Tuohon proffun autoon vaihdettiin viime helmikuussa uus öljypumppu, pohja(pajanmoka ku tipahti), tarkistettiin nokkaketju, kiristin ja vaihdettiin venttiilikopan tiivisteet. Nämä kaikki tehtiin ku autonöljypaineen varoitusvalot helähti näkösälle ja soimaan. Autoa huollettin tuolloin "asian" tuntevassa merkkiliikkeessä kuukauden päivät.
Noh kesti jonkun aikaa ja auto alkoi vuotamaan öljyä kuskinpuolelta imusarjan alta. Ilmeisestikkin huohotin sijaitsee juurikin tuolla? Kuuluisiko sen olla kauttaaltaan öljyssä? Öljyä valuu sieltä suunnalta koneen taakse / vaihteiston nopeusanturin kohdilta maahan. Autosta katoaa noin 0,5l öljyä 8000km aikana.. :( Mikähän siellä ois sanonut työsopimuksensa irti? Kaikki vinkit olisi tervetulleita..
Niin ja öljypumpun vaihto tarpeelle ei liikkeestä saanut kuin sekavaa tietoa. Ensin koneessa huoltoon viedessä öljynpaineet olivat olleet kunnossa ja pois haettaessa eivät sit olleetkaan ollu. Totesivat että luulivat kiristimen ja ketjun olevan vaihdon tarpeessa mutta olivat kuitenkin olleet "huippu" kunnossa, niin olivat paikantanut vian öljypumppuun tjsp.. otappa tuostakin selvää..
Noh kesti jonkun aikaa ja auto alkoi vuotamaan öljyä kuskinpuolelta imusarjan alta. Ilmeisestikkin huohotin sijaitsee juurikin tuolla? Kuuluisiko sen olla kauttaaltaan öljyssä? Öljyä valuu sieltä suunnalta koneen taakse / vaihteiston nopeusanturin kohdilta maahan. Autosta katoaa noin 0,5l öljyä 8000km aikana.. :( Mikähän siellä ois sanonut työsopimuksensa irti? Kaikki vinkit olisi tervetulleita..
Niin ja öljypumpun vaihto tarpeelle ei liikkeestä saanut kuin sekavaa tietoa. Ensin koneessa huoltoon viedessä öljynpaineet olivat olleet kunnossa ja pois haettaessa eivät sit olleetkaan ollu. Totesivat että luulivat kiristimen ja ketjun olevan vaihdon tarpeessa mutta olivat kuitenkin olleet "huippu" kunnossa, niin olivat paikantanut vian öljypumppuun tjsp.. otappa tuostakin selvää..
Comment