Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.2 FSI yläketjuremontti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.2 FSI yläketjuremontti

    Vasen ylaketju ääntelee ja tainnut hypätä yli.
    Avasin yläkannen ja vahingossa pyöräytin konetta väärin päin niin saman tien hyppäsi lisää yli, enää ei kone pyöri.

    Voiko tuota hyppäyttää takaisin ilman nokkapyörien irroitusta?

    Uudet osat on tilattu mutta pitääkö ketjupyörien pultit aina uusia vai onko niissä jokin mitta? Mistään en uusia pultteja löytänyt.

    Pitäisikö kiristin painua kevyesti sisälle jousikuormaa vastaan?
    Apparin puolen kiristin menee pohjaan omasta mielestä niin kuin kuuluu, kuskin puoli on niin tiukka ettei sitä sormin sisälle paina eikä ihan pienellä vääntämiselläkään.

    Moottori on siis 3,2 fsi

    Tilasin uudet pultit ja kun osat joskus tulee niin mikä on noiden nokka-akseleiden vvt pyörien kiristystiukkuudet?
    Onko noissa jotain kanavia mikä voisi olla tukossa, mitä kannattaisi katsoa?
    Viimeksi muokannut Nummika; 5.3.2019, 11:30. Perustelu: kiristystiukkuudet ja tukos

  • #2
    Sain yläpään purettua, ja kiristimesta puuttuu ns. räikkämekanismi. Tilasin uudet kiristimet molemmille puolille ja asennuksen jälkeen oireet loppui. Yön jälkeen käynnistyksessä ehkä 1sek kuuluu jotain mutta luulisin sen olevan normaalia ja johtuvan enemmänkin vvt rattaiden täyttymisestä.

    Todennäköinen hyppäyksen syy kuitenkin kiristimestä puuttuva räikkämekanismi, mäntä ei lukkiutunut ollenkaan mihinkään asentoon vaan aina painettaessa menee sisälle. Sinänsä jännä juttu että vain kuskin puoleinen hyppi vaikka molemmilla puolilla oli samanlainen kiristäjä.
    Viimeksi muokannut Nummika; 22.3.2019, 12:14. Perustelu: Vika selkiytyy

    Comment

    Working...
    X