Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7t motin "talvivarusteista" tietoa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    tehty mikä tehty, ei ainakaan vielä ole moottoriöljyt tulleet poltetuksi bensan joukossa. Kuvia aiheesta laitan ehkä sunnuntai iltana.

    Comment


      #32









      Comment


        #33
        Nyt vaan odotellaan pakkasia ja katsotaan tuleeko öljyt pihalle ;)

        Mistä löysit tuota muoviputkihässäkkää?

        Comment


          #34
          tuleeko öljyt pihalle ;)
          Olen melko vakuuttunut, että tuo huohotin ei jäädy (mut talvella sen sitten näkee).

          Mistä löysit tuota muoviputkihässäkkää?
          Autotarvikeliikkeestä, kyseessä on Gates -firman autokayttöön tarkoitettu yleismutka (eikä valmistajan sivuiltakaan läytynyt mainintaa kestääkö tuo öljyä yms., mutta ajattelis kun on autokäyttöön tarkoitettu). Sulattelin noita mutkia tinakolvilla yhteen muutamia kappaleita, hitsattavuus oli ihan ok.

          Mainittakoon vielä, että aukaisin tuon huohottimen noin 80km ajon jälkeen (sisälsi mm. ohituksia 3 vaihteella ahdot ylhäällä) ja oli yllättävän kuiva sisältä, ainoastaan aivan alhaalta (kampikammion liitoksesta) oli vähän öljyinen mutta ylhäältä ei ollut havaittavissa minkäänlaista kosteutta.

          Comment


          • #35
            Eikö sen mötikkäventtiilin eristäminen auta sulana pysymiseen jos eristää siltä puolelta josta moottorin säteilylämpö ei lämmitä tai tekemällä heijastavan pinnan ja eristeen mötikkäventtiilin taakse. Entäpä pahvit syylärin edessä kovimmilla pakkasilla?

            Comment


            • #36
              Uuden mallinen mötikkä putkineen on hyvin eristetty. tuolla toisessa 2,7 huohotin ketjussa on linkit kuviin...

              Comment


                #37
                Eikö sen mötikkäventtiilin eristäminen auta sulana pysymiseen jos eristää siltä puolelta josta moottorin säteilylämpö ei lämmitä tai tekemällä heijastavan pinnan ja eristeen mötikkäventtiilin taakse. Entäpä pahvit syylärin edessä kovimmilla pakkasilla?
                Siinä on vaan sellainen ongelma että se jäätyminen ei pääasiassa johdu moottorin ulkopuolen kylmästä ilmasta, vaan siitä kylmästä pakkasilmasta mitä tulee Y-putkea pitkin sisään. Ja sitähän ei oikein lämmitä millään kun sitä tulee aika reilusti sekunissa sisään...

                Se uudempi huohotinputisto on jonkin verran erinäköinen, mutta en nähnyt että onko siinä lämmitysvastuskin mukana.

                Comment


                • #38
                  Mulla oli viime talven ongelmana jäätyminen parkissa...Ajossa siis ei ollut mitään ongelmia (tuli pelko perseessä seurattua koko ajan) mutta kun aamulla lähti töihin, savua tuli putkesta... Mulla oli siinä lämmitysvastuskin mutta eipä siitä ollut apua.
                  Nyt uuteen talveen uudenmallisen letkuhässäkän kanssa. saas nähä miten toimii.

                  Comment


                    #39
                    Ja sitähän ei oikein lämmitä millään
                    Sillä jotain voi saavuttaa, jos ottaa sen muoviputken pois, mikä tuo ilmaa maskista ilmanpuhdistinkoteloon (varsinkin jos puhdistinkotelon pohja vielä modaamaton) -> motti imee ilmansa konehuoneesta.

                    Väliaikatietoja tuosta omasta virityksestä, että näyttäisi toimivan toistaiseksi (mm. rata-ajoa 150km).

                    Comment


                    • #40
                      Tänään nykäisin Allroadista tuon tuloilman ohjausputken irti ja takakonttiin. Ässälle pitäis tehdä sama homma. Viime viikolla Tampereella piti ajaa niin paksusta tuiskukinoksesta läpi että johan se pahimmillaan vetää lumet ilman putsariin :-)

                      Mitä tarkoitat puhdistinkotelon pohjan modaamisella?

                      Comment


                        #41
                        Mitä tarkoitat puhdistinkotelon pohjan modaamisella?
                        jotain vastaavaa, mitä 2.7t rs4 puhdinstinkotelon pohjassa on vakiona eli imuilmalle lisää kulkureittejä (tiedä sitten onko tuosta hyötyä (varsinkaan jos sitäkautta motti ilmee ilmaa konehuoneesta)).

                        Comment


                        • #42
                          Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta: Onko tuo huohottimen jäätyminen ahdetun koneen "ominaisuus", vai onko se ongelma myös vapari-kutoskoneissa?
                          Oma 2.8 30V selvisi viime talvesta ehjänä, mutta olisiko täksi talveksi syytä tuo lämmitys asennuttaa?

                          Comment


                            #43
                            Huohottimen jäätyminen koskee kaikentyyppisiä koneita. Joissain koneissa se ilmenee pahemmin mitä toisissa.

                            Comment


                              #44
                              Paikallisessa merkkikorjaamossa olivat sitä mieltä että S4 facelift mallissa ei pitäis olla ongelmia huohottimen jäähtymisen kanssa. Maahantuojalta (ainakin olevinaan) oli kysynyt että onko ollut ongelmana, niin olivat sanoneet että ei. Korkeintaan ovat vaihtaneet huohottavan öljykorkin. Ei tarvitse kuulemma vastusta huohottimeen. Hmmm, mielenkiintoista=/

                              Comment


                                #45
                                Onko tuo huohottimen jäätyminen ahdetun koneen "ominaisuus",
                                vaparissa luultavasti menee vain putki kampikammiosta imusarjaan (vapari v6ssa taisi olla putket myös venttiilikopille), vag ahdetuissa huohotin on jostain syystä toteutettu putkilla sinne ja tänne sekä sekaan on laitettu muutama venttiili -> väittäisin, että tällainen putkihässäkkä on herkempi jäätymään.

                                Comment


                                • #46
                                  Paikallisessa merkkikorjaamossa meinasivat, että S4:ia on valmistettu 90-luvun alussa 2.2 litraisena.

                                  Kannattaa suhtautua merkkikorjaamon faktoihin aika skeptisesti.

                                  Edit: Olin siis ostamassa osaa speksillä S4 -98, moottorikoodi AGB.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Paikallisessa merkkikorjaamossa meinasivat, että S4:ia on valmistettu 90-luvun alussa 2.2 litraisena.
                                    Kävikö Jarmolla nyt joku aivosähköinen häiriö koska S4:ssahan tosiaan alunperin on ollut 2.2 litrainen turbo vitonen :-).

                                    Comment


                                    • #48
                                      Oletin vain jokaiselle olevan itsestäänselvää, että profiilin kutvosessa on S4:n moottori... ;)

                                      Comment


                                      • #49


                                        Mikä osa on kuvassa ympyröitynä? Tuli vaihdettua se punaisella piirretty letku, kun oli niin huonossa kunnossa ja rupesi mietityttämään mikä funktio niillä mahtaa olla..

                                        Comment


                                          #50
                                          Mikä osa on kuvassa ympyröitynä?
                                          polttoaineenpaineensäädin, pitää polttoaineen- ja imusarjanpaineen paine-eron vakiona (->suuttimien tuotto pysyy vakiona (tuo oli vähän hatusta heitetty)).

                                          Comment


                                            #51
                                            bensanpaine muuttuu imusarjan paineen mukaisesti.

                                            suuttimien tuotto kasvaa paineen noustessa. Lineaarisuus voi olla niin ja näin riippuen suuttimien virtaavuudesta ja bensapumpun tuotosta.

                                            Comment


                                              #52
                                              suuttimien tuotto kasvaa paineen noustessa.
                                              onkos tuolle joku kansantajuinen selitys (kun kuitenkin paine-ero pysyy vakiona)?

                                              Comment


                                                #53
                                                kun imusarjassa on painetta niin audin orkkis bensanpaineensäädin FPR päästää suuttimille bensaa paineella joka on tuon paineen verran enemmän tai vähemmän. toki suuttimesta ruikkaa enemmän tavaraa kun korkeemmalla paineella syötetään. suuttimet on optimoitu tietylle paineelle (yleensä tuotto ilmoitetaan 3bar:ssa), joten vaikka paineet nostais tappiin niin tuotto ei kasva samassa suhteessa koska tulee häviöitä.

                                                Suuttimien aukioloajoilla sitten tarkemmin säädetään haluttu ilmabensaseossuhde AF.

                                                Vaikeehan noita on kirjottaa auki vaikka kuinka tajuis ajatuksen.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Paikallisessa merkkikorjaamossa olivat sitä mieltä että S4 facelift mallissa ei pitäis olla ongelmia huohottimen jäähtymisen kanssa. Maahantuojalta (ainakin olevinaan) oli kysynyt että onko ollut ongelmana, niin olivat sanoneet että ei. Korkeintaan ovat vaihtaneet huohottavan öljykorkin. Ei tarvitse kuulemma vastusta huohottimeen. Hmmm, mielenkiintoista=/
                                                  Itse ainakin toistaiseksi yhdyn tuohon koska kävin omaani kysymässä lämmitinpakettia näitä muutamaa keskustelua luettuani. Suoraan eivät merkkihuollosta löytäneet moottorityypille omaa huohotinlämmityssarjaa ja tänään soittivat ettei sellaista edes ole..? Lupasivat kuitenkin varmistaa asian maahantuojalta... Odotellaan.

                                                  Onko kellään faceliftisellä ollut ongelmia jäätymisen kanssa onko tuossa todella perää??

                                                  PS. tuossa toisen viestin linkin aloittajalla on kyllä -01 A6 2.7 Bit mutta poikkeaako ko. järjestelmä miten paljon -01 S4:sta?

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    jukka, seuraa miten toimii ilman tuota ja paksumman putken kanssa. putsaa eka kuskin puolen alempi ic-letku ja mielellään imuputketkin. sitten jossain vaiheessa kato kuinka öljynen on se ic-putki.
                                                    öljynvaihdon yhteydessä tsekkasin miltä näyttää imupuolen putket sisältä: apukuskin puolen alaputki (turbolta coolerille) oli melko märkä (mutta mitään ei lorahtanut putkesta liitosta avatessa), kuskin puolen alaputki (turbolta coolerille) melko kuiva samoin kuin koneen päällä oleva y-haara. Apukuskin puolen turbo ilmeisesti vuotaa imupuolelle, lieneekö loppunsa edellä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Ehkä pienoinen haittapuoli löytynyt omatekemästä huohottimesta: öljytikusta löytyy jälkiä kermamaisesta töhnästä -> houhottimeen muodostuva töhnä valuu kampikammioon. Toki töhnän muodostumista edesauttaa kylmät kelit ja todella lyhyt työmatka-ajo (ei moottori kerkeä juurikaan olemaan käyntilämpötilassa).

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Toistaiseksi on pärjänny huohottavalla öljykorkilla ja sillä että olen ottanut maskista ilmanputsarille menevän muoviputken pois, jotta tuloilma edes hieman pyörähtää lämpimässä konehuoneessa. Mutta eihän tuota pakkastakaan ole ollut pahimmillaan kuin reilut -20C. Tarkoitus olisi jossain vaiheessa vetää myös se maskin ilmanottoaukko ilmastointiteipillä kiinni. Työhakemus Etelä-Eurooppaan on myös vetämässä :-)

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Nokkapeitto

                                                          Voisko jäätymisongelmasta päästä eroon pelkällä nokkapeiton asentamisella? Vai onkohan nokkapeittoa edes saatavilla -01 Allroad malliin?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            No ei oikeastaan voi, koska moottori imee kuitenkin kylmää ilmaa, ja sehän sen huohottimen jäädyttää. Jos laitat sen ilmanoton niin että kone imee "lämmintä" ilmaa niin sillä saattaisi pärjätä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kertoivat Viralliselta Tiskiltä, että meikäläisen profiilinmukaiseen pirssiin on tehtaalla laitettu joku lämmitysvehje huohottimeen, joten ongelmaa ei pitäisi olla? Vai onko tämä optimismia?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X