Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi 100 2.3e -91-92 ahtaminen?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi 100 2.3e -91-92 ahtaminen?

    onko kellään tietoa saako kyseiseen malliin laittaa turboa.eli onko siitä olemassa ahdettua mallia?
    kone on iso mutta niin on autokin ja vähän tuntuu että jotain jää puuttumaan...

    #2
    Autosi on 99,9% todennäköisyydellä vähäpäästöinen, joten tuon moottorin jälkiahtaminen on suomessa lähestulkoon mahdotonta lain puitteissa. Jos haluaa harrastaa ja kikkailla, niin laitat auton vastaamaan teknisesti 2.8 mallia ja laitat S4:n AAN-moottorin sinne alennetuilla paineilla, niin pitäisi saada kilpiin. Toisaalta tässä vaiheessa on palanut rahaa sen verran että järkevämpää ostaa suoraan aito Urs4 ja kaupan päälle sais vielä nelivedon, mikä näyttäis sun autosta puuttuvan.

    Comment


      #3
      Kun rekisteriotteessa lukee vähäpäästöinen, homman voi unohtaa, jos ei niin silti tulee halvemmaksi /järkevämmäksi vaihtaa suoraan urS4:een.

      Comment


        #4
        Vähäpäästöisen virittämiseen taitaa helpoin konsti olla vaihtaa uudempi turbomoottori S4:stä. Homman järkevyydestä en sitten sano mitään.

        Comment


        • #5
          Tuohon koneeseen on hieman vaikea saada lisätehoa. Coupessa nähty 20V -malli olisi ehkä lähin vastaava, mutta ei juuri tuo lisäarvoa tehon muodossa.

          Comment


          • #6
            Mikäli vähäpäästöinen, niin silloin vaikka otetaan 2007vuosimallin autosta kone niin ei mene läpi muutoskatsatuksesta jos ei ole alkuperäinen, eli ahtojen laskeminen muuttaa koneen "omavalmisteeksi". Eipä tuo vähäpäästöisen virittäminen ole mahdotonta, hieman vaan enemmän maksaa päästömittaukset, ja pitää olla varma että menee läpi niistä testeistä.

            Itsekkin sitä mieltä että tässä tapauksessa ei ole mitään järkeä lähteä virittelemään olemassa olevaa autoa, vaikka olisi kuinka hyvä yksilö.

            Comment


              #7
              <---- Audi 90q 20vt. Vm. 90, vähäpäästöinen 2.3E (NG). Tehokkaimman mallin alustapalikat ja jutut kiinni ja S4:n moottori. Tehopenkkiin, sieltä dynolappu alle 204hv ja ahtopaine rekisteriotteeseen. Vóila.

              Eli ei tarvitse olla auton alkuperäinen moottori. Ja ei tuo ahtopaineiden lasku sitä muuttanut omavalmisteeksi. Vaatinee mekaanisia muutoksia.

              Comment


              • #8
                Moro! rakenteilla mk1 fiesta johon olis tulossa audin 2.3 aar tekniikka joka pitäs saada ahdettua. ahtamisen lisäksi kone pitäs saada toimiin kaasarilla ja asiaa tutkiskeltuani isolla pystykaasarilla olis varmaan helpoin tehdä mutta mikä on viinan kestävyys kaasareissa yleensäkkään? Jos jollain kokemusta audin 5syl koneiden ahtamisesta tai kaasari koneiden ahtamisesta yleensäkkään niin kaikki avut otetaan vastaan!

                Comment

                Working...
                X