Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynpaine ja öljynlämpötila AAN?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Öljynpaine ja öljynlämpötila AAN?

    Elikkäs ongelmana ollut öljynmerkkivalon syttyminen ajoittain. Öljynpaine käyttäytyy aina samoin riippumatta valosta. Öljynpaine esim. yli 2000rpm kohdilla 5bar, tyhjäkäynnillä n. 2bar valon palaessa. Valo palaa miten sattuu kierroksista riippumatta.
    Voiko olla mahdollista että öljy menettää ominaisuudet jos öljynlämpö käy +130 astetta. Öljyt on mobil 5w 40 synt S. Öljyt ja suodatin vaihdettu 400 km sitten. Itse ajatellut sähköistä vikaa eli öljykellon anturi tai sen johto rikki ja välillä maadoittaa johtoa, mahdollista?

    P.S Joku kysyy kuitenkin ÖLJYÄ ON OIKEA MÄÄRÄ ja nesteet eivät sekoitu.

    #2
    Ääni rikkinäiselle anturille.
    Tietysti jos on epäilyksiä öljynpaineista, niin kannattaa ne mitata ennen kuin tapahtuu isompaa vahinkoa.

    Comment


      #3
      Ääni sekoilevalle monitoiminäytölle.
      Ei olisi ensi kerta... mulla sekoilee joskus se punainen jarrupainesymboli(?) metelin kera, mutta kun se häviää uusintastartilla, niin en ole viittinyt asiaa enempää murehtia

      Comment


        #4
        Äänten laskennan jälkeen taivumme johto kautta anturivikaan, mutta varasijalle tulee monitoiminäytön sekoilu. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan.

        Comment


        • #5
          Tasoitetaan kisaa, ääni monitoiminäytön/mittariston tinauksille. Omassa vilkkui öljykannun varoitussymboli silloin tällöin aiheetta kunnes näytin kuumaa kolvia piirilevyn tinapisteille.

          Comment


            #6
            Yläpaineanturi toimii niin, että se _maadoittaa_ paineen noustessa _yli_ 1.8 bar eli siis päinvastoin kuin "normaali" anturi. Joten johdon ollessa poikki tai huonosti kosketuksissa valo syttyy kun kierrokset nousee yli ~3000 rpm.

            Comment


              #7
              Lisä-ääni monitoiminäytölle. Itsellä öljyn lämpö ja paine ovat kohdillaan, mutta kaikenlaista piipittelyä tulee ajoittain autocheckin näytölle.

              Comment


                #8
                Missä päin tämä yläpaineanturi sijaitsee? Öljynsuodattimen lähellä olisi oma veikkaus... Minkä värinen
                johto? Katsotaan ensin toi johto ja sen jälkeen tinaillaan monitoimi näyttöä jos vika ei häviä.. Tosin pariin päivään ei ole vikaa ilmennyt..

                Comment


                  #9
                  Yläpaineanturi on öljynpainemittarin anturin eli öljykellon yhteydessä. Johto taisi olla sini-musta(?). Alapaineanturi on se toinen siinä vieressä. Sijaitsevat imusarjan puolella lohkon alaosassa.

                  Voit testata sen niin, että irroita johto ja anna kierroksia. Jos 3000+ rpm piippaa öljynpaineesta niin sitten on oikea johto. Toinen johto on öljynpainemittarin.

                  Alapaineanturin voit testata maadoittamalla sen johdon tyhjäkäynnillä. Pitäisi piipata.

                  Comment


                    #10
                    Moro!
                    Tänään urssin öljynlämpömittari kuoli kesken ajon, viipotteli vähän aikaan sitten ei näyttänyt 60 astetta enempää. Missähän päin mittari sijaitseen? Tuskin talvella tarvitsen mutta kesähelteillä on kiva seurata öljyn lämpöä. Itselläni kylmällä koneella öljynpaine on niin paljonkuin mittari näyttää, ajossa lämpimällä koneella 4,5 ja tyhjäkäynnillä 1,8-2,0. Lämmöt huitelee 60-130 asteen välillä, riippuen rasituksesta ja ulkolämpötilasta.
                    Öljynä 5W40.

                    Comment


                      #11
                      Öljynlämpoanturi sijaitsee siellä öljypumpun alareunassa, hanttarinpuolella ihan edessä. Yksi johdin.

                      Comment


                      • #12
                        missäs abyssa sijaitsee öljynpaine anturi kun rupesi mittari näyttämään het virrat päällä täysiä paineita, et varmaan on nyt jossain maissa....

                        Comment


                          #13
                          Lohkossa kuskinpuolella vesiharavan alla.

                          Comment


                          • #14
                            Liittyen tuohon Pasin vastaukseen, että onko se öljykello johon menee sininen ja musta johto? Sitten samassa johtonipussa on keltainen johto mikä menee tämän anturin yläpuolelle olevaan anturiin. onko tämä öljynlämpö vai öljynpaineanturi.? Tiputtelee aika hyvin siitä keltaista johtoa pitkin öljyä

                            Comment


                              #15
                              Molemmat on paineantureita.

                              Comment


                              • #16
                                Selväpeli. Eli tämä keltaisella johdolla varustettu anturi on alapaineanturi?

                                Comment


                                  #17
                                  Muistaakseni yläpaine, kun noita vaihdetaan niin kuinka paljon öljyä sieltä mahtaa ulostautua?

                                  Vai toimiiko nopeesti sormi tilalle ja uutta anturia tilalle.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Muistaakseni yläpaine:)? ymmärsinkö tuolla edellä pasin tekstin oikein että keltaisella johdolla olisi alapaineanturi. kumpi näistä sitten on kun kahta väitettä on?

                                    Comment


                                      #19
                                      Pistetään nyt tähänkin ketjuun selvennökseki, että öljynlämpöanturi on sitten öljypumpun kyljessä matkustajan puolella, ruuvilla kiinnitetty lenkki.

                                      Comment


                                        #20
                                        Pistetään nyt tähänkin ketjuun selvennökseki, että öljynlämpöanturi on sitten öljypumpun kyljessä matkustajan puolella, ruuvilla kiinnitetty lenkki.
                                        Ja tämäkin oli jo viestissä 11.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkaisi tuo oma franken AAN olla kasassa, mitä nyt vielä muutama modattava paikka löytyy. Eli täältä ajattelin kysyä öljynpaineista. Tällähetkellä kylmänä paineet tyhjäkäynnillä 5.8bar ja nousee siitä ylöspäin. Esimerkiksi vajailla 3000rpm kierroksilla öljynpainetta on 8bar. Ei oiken viitsi muuten kun tyhjäkäynnillä käyttää näin kylmänä. Lämpöiseksi ei ole vielä tullut käytettyä, kun ei ole saanut moniurahihnaa paikalleen (pitää modata hihnan linjaa ja kehitellä johonkin väliin kiristin) että saa laturin toimintaan ja virtaa piisaisi käyttää konetta.
                                          Ilmeisesti öljypumpussa olevan takaiskun jousen alla olevaa prikkaa ohentamalla öljynpaineet saisi tiputettua järkevämmälle tasolle, mutta mikä sitten on järkevä taso, vai onko tuo nykyinen jo ns. normaalit paineet tuolle koneelle? Ajattelin ensin kuitenkin käyttää mottorin normaalilämpöiseksi ja tarkistaa öljynpaineen ennekuin aletaan mitään muutoksia paineeseen tekemään.
                                          Viimeksi muokannut Mehtala; 28.10.2015, 22:00.

                                          Comment


                                            #22
                                            urs6 öljynpaine

                                            Moro, minkälaisia öljynpaineita äijien 5cyl koneissa on kylmänä/kuumana tyhjäkäynnillä?. Omassa autossa on n.12000km perusremontin jälkeen ajettu kone ja paineet ovat kylmänä n.5-6bar mutta lämpöisenä putoavat 1-0.7bar. Minusta ovat turhan matalat,vaikka nousevat heti 3.5bar@2000rpm. Noilla tyhjäkäyntipaineilla ei moottorista kuulu mitään koputuksia/nakutuksia. Öljyt ovat 5/50w mobilit. Muistelin että jollain oli öljynpaine ongelmaa jussain topicissa mutta en löytänyt äkkiseltään.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X