Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 (B5) vakiokytkimen kesto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 (B5) vakiokytkimen kesto

    Millaista vääntölukemia S4 (B5) vakiokytkin pitäisi kestää? Onko jotakin kipurajaa mitä ei tulisi ylittää vakiokytkimellä? Kestääkö se ongelmitta 530Nm?

    #2
    Ojennuksen mittauksien mukaan pitäisi kestää (muistaakseni) 600Nm, mutta onhan noita palanut RS4:stakin. Toisaalta lastutetussakin ne yleensä kestää, mutta on noita näkynyt kärähtäneitäkin. Eli ota tuosta sitten selvä ;)

    Voisi kai arvata että kyllä ne yleensä kestää, mutta väärinkäytettynä ei.

    Comment


      #3
      kytkin

      < b5 S4:ssa on 556nm ja ei ole ollut ongelmia,ja vääntöä ei ole säästelty:-)

      Comment


      • #4
        Pasi, mitäs "vitamiinejä" toi sun ässä on syönyt, että oot päässyt noihin vääntölukemiin? ;-)

        Comment


          #5
          630 kestää vielä, sitten vähän lisää, niin lipsuu mutta ei vielä pahasti. Tosin lähdössä sulaa alle helposti mutta vauhdissa pitää eli ei vartille hyvä kytkin ;)

          Comment


          • #6
            Onko toi 630Nm saavutettu RS4 fööneillä vai joillain aftermarket fööneillä?

            Comment


              #7
              Vakio ahtimilla. Ehkä vähän saisi lisää mutta ei viitsi kiusata niitä enempää..

              Comment


              • #8
                Mikäs tossa on ollut resepti? Avarampi putkisto, remap...?

                Edit: vastaus olikin näköjään tuolla turbo-osiossa eli ahtoa lisäämällä ;-) Paljonko sitä ahtoa sitten oikein on ja millä kokoonpanolla?

                Comment


                  #9
                  1,5-1,8 bar uskalluksen mukaan :) Tippuu kyllä 5000 rpm kohdilla kun ammuttu mutta siihen asti menee hyvin.

                  Putkisto ja Rs4 cooleri on suurimmat muuttujat. Ohjelmana on tavallinen ABT lastu.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt menee vähän OT, mutta onko noi ihan vakio ahdot ABT:n softalle vai onko niitä jollakin muulla tavalla korotettu? On meinaan aika kovat verrattuna muiden merkkilastujen ahtoihin (esim MTM 1.4mbar ja APR 1.2mbar). Eikös K03:sen tehokkuusalue lopu jonnekin 1.4mbar kohdalle?

                    Comment


                      #11
                      OT: jatkuu

                      ABT:n vakio on n. 1.3 piikki kesähelteillä ja 1 bar talvella. Kesällä käy siis todella nopeana piikkinä ja tippuu heti. Talvella pysyy 1 bar pitkään.

                      Kyllä noi +1,4 bar on varmaan poissa tehokkuusalueelta mutta silti tuo lisää potkua alle 5000 rpm kautta rannan. Esim nyt toi 1,5 bar pysyy taulussa tasaisena alusta 5000 rpm asti.

                      Ahdot on fiksattu itse (muiden avulla tietenkin) ja lastu pysyy kyllä perässä.

                      Privalla voi kysellä lisää.

                      Comment


                        #12
                        OT:
                        potkua alle 5000 rpm kautta rannan
                        teho?

                        Comment


                          #13
                          340-350

                          Huipputehon kohdalla ei auta vaikka ahtaa kuinka, teho pysyy samana eli pelkällä lastulla saat samat tehot mutta keskirekisteri on sitten ahdoilla jo melko erilainen..

                          Comment


                            #14
                            OT:
                            ahdoilla jo melko erilainen..
                            syttykartta pysyy kuitenkin samana vaikka ahtoja lisätään?

                            Comment


                              #15
                              Muuttuu kyllä esim. nakujen takia eli haistelee tilannetta.

                              Comment


                                #16
                                Väännöt on kyllä aika muikeat :) Turbot mahtaa olla aika kovilla noilla tehoilla. Paljonko niillä on ajettu lastun kanssa ja toimiiko ne ihan niinkuin pitääkin? Vaikkaisin että jossain vaiheessa ne sanoo sopimuksen irti.

                                Comment


                                  #17
                                  OT: jatkuu...

                                  Eiköhän niillä ole ajettu lastun kanssa melkein uudesta asti 160000 km ? Kovilla todella ahtimet ovat, kun kaikki revitään irti mutta mukavaa on matkaa ajaa väännöillä, ei vaihteita tarvi maantiellä vaihdella ohituksissakaan.

                                  Kaikki hajoaa aikanaan ja silloin tulee jotain uutta tilalle ;)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X