Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas lohkolämmittimistä A4 1.8T B6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taas lohkolämmittimistä A4 1.8T B6

    Kattelin tuolla searchilla aiheesta, mutta en löytäny mieleistäni vastausta.

    Onko porukalla em. autoissaan niitä säteilylämmittimiä vai letkulämmittimiä?

    Kuulin että säteilylämmittimissä ei teho riitä kovilla pakkasilla... Pitääkö paikkaansa, en tiiä..
    Sitte taas kuulin että letkulämmitintä ei saa asennettua, JAA - herää kysymys että miksi ei sais???

    Jos joku ystävällinen henkilö olisi käynyt asennuttamassa tai asentanut itse lämmittimen autoonsa, nii voisitko kertoa miten se esim. Toimi viime talvena ja millainen lämmitin on kyseessä sekä paljo tuli kustantamaan???



    ja on turhaa kenelläkään vastata että laita eeberi tai muu vastaava polttoaine lämmitin...

  • #2
    Defan nettisivuilta löytyy soveltuvuustaulukko
    http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?...2&lang=3&ndid=

    Näyttää siltä että sun autoon saa vain säteilylämmittimen. Edellisessä autossa mulla oli säteilylämmitin, ei se ihmeitä lämmittänyt mutta oli se parempi kuin ei mitään. Nykyisessä profiilinmukaisessa autossa on letkulämmitin, kun siihen ei muuta saanut. Tehosta en pysty kommentoimaan kun se on ollut asennettuna vasta 2 viikkoa eikä tarvetta vielä ole ollut. Hinta asennettuna sisäsarjalla + samalla jäähdytysnesteet vaihdettuna oli n.480e.

    UltimateVW:n sivuilla ovat tutkineet tarkemmin esilämmittimen vaikutusta, kannattaa lukea.
    http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=3192

    Comment


    • #3
      Kiitoksia vastanneille ja pahoittelen avautumista ensimmäisen viestin loppusuoralla...

      Comment


      • #4
        Minkäs Vilho luonteelleen voi :)

        Mä laitoin LMS:llä viime syssynä lohkiksen ja sisätilahaaroituksella.
        Mallia defa ja säteily sellainen, koska letkulämppäriä siihen ei saa.

        Kuulemma sekoittais jonkun anturin.
        Mikäs sen hienompaa olisikaan, kun -25 asteen pakkasella ruisku luulee moottorin olevan lämmin.
        -> ryyppy pois. Käy varmaan hyvin...

        Tehosta en kans tiedä, mut ainahan tuo on käyntiin lähteny. Tosin oon kans antanut sen olla letkun nokassa usemman tunnin ennen kylmäkäynnistystä.

        Comment


        • #5
          Itellä sama säteilylämmitin ja sisätilan haaroitus... hyvin toimi ainakin viime talvena.
          Sillon ku asennutin sen oli paikallisen liikkeen asentaja juuri käynyt kursseilla noista lämmitimistä ja se kerto ja näytti kaaviota kumpi on ns.parempi lämmitin...säteilylämmitin lämmittää suoraan öljyä eli kiertoon lähtee suoraan lämpimät öljyt kun taas lohkolämmitimes vesi...tiiä sitte oliko myyntipuhetta :)

          Comment


          • #6
            Morjesta. Itsellä säteilylämmitin lämmittää talvella öljyt notkeiksi ja webasto veden ja ohjaamon. Akkulaturi joka kytketty sisäpistokkeeseen varmistaa sähkön riittävyyden.

            Comment


            • #7
              Asensin viikonloppuna öljypohjan ulkopintaan Defan lämppärin, rempan kokonaiskustannukseksi tuli reilut 200 euroa. Ostin paketin jossa oli myös kabiiniin vedettävä johdin ja haaroitin. Laakkosella olisivat ottaneet asennuksesta kahden tunnin liksat, ~100??

              Testejä en oo kerenny oikein tehdä muuten kuin kokeilin ennen asennusta että se vastusmötikkä tosiaan lämpiää..

              Comment


              • #8
                Pitäisi 2004 A4 163hv 1.8t-koneiseen saada säteilylämmitin. Katselin että Motonetistä löytyisi seuraavat Calixin osat järkevään hintaan, onko jollain kokemusta (että sopiiko noi ja tarviiko jotain muuta lisäksi)? Ajattelin viedä sitten asenettavaksi jollekin jolla on aikaa..

                A4 1,8/1,8Turbo Calix-elementti (asennussarja-#M38!). . . . 45-6480 54.50e
                A4 Calix-johtosarja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45-4977 48.20e

                Comment


                • #9
                  Kävin tänään asennuttamassa Calixin letkulämppärin tuohon profiilissa näkyvään autoon (AVJ-moottorilla). Lämmittimen hankin Motonetistä ja osat olivat juuri nuo, mitä 'frozen' kirjoitti.
                  Nyt alkoi vaan huolestuttamaan koko homma, eli tulikohan lämppärin suhteen virhevalinta, kun ei aiemmin tullut luettua asiasta täältä...

                  Onko joku muu asentanut kyseiset osat ja onko pelannut moitteetta? Vai aiheuttaako tuo letkulämmitin nyt juuri noita lämpötila-anturin tunnistusvirheitä, kun anturi luulee koneen olevan lämmin?

                  Jos näin on, ei tuota lämmitintä kyllä tarvitsisi tuohon autoon sitten myydäkään. Jos homma ei toimi, lähtee Motonettiiin kyllä välittömästi palautetta asiasta...

                  Comment


                  • #10
                    B5 1.8T:n kanssa ainakin on Calixin vehkeillä ongelmia ja Motonet veti kyseisen letkulämppärin pois myynnistä, kun duunikaveri vei asian kuluttaja-asiamiehelle, sen jälkeen kun Motonet rupesi nihkeilemään ylimääräisestä asennustyön ja Calixin pois oton kustannuksista.

                    Comment


                    • #11
                      Eipä siis hyvältä kuulosta. Täältä lähtee kyllä toinen samanlainen "rahat takaisin" vaatimus vetämään, jos jotain murheita lämmittimen asennuksen vuoksi ilmenee.

                      Toiseksi, kun ostin sarjan Tampereen Motonetistä (14.12), ja kysyin myyjältä, että pitäisikö tähän olla jokin asennussarja, niin myyjä ihmetteli vähän aikaa ja sanoi, että ei tämä kone kyllä mitään asennussarjaa siihen näytä.
                      No, uskoin myyjää ja ostin tavarat. Myöhemmin kattelin sitten Calixin sivuilta, että kyllähän siellä M38 asennussarjaa A4:een ehdotetaan. Myyjä ei siis tiennyt kyseisestä asennussarjasta mitään. Täytyy nyt katsoa, että miten tuo pelaa parina ensimmäisenä pakkasaamuna ja palata sitten asiaan.

                      Comment


                      • #12
                        Laitoin ite sen säteilylämmittimen tuossa pari viikkoa takaperin..
                        Nyt pienillä pakkasilla kun olen sitä testaillut niin aika tehottomalta vaikuttaa..

                        Asennus itsessään oli erittäin helppo!
                        Ei mielestäni kannata vaivautua auton kans pajalle tuon takia jos itellä on yhtään tilaa ja taitoa asentaa se ite!

                        Comment


                        • #13
                          Laitoin ite sen säteilylämmittimen tuossa pari viikkoa takaperin..
                          Nyt pienillä pakkasilla kun olen sitä testaillut niin aika tehottomalta vaikuttaa..
                          Laitoitko Defan? En muista oliko ohjeissa tehosta tietoa, mutta mittasin vastuksen ottotehoksi noin 300W. Eipä kai se noilla tehoilla ihan äkkiä sitä öljyä lämmitä, mutta kai siinä joku logiikka on etteivät ole suurempitehoista laittaneet...

                          Comment


                          • #14
                            Tänä aamuna testasin Defaa. Pakkasta oli -15 astetta celsiusta. Lämmitin oli päällä 2h, jonka jälkeen laitoin VAG-COMin kiinni ja mittasin öljyn lämpötilan. Lukema oli 24 astetta celsiusta. Eli öljyjen puolesta sama kuin starttaisi lämpimänä suviaamuna..

                            Comment


                            • #15
                              Niin juuri, on enemmän tehoja :)

                              Comment


                                #16
                                Tulipa tänää tilattua itekki tuommonen säteilijä tuonne pohjaan harakoita lämmittämään. :D Toivotaan nyt että ees jotain muutaki hyötyä tuosta on kuin että sisäsarjalla saa ikkunat sulaksi.

                                Comment

                                Working...
                                X