Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 takaperä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 takaperä

    missä sijaitsee öljyn lisäys korkki? ei pistänyt silmään... öljyjen vaihtoa silmällä pitäen!

  • #2
    Tämä varmaan selventää.

    Mitä öljyä meinasit laittaa?

    Comment


    • #3
      Jees nyt selvis! olisiko öljystä sit hyviä suosituksia?

      Comment


      • #4
        Terve, itse olin ajatellut samaa, mutta "gurut" sanoivat toista. Ei tarvitse vaihtaa nykyautoissa.
        Tarkistus riittää, etenkin jos ei vuotoja ole. Voipi mennä huonommaksi, koskee etenkin vaihteisto-
        öljyjä. Mutta vaihtoon päätyessä Mobilin taulukosta löytyy tiedot suositeltavasta öljystä.
        Tietenkin joku laittaa jotain muuta, joten tämä vain yksi vaihtoehto :)
        Toivottavasti jollakin on tarkkaa tietoa tästä, sillä en itsekään tykkää ns. mutu informaatiosta!
        Odottelen innolla viisaiden kommentteja, sillä ensi viikolla sorkitaan öljyjä autossani.

        Comment


          #5
          kyllä minä nuo askien öljyt vaihtaisin ilman sen suurempaa tuskaa. Kunhan muistaa pistää oikeaa kamaa: Askiin GL-4 ja perään muistaakseni GL-5 -luokitusten mukaisia liemiä. Eli askiin esim. Mobil VS200 tai Castrol TAF-X. Haulla löytyy tältäkin boardilta useita ketjuja tästä aiheesta.

          Audien tomaatit varsinkin ovat olleet herkkiä rikkoutumaan mikäli soppia ei ole välillä vaihdettu.

          Comment


          • #6
            Kiitooos!

            Comment


              #7
              Miten muuten B5 Quattron takadiffin stefa(t) vaihdetaan? Vasemmanpuoleinen stefa näyttää vuotavan, taidanpa vaihtaa molemmat samalla kun alan öljyjä vaihtelemaan... Miten nämä B5:sen perät kestää, eli miten herkkiä ne ovat vuodoille? Eli vetoakseli irti ja sitten?

              Comment


                #8
                Mulla vuotaa tässä ruoskassa oikeanpuoleinen steeffan ja ajattelin vaihtaa se tässä pian. Stefa maksoi vaan 12? merkkiliikkeessä mutta minkämoinen homma vaihtaa?

                Comment


                  #9
                  itellä ois sama homma eessä ja jos joku vois valaista millanen homma on kyseessä..?? eli miten toi sisempi vetarin pää lähtee irti?? Onko siellä joku sokka mikä pitää irrottaa vai...?

                  Comment


                    #10
                    itellä ois sama homma eessä ja jos joku vois valaista millanen homma on kyseessä..?? eli miten toi sisempi vetarin pää lähtee irti?? Onko siellä joku sokka mikä pitää irrottaa vai...?

                    Comment


                      #11
                      Se on kuudella pultilla kiinni, ne kyllä huomaa kun osaa tarkastelee. Ne auki ja vetarin pää on irti. Takaa sen luultavasti voi pudottaa niin alas että pääsee laipan vetämään pois. Kunhan ensin avaa sen laipan päästä sen kuusiokolopultin.

                      Comment


                      • #12
                        Omasta ässästä kun takavetareita irrottelin niin joutu kyllä ottamaan alatukivarren toisen pultin auki että sai väännettyä vetarille tilaa tulla ulos kupistaan. Vasemmalla puolella pakoputki luonollisesti vielä sopivasti edessä haittaamassa vetarin irrotusta.

                        Comment


                          #13
                          Vaihdoin molemmat puolet joku aika sitten ja irrotin ylätukivarren pultin että sai sen verran väänneltyä notta vetoakselin sai irti.
                          Vasemmalta piti vielä pakoputkea löysäillä kun oli hieman ahdasta.
                          Joku systeemi tuossa kannattaa olla millä saa uuden stefan paikalleen, ja muistaa ettei nakuttele laita liian syvälle kun siellä ei ole mitään vastassa.

                          Comment

                          Working...
                          X