Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 2,2t ei starttaa kunnolla, bensapumppu oli rikki
Eikö tuo juurikin Motronicin sulake, jos en ihan väärin muista? Jos tuo sulake on pimeä niin ei lähde kyllä käymään. Ei ole kuin muutama viikko aikaa kun kaveri tappeli yhden urs4:n käyntiin lähdön kanssa ja ko. sulake oli palanut. Uuden sulakkeen kun vaihtoi tilalle niin se paloi samantien kun laittoi virrat päälle. Syylliseksi osottautui viallinen Motronic.
No joo auto käy taas...Kaverini sähkömies oli 10min kylässä...
Releet jotka on teipattu yhteen on keskuslukon releitä jotka vaikuttaa ajonestoon.Releitä kun pakkokytki pari kertaa niin ne ilmeisesti aukes,oli varmaan jumissa.Tämän jälkeen kaikki pelas.
Ajoneston purkki on ainavaan kateissa,sen aion vielä löytää ennenkuin kasaan auton.
Nyt löysin "torven",oli vasemman sisälokasuojan alla.
Vaihdoin käytetyn Alfatechin torven tilalle ja homma pelaa taas moitteetta.
Jopa kaukosäätö keskuslukkokin pelaa joka ei oo n.vuoteen pelannu.
Osaisko joku heittää hinta-arviota tuollaiselle Alfatechin yksikölle+ kahdelle kaukosäätö avaimelle ja ohjekirjoille.
100e siitä pyydetään,hinta ei kuulosta pahalle siitä että auto on kunnossa,mutta kannattaako tuollaiseen käytettyyn sekaantua?
Elikkä mitenkä tuollaisen motorsport bensapumpun asennus sujuu C4-korisen urS4:n tankkiin? Meneekö alkuperäisiin kiinnikkeisiin vai tarvitseeko modifioida jotain? Lukeman mukaan asennus on helppo kun muistuttaa kovasti alkuperäistä mutta olisiko joku kyseisen asennuksen suorittanut halukas kertomaan kokemuksistaan?
Lähinnä kiinnostaisi nuo muut tarvikkeet, joita asennukseen tarvitaan jos ei vakiokilkkeillä pärjää..
Itse tuon hetki sitten UrS4:ään vaihtelin. Ei mikään ylitsepääsemätön homma. Ja toisella kerralla menisikin varmaan jo suht helposti. :)
Pitää siis olla erillainen sihti tai kotelo sille pumpulle (miksi sitä nyt sanotaankaan)
Ja sitäkin pikkuisen joutui puukolla/viilalla muokkaamaan.
Esim. Tepolta saa osat ko. hommaan.
Itsellä vaan kyseinen banjoliitin oli vääränlainen(vai puuttuiko se), mutta se ei paljoa maksanut....
Samat letkut menee, ei tarvitse vaihtaa.
Se isompi, halkaisija 60mm, pumppu on alunperin 5syl 20V Turbo perheessä vain RS2 ja 200 20V tankissa. Tosin 044 on aavistuksen pitempi, et se sihti ei pyörähdä kiinni muoviin vaan tarvii liimata pumppuun tms kikkailla.
Mistä muuten tuon tiedon kaivoit? Tuon erään Pierburgin tiedot usein sekoitetaan, koska Bosch virheellisesti tarjoaa sille vastinetta, joka ei ilman modausta sovi.
Jos katot perhealbumista, niin RS2:n pumpun numero on 895 906 089 E, johon liittyy reservoir upper part 43mm. Tosin audi 80:n kohdalla taas tiedot menevät ristiin.
Vaihdoin tuommoisen Pierburgin veljen Competition quattroon, jossa perhealbumin mukaan sama pumppu, kuin RS2:ssa. Lainasin työkaluja myöhemmin eräälle RS2 omistajalle ja hänkin sanoi onkineensa tuommoisen Pierburgin 42mm pumpun sieltä ja samanlaisen tunki sinne takaisin.
Häiritsee, kun BOSCHin ja Perheabumin tiedot ovat hieman sekavat, ehkä jopa virheelliset. Eräskin varaosapulju oli asiakkaalleen myynyt luettelon mukaan oikean pumpun, mutta eihän se sinne mahtunut, ennen kuin tuon pierburgin metsästi. Pierburgin kataloogikin tarjoaa tuota 43mm:stä RS2:seen ja ACE koneeseen.
I decide it was time to change the fuel Pump on my RS2
I looked on the Etka for Pin and went to a bosh dealer to order it
gave him AUdi pin that I found on ETKA 895 906 089 E and he translate it to
Bosh Pin 0580 254 040_390.
He had it on stock. I arrive home, took out my pump from the tank and the pump is much thinner than the one I just bought.
The pin righten on my RS2 are 895 906 091 B and it look it's not even bosch.
895 906 091 B on Pierburg pumppu 7.21651.XX 43mm, ja pitelen juuri semmoista raatoa kädessäni, jossa on nuo merkinnät ja joka on irroitettu Competition quattrosta ja ETKA antaa saman numeron RS2:lle.
Ehkä meistä jokainen on oikeassa :) ja käytäntö vaihtelee tms.
Olette kaikki oikeassa, molempia pumppuja löytyy. Boschilaisen numero 895 906 091 ja 895 906 091 A. Nykyään toimitetaan vain 895 906 089 E joka on Pierburgin ja tarvittaessa vaihdetaan kaulus ja muut hilppeet.
Faktaa löytyy Etkasta kun vaihdatte kielen saksaksi.
Comment