Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 termostaatti vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A8 termostaatti vaihto

    Minulla on Audi A8, V8 4,2, vm 1995.
    Ongelmana on se, että moottorin lämpö ei mittarin mukaan nouse kuin noin 40 - 50 asteeseen ajettaessa +10 asteen lämpötilassa pitkäkin matka.
    Tilasin uuden termostaatin. Missä lienee termostaatin paikka ja onko se kuinka hankala vaihtaa? Vai voiko vika olla jossain muualla?
    Kiitos jo etukäteen vastauksista ja jälkikäteen myös niistä vastauksista, jotka sain ilmastoinnin kondensiovesien poistamisesta - löysin letkut ja sain ne auki.

  • #2
    Onko toi lämpömittari ollut aina samanlainen vaiko vasta kelien hieman jäähdyttyä?
    VAG-COMilla tietty vois tarkastaa lämmöt, sillä tulis eliminoitua mahdollinen mittarivika pois.

    Termostaatti on tietty samassa paikkaa kun on V6-koneessakin, eli keulassa. Se vaati melkein nokan purkamista yhtä paljon kuin jakohihnarempassakin, ainakin V6:ssa. Kasista en mene takuuseen kun en varmaksi tiedä.

    Comment


      #3
      Muistaakseni termarin saa vaihdettu ilman nokkahihnan vaihtoa, mutta varmuutta ei ole.

      Tässä linkissä näkyvistä kuvista saa semmosen käsityksen, että saa vaihdettua. Paikankin näet.

      Edit: Linkki unohtu http://www.audipages.com/Tech_Articl...breplace0.html
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 3.9.2007, 12:54.

      Comment


        #4
        Vastauksessasi ei ole mainitsemaasi linkkiä tai ei ainakaan osu silmään.

        Comment


          #5
          Vaihtuu ihan helposti ilman mitään erikoishommia. BTDT
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=termostaatti

          Comment


          • #6
            A8 termostaatti vaihto

            Potilaana D3 korinen 2004 vm. Audi A8 4.2 bensa moottorilla.
            Pakkasten alettua lämmöt ei nouse 90 asti.
            Pikatiellä ajettaessa lämmöt on 70 asteessa ja ohjaamo ei lämpiä.
            Millainen operaatio on termostaatin vaihto, kuinka paljon pitää purkaa että saa vaihdettua?

            Jos apuja saisi, ettei muija jäädy

            Comment


              #7
              Varmaan termostaatti on syytä vaihtaa, mutta kyllä ohjaamo lämpenee 70 asteen nesteelläkin. Suosittelen tutustumaan tälläkin foorumilla käsiteltyyn kasin sisäkennon tukkeutumiseen.

              Comment


                #8
                Onko tuo vielä samanlainen hihnakone kuin edellisen korimallin V8:t? Jos on, niin termostaatti on jakohihnan takana.

                Comment


                • #9
                  Pitäisi olla saman tyyppinen kone hihnalla.

                  Ongelma ilmenee heti kun lähdetään pikatielle ja vauhti nousee. Taajamassa ei ongelmaa ole, tai jos auto käy tyhjäkäyntiä.

                  Comment


                    #10
                    Ainakin alkupään d2 v8t on helppoja termostaatin osalta. Ei tarvitse hihnoja irrotella, eikä paljon muutakaan. Homma muuttuu vaikeaksi faceliftin 40v koneiden kanssa. Siinä joutuu jakopäähän koskea.
                    D3 ohjeisiin törmäsin netissä ja siinä termari on isotöinen homma. Googlella löytää kyllä ohjeita.
                    Tuossa aika hyvät kuvat https://www.audizine.com/forum/showt...lt-Replacement
                    Viimeksi muokannut Puuhapete; 25.11.2018, 10:06.

                    Comment


                      #11
                      32v koneet on termostaatin osalta helppoja mutta sillä ei tosiaan ole mitään tekemistä uudemman 40v koneen kanssa.

                      Taitaa kasissakin suurin työ olla että saa jakopään näkyviin. Sitä purettavaa on edessä jonkun verran paljon. Itse jakopään ja termostaatin vaihto ei 40v koneeseen ole kuin ehkä tunnin tai kahden homma. Kaikki se muu purku ja kasaus siinä maksaa. Tässä siis rivien välistä koitan kertoa että jakopää kannattaa melkein tehdä samalla purkamisella jos nyt ei ihan hiljakkoin ole tehty.

                      Ihan perus vanhan liiton termostaatin testaus niksi: Jos pääset konehuoneessa käsiksi siihen letkuun joka termostaatilta lähtee, tunnustele kädellä vesiletkun lämpötilaa kun koneen käynnistää kylmästä.

                      - Jos lämpenee pikkuhiljaa samaa tahtia muun moottorin kanssa niin termostaatti vuotaa.
                      - Jos pysyy kylmänä ja losahtaa yht'äkkiä kuumaksi kun termostaatti aukeaa noin 90 asteessa niin termostaatti toimii.

                      Comment


                      • #12
                        Toi mun audini on ainakin BFM moottorilla.
                        Tiedä sitten helpottaako asiaa termarin vaihdon suhteen?

                        Comment


                          #13
                          BFM on just tuommoinen kun edellä olleessa audizinen linkissä. Eli termostaatti on jakopään takana.

                          Comment

                          Working...
                          X