Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronic chip - suomen osaajat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tiptronic chip - suomen osaajat?

    Pitäisi löytää apuja tip tronic askin chippaamiseen?
    Kuka on se pro suomessa ken osaa sanoa mitä tuo toimenpide pitää sisällään? Voisi soitella ja kysellä.
    Nyt on pienenä ongelmana tuo vitosvaihteen lipsuminen pois päältä isossa vedossa. Nelosella jos vetää tappiin saakka ja pitäisi ottaa vitonen päälle, femma ei pysy vaan alkaa vatkata nelosta ja vitosta..
    Toinen esimerkki, vitosella esim 150km/h vauhti, josta lappu lattiaan, jolloin laatikko alkaa vatkata nelosen ja vitosen välillä.. ei osaa valita kumpaakaan vaihdetta.
    auto A6 2,7t.

    jos joku tietää firmoja tai henkilöitä kuka osaa auttaa näissä seikoissa ja ratkaisuissa.. postatkaa tänne yhteystietoja tai webbi sivuja..

  • #2
    Kysäses täältä: www.powerflash.fi

    Comment


    • #3
      Karalahan ohjelmoi myös noita tiptroniceja http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ight=tiptronic

      Comment


        #4
        LMS voi auttaa myös.

        http://lmsracing.fi/

        Comment


          #5
          olikos noissa tipparimalleissa oppiva laatikko?
          edelleenkään ei ole suomesta löytynyt apuja vaihteistosoftan tiimoilta...
          http://www.torque-factory.com/ sekä http://www.giacusa.com/ kuulemma tekevät usassa softia monille eri turbomalleille ja vaihteistoille sopiviksi, mutta vastailut kyselyihin ovat menneet kuin kuuroille korville..

          Comment


            #6
            Jos olen oikein ymmärtänyt ,niin aski nollaantuu kun ottaa akkukaapelin hetkeksi irti n. puol tuntia. Korjatkaa jos olen väärässä taas kerran.

            Comment


            • #7
              olikos noissa tipparimalleissa oppiva laatikko?
              Tiptronic on oppiva laatikko.

              Comment


                #8
                Jos tuo 4-5 välin veivaaminen tapahtuu puolilämpimänä niin kyseessä on usein lämpöanturien takia tuleva laskentavirhe, mikä sotkee moottorin/vaihteiston välisen keskustelun. Moottorilta tuleva lämpöviesti kertoo laatikolle, että kovin kylmää on ja laatikko toimii sen mukaan eli ei lukitse vaihteita. Jos laatikon antaa luistaa tuossa tilassa niin kytkimet palaa ennemmin tai myöhemmin.

                Vika korjaantuu tien päällä yleensä niin, että hellittää hetkeksi (vikatilassa kierrokset laskevat tyhjäkäynnille eikä moottori jarruta) ja tippailee 3:n tai 4:n päälle ja pari kertaa vedättää vähän, että saa taas luiston loppumaan (eli moottorijarrutus myös toimii).

                Käsittääkseni kyse on enemmänkin ominaisuudesta eikä viasta, vaikkakin ko ominaisuudesta sukeutuu äkkiä iso vika. Korjauskonstia ei taida olla olemassakaan. Lämpöantureita voi tietty vaihdella, jos haluaa.

                Ko "Ominaisuus" esiintyy siis useimmiten kun autolla on ensin ajettu muutama minuutti, pysähdytty ja startattu uudestaan liikkeelle (vaikka tankkauksen jäljiltä), jolloin moottori on vain puolilämmin. Liikkeellelähtö voi onnistua normaalisti ja ilmiö esiintuyykin vasta 5 minuutinajon jälkeen. Voipi myös olla, että kyse on siitä, että moottorilla ja laatikolla on eri mielipide moottorin ja laatikon lämpötiloista, jolloin joku bitti menee vinoon ja softa tekee siitä omia johtopäätöksiään.

                Toivottavasti joku viisaampi osaa vastata kunnolla tähän ilmiöön.

                Comment


                  #9
                  viimein sain vastauksen Giacusalta, he alkavat tehdä softaa jahka saavat alkuperäisen softan ja muut tarvittavat tiedot... saa nähdä mitä tuleman pitää.... jänskällä odotan millaisella softalla he lähtevät liikkeelle..

                  Comment


                    #10
                    Sain postia tuolta rapakon takaa..
                    Softalla saadaan vaihteiden vaihto tapahtumaan smoothimmin ja nopeammin.
                    Olisiko oi-viisaammilla vielä muita vaihtoehtoja tarjota?

                    Comment


                    • #11
                      Ootkos Powerflashiin ottanu yhteyttä? Ne kun chippas mun auton niin sanoivat, että tiptronic-lastu laitettiin nimenomaan tuon 4-5 vatkaus taipumuksen estämiseksi. Itselläni on siis heidän HS stage2 softa (~1bar) + tiptronic lastu ja ei ole kyllä ollut mitään vastaavia ongelmia.

                      Comment


                        #12
                        Nostanpa aihetta ylös kun aihetta on tullut tutkittua. Ilmeisesti tällä hetkellä Giacin lisäksi vastaavaa softaa tekevät http://www.vastperformance.com/ ja http://www.inmotionusa.com/. Vast performance ilmeisesti tekee myös ns. stage 3 tip softaa ja odottelenkin vastausta kyseisistä pajoista.

                        Voihan laatikon toiminnallisuuttahan hieman itsekin parantaa koodaamalla sen asetukset ns. sport moodiin ("00031") esim. VAG-COM:lla. Tästä löytyykin searchilla tältäkin foorumilta lisää tietoa.

                        Eli onkos aiheesta tip chip kellään tämän enempää kokemuksia Suomen maassa?

                        ps. turha kysyä miksi tähän on ryhdytty

                        Comment


                          #13
                          Nyt löytyi Englannista toinen laatikon ohjausyksikkö joka sopii profiilin kulkineeseen. Se lähtee sitten toiseen paikkaan ohjelmoitavaksi. Sen jälkeen lähtee luultavasti myös toinenkin. Muutaman satasen kustantaa ohjelmoinnit ja sitten voikin lyödä faktaa pöytään tästä asiasta.

                          Vast performancen kaveri kirjoittelee myös laatikoiden vahvistamisista:
                          http://forums.audiworld.com/s4/msgs/2885970.phtml

                          Tuolta foorumeilta löytyy myös kokemuksia VAST Performancen tip chipeistä. Asiassa on tapahtunut kehitystä kommenttien perusteella viimeisen puolen vuoden sisällä ja tyytyväisiä käyttäjiäkin löytyy. Varsinkin näissä autoissa, joissa on K04 -turbot ja muuta mukavaa tällä on jo väliä. Tehoista saa enemmän irti kun vaihtamiseen ei uppoa juurikaan aikaa.
                          http://forums.audiworld.com/allroad/msgs/254900.phtml

                          Eli kyseessä on paljon muutakin kuin tuo aikaisemmin mainittu 4-5 vaihteiden vaihtokorjaus.
                          Viimeksi muokannut harrip; 11.2.2009, 10:41. Perustelu: Lisälinkki yms

                          Comment


                          • #14
                            Tuossa PowerFlashin ohjelmassa näkyi olevan 2.7T Allroadille 450 Nm vääntöä. Jos tippi ei kestä kuin 420 niin pitääkö se jättää laittamatta sitten?

                            Comment


                            • #15
                              Pakko nostaa aihetta kun alkoi kiinnostamaan. Mitenköhän näille projekteille kävikään? VAST:n sivuilta ei enää löytynyt ko. chip:ä??

                              Comment


                              • #16
                                6hp19 'tune'... Mahdollista?

                                Nyt kun on 350hp/750nm 3.0tdi 4f niin huomaa tuon laatikon hitauden.. Onkohan ohjelmalla mitään tehtävissä? Bmw miehet on näitä laatikoita uudelleen ohjelmoinneet ilmeisesti vähän paremmin vaihtaviksi, eli turbiinin ohjausta vähän nopeammaksi.. Onko kukaan perehtynyt? Tällä hetkellä loota hidastaa menoa, kone sitä kyllä tarjoaa.. Turbiini ja solenoidit rempattu joten pitäs olla kunnossa..

                                Comment


                                • #17
                                  Milläs setupilla noi voimat? Mua kiinnostaa myös tää laatikko homma, itsellä lastulla jotain 300hp luokkaa ja siinäkin tuntuu että laatikko hidastaa menoa..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tc turbon tekemä hybridi kkk isolla kompuralla ja tdi tuning ohjelma. Tuntuu Joo että jarruttaa menoa jonkin verran, varsinkin 3->4 kun vedättää kaasu pohjassa..

                                    Comment


                                      #19
                                      Ylempänä mainuttu Power Flash. Erikoismoottorilta voi varmaan myös tiedustella. Käsittääkseni ainakin kaksoiskytkinvaihteistojen ohjelmointi onnistui.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Se on tiedossa että kaksoiskytkin askeihin saa.. Täytyy kysellä noista paikoista.

                                        Onko powerflash nykyään turbotec?

                                        Comment


                                          #21
                                          Näyttäis olevan.
                                          Tiedote fuusiosta
                                          Turbotec Oy ja Powerflash Oy fuusioituvat. Powerflash Oy:n toiminta Oulussa jatkuu entisellään Turbotecin nimellä.
                                          Verkkosivusto www.powerflash.fi jää pois käytöstä. Pyydämme jatkossa käyttämään @turbotec.fi -loppuisia sähköpostiosoitteita.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Käytetääs vanhaa topiccia "vaivaan". Eli A6 4F -09, CDYC 3.0Tdi mottoriin asenneltu jokin softa ja tippi lootassa on jonkinlainen viive vaihteistossa. Muuten toimii mainiosti ja normaali ajossa aika pieni murhe. Mutta kun hieman poljet niin käyttäytyy ikäänkuin manuaalilla ajais. S asennossa alkaa sitten vaihdon jälkeen antaan kauroja oikeenkin reilusti, potkasee hieman reilummin.
                                            Miettiny että mitä kaikkia paikkoja olis mahdollisesti Turku/Tampere sektorila mistä kysellä laatikon softaan jotain apuja. Moottorinohjaukseen on siis Tdi Tuning tehny oletettavasti jotakin, mutta onko se firma lopettanu jo toimintansakkin joten siitä ei ole apuja.

                                            Comment


                                              #23
                                              Villi veikkaus, että ongelmat löytyy tipin venttiilikoneistosta, eikä softasta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mistäs siihen löytäis lisätietoo?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Yleensä noi kytkeytymisviiveet/luistamiset johtuu sen loodan venttiilikoneiston temppuilusta. Tässä ihan esimerkinomaisesti ZF:n 6hp19 koneiston rempasta infoa, mitä kaikkea sieltä voi olla rikki/tukossa. Oma venttiilikoneisto kävi juuri tuolla maktransilla laitetavana ja hyvä tuli. https://maktrans.net/remont-6hp19

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Edelleen kaipaisin infoo tuosta "hitaasta" kytkeytymisestä, luisto ongelmista löytyy vaikka kuinka tekstiä. Vaihde siis kytkeytyy luistamatta ikäänkuin manuaalivaihteisessa autossa. En osaa sitä sen paremmin sanoo.
                                                    Jostakin tältä foorumilta sen tiedon bongasin että saattaa olla softassa vikaa, mahtoiko olla vielä jopa ihan sama kaveri joka sen päivityksen on tähän tehny. En vaan löydä sitä enää kuten en yleensäkkäään mitään.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tekeekö se kaikilla vaihteilla sitä vai jollain tietyillä? Minulla 4-5 vaihto joskus reippaammassa ohituksessa hiukan viiveellä, pääosin pelaa hienosti sekä D että S. Taitaa olla alkavia venttiliikoneiston murheita, samanlainen auto ja mittarissa jo 390tkm.

                                                      Minkä verran sulla @JM otti aikaa kun meka kävi rempassa tuolla Maktransilla?
                                                      Viimeksi muokannut Killeri; 19.12.2024, 09:36.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mahdollisesti takeltelee joku luisti tai solkku eikä kytkeydy silleen smoothisti vaan kertatöksäyksenä. Kuluvia osiahan ne on. Yhteen ZF askiin pari vuotta sitten vaihdoin uuden venttiilikoneiston, siitä tuli käytännössä ihan uuden tuntuinen.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Jakke_ Näytä viesti
                                                          Minkä verran sulla @JM otti aikaa kun meka kävi rempassa tuolla Maktransilla?
                                                          Tais olla about kaks viikkoa. Sieltä tuli raportti mukana, mitä kaikkea oli vaihdettu ja mitä korjattu. ihan 5/5 palvelu. Huollon jälkeen laatikko pelas todella hienosti.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja Jakke_ Näytä viesti
                                                            Tekeekö se kaikilla vaihteilla sitä vai jollain tietyillä? Minulla 4-5 vaihto joskus reippaammassa ohituksessa hiukan viiveellä, pääosin pelaa hienosti sekä D että S. Taitaa olla alkavia venttiliikoneiston murheita, samanlainen auto ja mittarissa jo 390tkm.
                                                            Isommilla vaihteilla en sen paremmin oo polkemalla kokeillu mutta 1-4 vaihdoissa on viive. Normaaliajossa tuo viive ei edes haittaa, mutta se on D asennossa olemassa joka vaihteen vaihdossa. S asennossa se on tosiaan polkasemalla huomattava. Mut mietin että se on huomaamattomampi kun vaihtaa alaspäin. Mittarissa vasta 468tkm. Nää on tälläsiä hataralla muistilla muistamisia ja vikakoodiakaan ei löytyny, tosin ei ollu VCDS jolla katottiin vaan Autocom tai vastaava ammattikäytössä oleva laite.
                                                            Öljyjä on vaihdeltu säännöllisesti ja uusilla öljyillä ei eroa. Mietinkin onko noista lisäaineista haittaa vai hyötyä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X