Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

P0458 vikakoodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • P0458 vikakoodi

    Mistä mahtaa vika koodi johtua P0458? Evap ventiili n80 vaihdettu mutta ei auttanut. Onko vinkkejä mistä etsiä vikaa. Auto pelaa normaalisti.
    Auto A4 2.0 TFSI - 08

  • #2
    Sulake tarkastettu, johdotukset mitattu läpi?

    EDIT: No tuskin sulake jos oikeasti kaikki muu toimii, sama proppu syöttää aikamoista määrää tavaraa konehuoneessa. Johdotusta sitten seuraavaksi.
    Viimeksi muokannut Mika__M; 12.12.2018, 20:41.

    Comment


    • #3
      Sulaketta en ole tarkastanut vielä mut joo luulis et ois muitakin ongelmia. Onkohan sulake sisällä vai Konehuoneessa? Onko kyseiselle ventiilille omaa relettä?

      Comment


      • #4
        Sulake on konehuoneessa, nro 7. Ei ole relettä, se venttiili saa ykkösnapaansa (keltapunainen johto) sähköä tuolta sulakkeelta ja moottorin ECU vetää kakkosnavan (keltaharmaa johto) maihin kun haluaa ohjata venaa.

        (tämä sillä oletuksella, että moottorikoodi on joku näistä: CAEA,CAEB,CDNB,CDNC,CDZA)

        EDIT: Painovirhe sulakkeessa, se on sulake 7 eikä 5 kuten ensin väitin.

        Comment


        • #5
          No niin johdotukset mitattu . Liittimelle tulee 11.5v ja toinen eculle menevä johto mitattu toimii myös sekin. Sitten testasin ventiilin laittmalla eculle menevään johtoon suoraan maita ja venttiili naksahti heti eli ventiilin pitäis toimia ja saman tein vanhalle ventiilille ja se toi myös. Eli ventiilin ostos oli varmaan turhaa. Mitäköhän seuraavaksi ois tutkittava?

          Comment


          • #6
            Vähän niukan oloinen tuo 11.5V johdossa, jos tuo on tarkalla mittarilla mitattu?

            Voisi kokeilla miten tuo johto kestää kuormaa, vaikka joku pieni hehkulankapoltin jolle ottaa syötön tuosta ja mittaa samalla mitä se jännite siinä vaiheessa on. Vaikka se venttiili naksahtaakin, niin kai tuo vikakoodi voi laueta jos se on ihan sillä hilkulla, heikon jännitesyötön takia?

            Kun ei siinä oikein muita helppoja vaihtoehtoja sitten enää tule mieleen. Tietysti VCDS ja output testillä ajaa venttiiliä, naksuuko se sitten? Vai suostuuko ECU edes ajamaan sitä kun vika on päällä, en tiedä. Pahimmassa tapauksessa itse ECU on rikki, mutta se nyt on se viimeinen vaihtoehto.

            Comment


            • #7
              Pitkästä aikaa taas auton tutkimista kun pitäs kohta leimalle. Evapille johdotukset mitattu ja kaikki tuntuis olevan kunnoosa johdoissa. VCDS:llä kokeiltu ajaa venttiiliä mutta ei anna ajaa output testiä venttiilillle . .Eli lisäys vielä vika koodi P0458 syttyy heti kun laittaa virrat päälle eli ei tarvi laittaa käyntiin asti kun koodi syttyy. . Lisäksi autoon on tullut toinen vika myös Koodi P0480 eli flektit lähtee pyörimään heti kun laittaa virrat päälle täysillä . ja sammuu vasta hetken päästä kun on auton sammuttanut en tiedä voiko vioilla olla jotain yhteyttä toisiinsa ? Ilmastoinnin paine anturi vaihdettu ja liitin uusittu myös ja johdotusta jonkun matkaa tämän vian toimesta . En tiedä mistä seuraavaksi osais etsiä vikaa ?

              Comment


              • #8
                ECU vika?

                Comment


                • #9
                  Voisikohan jollain asialla todentaa että ois ecu vika vai jossain muualla ? Ennenkö rupeaa ecua hommaamaan . Ohjaako ecu myös flektejä vai jonkun anturi tiedon perusteella?

                  Comment


                  • #10
                    Jos EVAP venttiili on toimiva ja vastus siinä oikea ja johdot ECU:lle ehjät niin ei oikeen jää mitään muuta vaihtoehtoa. ECU kyl niitä flektejä ohjaa mut toi flektin koodi voi johtuia todella monesta asiata.

                    Comment


                    • #11
                      Flekti homma ratkesi . Vika oli Ecussa . Lähetin ecun Ele huoltoon ja sieltä löytyi piiristä irronneita jalkoja . Mutta Evap ventiilin toiminta ei ratkennut vielääkään . Ecun laitoin uudestaan Elehuoltoon ja tutkivat sitä tarkemmin ja Evap ventiilin maadotus pinnistä löytyi huono kosketus jalasta mutta sekään ei auttanut evap ventiilin toimimattomuuteen . Nyt aika 5.11 Jyväskylän Autotarvikkeelle Audille jospa sieltä vika selviäisi . Toden näköisesti Ecu on rikki . Onko muita vaihto ehtoja jos ecu on rikki Uus tilalle vai saako käytetyn ohjelmoitua siihen ??

                      Comment


                      • #12
                        Jotkut ecun huoltajat korjaa ecuja entiselleen. Oliko korjauksesta puhetta onnistuisiko?

                        Comment


                        • #13
                          Juu kyllä oli puhetta mutta toi ecu on vissiin kirjoitus suojattu niin pitäis vaihtaa vissiin prosessori vanhasta uuteen ja se aika hankala homma kuulemma . Ja ei ole varmuuta onnistuuko se.

                          Comment


                          • #14
                            Vika selvinnyt. Eli ecu oli rikki. Nyt uusi ecu paikallaan ja venttiilin toimii

                            Comment

                            Working...
                            X