdolta koska ei ainakaan ruostuisi ja menisi pohjan alkuperäisiin kannakkeisiin. Mutta kestääkö nylon kuumuutta pakoputken lähellä? Konehuoneen puolelle tavittaisiin kierreliittimet teräspunosletkujen liitoskohtaan, mutta takapäässä liitokset letkuihin onnistuisi tavallisilla letkukiristimillä. Tämä tulisi reilusti halvemmaksikin kuin alkuperäiset putket (Suomessa yht. n. 290e).
Samalla tietysti kannattaa taakse menevä jarruputki uusia ja sekin sitten nylonisena jos kuumuudenkesto ei ole ongelma.
Comment