Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 moottorikoodi + hihnanvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 moottorikoodi + hihnanvaihto

    Huoltokirja hukassa, joten mistä kohtaa koneesta löytyy moottorin numero? Jakohihna pitäisi uusia ja 1,8 koneeseen oli tarjolla erilaisia hihnoja ja ohjainrullia eri moottorikoodeille.

    Onkos perus 1,8 koneen hihnanvaihdossa jotain erityistä huomioitavaa?

    #2
    Tämä nyt ihan vaan varoituksena, itselläni AEB 1.8t ja vasta kolmas satsi oli oikea!

    Kiristinrullassa on eroa syvyysssuunnassa muistaakseni 3mm, eli päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä, mutta hihna jää ihan snadisti vinoon. Varmaan toimisikin tuolla pitkään, mutta ennen pitkää hinkaantuisi ja rispaantuisi tuo hihna.
    Eli aiemmissa AEB:issä on ollut haasteita tuon hihnan kanssa ja siihen on sitten joku korjaussarja tuota ja uudemmissa taasen on jotain pientä eroa noiden kiinnikkeissä... Go figure...

    Comment


    • #3
      Mutta eikös osien numerot nää suoraa ku purkaa niin ei tarvi arpoa? Edellyttäen tietysti et on alkuperäsiä. Näemmä kiristimen kans pitää olla tarkkana..

      Comment


        #4
        Juu mutta kun vanhemmissa AEB;issä on korvattu noita "korjaussarjalla".

        Mutta eiköhän kaikissa järjestelmissä ole myös korvattu nuo vanhat "väärät" osat uusilla.

        Comment


        • #5
          Mistäs löydän sen moottorikoodin?

          Comment


          • #6
            mulla ainakin moottorikoodi näkyy motissa kuskinpuolella semmonen "mötikkä" siinä venttiilikannessa johon stanssattu moottorikoodi. Jos se on normi 1.8 ilman turboa niin moottori koodi on ADR

            Comment


              #7
              1.8 20V:n moottorikoodi on todellakin ADR. Huomioitavaa on onko autolle jo tehty kiristinsysteemin muutos. Vanhalla kiristimellä/kiristinpyörällä hihnan tulee olla muistaakseni 152-hampainen, uusilla kilkkeillä 153-hampainen. Uudempi kiristinsysteemi taitaa olla valmiiksi jo -97 malleissa, vahvaa mutua. Kiristinpatruuna tulee uusia jos on vuotanut, silloin kannattaa ilman muuta ottaa tuo uudempi. Nämä pystyy toteamaan kun irrottaa ylimmän suojamuovin jakopäästä.

              Comment


              • #8
                ookoo, onkos mitään keinoa tunnistaa uutta/vanhaa systeemiä toisistaan paikallaan olevien osien perusteella?

                Comment


                • #9
                  Löytyipä moottorikoodikin; varapyöräkotelosta. Siellä näkyi olevan kaikki auton tekniset tiedot, mitkä huoltokirjastakin löytyy.

                  Comment


                  • #10
                    A4 2.5tdi AFb koneen jakohihnanvaihtoväli

                    Lainataanpa tätä aihetta hieman.

                    Voisiko joku varmistaa mikä on vuosimallia 1998 olevan 2.5tdi AFB koneisen jakohihnanvaihtoväli suomessa. Tuntuu satelevan noita lukuva kuin lootokoneesta. Ilmeisesti toi 90tkm kuullosta noista järkevimmältä?

                    Comment


                    • #11
                      Kansia on tosiaan kuulemma olemassa kahdenlaisia. Kiristinrullan saa oikealle kohdalle ottamalla tarvittaessa alkuperäisestä kiristimestä soviterikat. Uudet osat ovat aina 153 hampaisia.

                      Kiristemetkin voi erottaa toisistaan. Vanhassa kiristimessä kuulemma on Pallopäinen kiristin akseli, uudessa tappipäinen.

                      Uudet osat odottaa laittoa, mutta tarvitaanko hihnanvaihtoon ADR koneessa mitään erikoistyökaluja?

                      Maanantaina pitäis hoitaa projekti pois alta.

                      Mitenkäs jäähdytysjärjestelmän ilmaus, onko mitään ihmeellistä?

                      Kiitos!

                      Jani

                      Comment

                      Working...
                      X