Pohjustusta:
Viikko sitten tehtiin jakopää remontti (kettinki+kiristinkin vaihdettiin). Nokkia pois ottaessa paljastu vähän ikävämpi yllätys.
Imunokalta oli taaimaisen liukupinnan öljykanava tukossa ja jälkiä oli tullu. Saatiin kuitenkin öljykanava aukaistua ilmalla ja liukupinnasta hiottiin pinnan laidassa olleet patit pois. Päätin kuitenkin kokeilla josko auto vielä toimis tuolla kannella. Viikon pelasi ilman minkäänlaista ongelmaa.
Eilen oli sitten ensin yrittäny sammua pari kertaa, jonka jälkeen jonku aikaa käyny/pelannu oikein.
Emäntä oli ollut töihin lähdössä, niin oli öljynpainevalo vilkkunut muutaman kerran ja summeri oli soinu. Auto sammuksiin ja komensin mamman öljyjä kattoon. =) Öljyä oli. Auto käyntiin ja kohta taas valo vilkkui. Periaatteella hajoaa jos hajoaa sanoin, että anna käydä. Valo vilkkui kohta taas muutaman kerran ja lopetti. Mamma käytti autoa vähän aikaa ja valo vilkkui epäsäännöllisin väliajoin sen muutaman kerran. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulemma kuulunut ja auto kävi normaalisti koko ajan. Mamma jätti sit auton siihen. Pitänee huomenna ruveta tutkiin.
Itse asiaan:
Mua hieman ihmetyttä, ku tuo valo oli vilkkunut eikä palanu koko ajan.
Onko tuossa joku semmonen systeemi, et kun paineet menee raja-arvon ulkopuolelle, niin ensin varoittaa vilkuttamalla ja sitten, kun paineet menee kriittiseen pisteeseen, niin valo rupea palamaan koko ajan? Vai vilkuttaako se aina paineiden mentyä raja-arvon ulkopuolelle?
Pörhöllä eivät osanneet sanoa näin lauantaina juuta eikä jaata tuohon valo asiaan.
Anturit vaihdan huomenna ja jos ei tokene niin sitten täytyy puhistaa pumpun sihti ja vasta sen jälkeen uskon, että kansi pitää vaihtaa.. =)
Onko muuten AEB:n ja APU:n kansissa eroja? Ois yksi APU:n kansi tiedossa, jos ne vaan passaa keskenään.
Oho. Tulipas tästä melkein romaani.. =)
Viikko sitten tehtiin jakopää remontti (kettinki+kiristinkin vaihdettiin). Nokkia pois ottaessa paljastu vähän ikävämpi yllätys.
Imunokalta oli taaimaisen liukupinnan öljykanava tukossa ja jälkiä oli tullu. Saatiin kuitenkin öljykanava aukaistua ilmalla ja liukupinnasta hiottiin pinnan laidassa olleet patit pois. Päätin kuitenkin kokeilla josko auto vielä toimis tuolla kannella. Viikon pelasi ilman minkäänlaista ongelmaa.
Eilen oli sitten ensin yrittäny sammua pari kertaa, jonka jälkeen jonku aikaa käyny/pelannu oikein.
Emäntä oli ollut töihin lähdössä, niin oli öljynpainevalo vilkkunut muutaman kerran ja summeri oli soinu. Auto sammuksiin ja komensin mamman öljyjä kattoon. =) Öljyä oli. Auto käyntiin ja kohta taas valo vilkkui. Periaatteella hajoaa jos hajoaa sanoin, että anna käydä. Valo vilkkui kohta taas muutaman kerran ja lopetti. Mamma käytti autoa vähän aikaa ja valo vilkkui epäsäännöllisin väliajoin sen muutaman kerran. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulemma kuulunut ja auto kävi normaalisti koko ajan. Mamma jätti sit auton siihen. Pitänee huomenna ruveta tutkiin.
Itse asiaan:
Mua hieman ihmetyttä, ku tuo valo oli vilkkunut eikä palanu koko ajan.
Onko tuossa joku semmonen systeemi, et kun paineet menee raja-arvon ulkopuolelle, niin ensin varoittaa vilkuttamalla ja sitten, kun paineet menee kriittiseen pisteeseen, niin valo rupea palamaan koko ajan? Vai vilkuttaako se aina paineiden mentyä raja-arvon ulkopuolelle?
Pörhöllä eivät osanneet sanoa näin lauantaina juuta eikä jaata tuohon valo asiaan.
Anturit vaihdan huomenna ja jos ei tokene niin sitten täytyy puhistaa pumpun sihti ja vasta sen jälkeen uskon, että kansi pitää vaihtaa.. =)
Onko muuten AEB:n ja APU:n kansissa eroja? Ois yksi APU:n kansi tiedossa, jos ne vaan passaa keskenään.
Oho. Tulipas tästä melkein romaani.. =)
Comment