Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

"Vitkutus" tyhjäkäynnin seassa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• "Vitkutus" tyhjäkäynnin seassa

Mikähän kumma voisi tuollaista "vitkutusta" pitää? Ensimmäisen kerran kuulin tuon soraäänen noin. kaksi viikkoa sitten, kun oli niitä pakkasia. Silloin auto kävi tyhjäkäynnillä ja laseja raapatessa huomasin tuo ylimääräisen äänen. Luulin, että jokin hihna olisi löysällä, mutta eipä taida olla. "Vitkutus" lakkaa, kun autolla on ajettu hiukan. Voi jopa olla, että kun kaasua lisää niin ääni hiljenee. Autoon on vaihdettu(tänään) vesipumppu, joka oli hiukan jo elähtänyt. Hihnat katsottiin samalla ja kaikki olivat hyvät. Tyhjäkäynti ei ole aivan priima-tasainen, mutta tokkopa se näissä vanhoissa autoissa onkaan? Huoltomies epäili äänen tulevan ohjaustehostimen pumpusta. Voisiko ksymyksessä olla laturi, tai jakohihnan rullat ym. Tuo ohjaustehostimen pumppu ei ole ihan halvin mahdollinen osa, joten toivottavasti se ei ole syyllinen..
    Gyntteri on Saksassa autoon vaihtanut jakohihnan 15tkm sitten. Tosin niistä rullista ei ole tietoa, jakohihna on päällisinpuolin ok. Äänen suuntaa, jos yrittäisi paikallistaa, niin se on ehken suoraan edessä/alhaalla/hiukan oikella, kun pää on konepellin sisällä(pelti tietenkin ylhäällä ja katse kohti peruutuspeiliä). Kovasti vinkkejä kaipailisin, koska hiukan harmittaa, kun ei tuo "vitkutus" lakannut ja kukkaro on taas hiukan kevyempi.

Omiin kokemuksiin perustuen ehdotan laturia/hihnaa. Kolealla säällä heti kylmäkäynnistyksen jälkeen laturi tekee kovasti töitä hetken aikaa. Vitkutus loppuu parissa minuutissa kun hihna lämpeää ja latausvirrat samalla pienenevät. Ei murhetta, ominaisuus

Comment

Kiitos vinkistä. Itse olen miettinyt ihan samaa.

Comment

morjens.itelläni -85 vuoden audi 80 cc.mulla myös oli vinkumis ongelmia.vika löytyi jakopäästä,jakoremmin kiristäjästä oli laakeri loppu.kun se vaihdettiin vinkuna loppui.

Comment

Yleensä näin:
          Kitinää vain kylmänä -> laturin hihna tms.
          Kitinää enemmän käytettäessä ja kovenee kuumetessa -> laakeri.

Comment

mulla kitajaa hihnan kiristin pyörä! teki aluksi samaa että vain kylmänä äänti mutta nyt kitajaa jatkuvasti,mistähän tuon sais halvimmalla?

Comment

Merkkiliikkeestä. Mielestäni kaikki kiristinrullat kannattaa ostaa alkuperäisenä. Halpaa ja hyvää ei ole:)

Comment

Laakerikaupasta voi kysellä kiristintä. Tapaavat olla usein SKF:n valmistetta. SKF:n paketissa voi ostaa jo jakoremmi, kiristin + vesipumppusettiäkin.

Comment

Working...
                X