Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä vaihteistoöljyä suositellaan A4 1.9TDI 5-v manuaali,-02

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä vaihteistoöljyä suositellaan A4 1.9TDI 5-v manuaali,-02

    vaihtaminen on yleensä melko jähmeää, etenkin 1-2 vaihteilla ja erityisesti talvella. Kytkin sinänsä tuntuu toimivan ihan OK (paitsi että vauhtipyörä (?) ravistaa vääntöhuipun alueella kiihdytettäessä mutta se on toinen juttu). Ajettelin olisko uudet ja alkuperäistä löysemmät öljyt auttaneet asiaa, mitä voisi suositella? Paljonko menee?

    sitten tyhmempi kysymys; onnistuuko lootan öljynvaihto kotikonstein, siis valuuko painovoimalla pois vai vaatiiko imemistä jostain yläkautta? Entä täyttö? kikkailua vaativaa eli siinä tapauksessa pajalle.

    Kiitos vastauksiata! :)

    #2
    Audin maahantuoja ilmoittaa, että vaihteisto öljyjä ei tarvitsisi vaihtaa. Itse kyllä vaihdoin laatikkoon ja perään samalla kertaa, mutta ei minulla vaihteet tahmoneet. Laitoin Valvolinen Durablend öljyt (nyt en muista tarkallen mitä) ja olen ollut niihin tyytyväinen.

    Kyllä vaihtaminen on hankalaa kotikonstein, jos ei ole nosturia käytössä. Entiset öljyt kyllä saa helposti pois, mutta uuden laittaminen vaatii öljynimu työkalun (käytännössä iso ruisku josssa letku päässä) Suosittelen pajalle vientiä on oma hommansa...

    Comment


    • #3
      "ja alkuperäistä löysemmät"

      Älä vaan vaihda " löysempiin" Uudet öljyt kyllä kannattaa laittaa vaikka ns ainaistäyttö onkin.
      Kävisikö sinne synteettinen 75/90?. Toisessa osiossa mainittiin linkki erään öljy-yhtiön sivulle.
      Taitaa mennä jotain 3 litraa?

      Comment


      • #4
        Täyttöön: Lainasin veljeltä sellaista "sinappipumpun," näköistä pumppua, joka on tarkoitettu perämoottoreiden kulmavaihteen öljynvaihtoon.
        On pirun kätevä, kun voi lutkutella, vaikka koko purkin kerralla.
        Pumpun päässä on n. 40cm letku, eli pääsee tosi ahtaaseen koloon.

        Pumppu on ilmeisesti ostettu Sami Ruonilta Järvenpäästä (pienkoneliike).

        Comment


          #5
          Itselläni on tämän mallinen pumppu, mikä on bilteman sivulla. http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/36_1898iso.jpg
          Tällä saa suhtellisen hyvin öljyt laitettua vaikka vaihteistoöljy on jäykempää (on tarkoitettu notkemmille öljyille)

          Comment

          Working...
          X