Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

sylinterikansi 10V ABT HC172

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    sylinterikansi 10V ABT HC172

    Elikkä tuommoinen tuli vastaan:

    Loppusarjan, ilmeisesti vaparin 10V sylinterikansi jossa sytkäjärjestyksen valumerkkien yläpuolelle koneistettu ABT Motorsport HC172, mukana nokka-akseli joka paskaisuuden perusteella ei sanoa mitään.

    Nokan nenien jättöpuolet on kevennetty puoleen leveydestä kuten jossain vaiheessa joissa 80-lukuisissa nokissa oli tapana. Ihan standardin näköinen taottu nokka-akseli (ei siis billetti eikä ontto), ei päällisin puolin osaa erottaa vakionokasta. Näyttäisi olevan 40/33 venttiilit, eli ei kummallista, mutta kanavat näyttävät siivotuilta, ei käsityötä vaan koneistamalla siivotut. Kuvaa ei ole.

    Tehtaan leima 8/88, eli ihan alkusarjan NG tai joku muu samalla imusarja-/kanavakonstruktiolla oleva.

    Onko kenelläkään mitään vanhoja ABT:n esitteitä tai tietoa noista?

  • #2
    Sama vika rahikaisella. Hyllyssä tommonen vastaava, tehdasuusi kansi. Tekstinä ABT HC 197. Valuajankohta 7/88. Kanavat viimeistelty mielestäni käsityönä, tekijä on tiennyt mitä tekee, senverta hienoa on jälki. Palotilat ei viimeistelty. Venat 40/33.

    Nokkana billet akseli jossa teksti: ABT T300 307 285.

    Paikallisessa VAG-kaupassa ovat joskus noita myyneet ja asentaneet, NG/AAR/NF -koneisiin pultattuna kuulemma antaa n.150hp.

    Varaosanumero löytyy, tällähetkellä kateissa.

    Tietääkö/muistaako kukaan lisää?

    Comment


      #3
      Nyt heräsi kiinostus. Mistähän tuommoista osaisi kysellä? Vai olisiko joku valmis luopumaan omastaan?

      Comment


        #4
        Miksi tavoitella jotain kallista ja vielä vanhaa? Oma kansi viilarille ja nokka tilaukseen.

        Comment


          #5
          melko varmasti tulee vielä parempi kuin tuosta abt:een kannesta.
          oman kanteni käytin kansiviritys j.kosusella kuopiossa ja shrickin nokka tuli tilattua.

          Comment


            #6
            Niin no joo. Totta törisette. Rami. Missä hinnoissa tuo j.kosusen työstö pyöri? Entäpä nokka?

            Comment


              #7
              nokka oli jossain 500eur kieppeillä.
              kanteen laittettiin isommat venttilit ja kanavien muotoilut niin hinta oli jossain 1000 euron kieppeillä.

              Comment


                #8
                Siis nokka, venttiilit ja kanavien muotoilu yhteensä 1000?? Onko jo kansi kiinni ja toiminnassa? Jos on niin minkälaiseksi koneen luonne muuttu?

                Comment


                  #9
                  kansiremontti noin 1000e + nokka noin 500eur.

                  ei ole uusikone kiinni vielä,mutta lokakuussa pitäis olla käytössä.

                  sit tietää paremmin miten vetää.

                  Comment


                    #10
                    Todennäköisesti ABT:n kansi antaa vaparista varmasti sen 150hv kun ihan normikannellakin ja vakionokalla AAR:n sytkän ennakonsäätöä rukkaamalla ja K-jetin peruskorjaamalla välialueet saat heräämään niin että moottori elää läpi kierrosalueen eikä puudu kuin yli 6000rpm kohdalla ja enempää ei tarvii kiertääkään.

                    No vakioon eroa sen verran että 2,0 RT-koneesta on jousien alle laitettu pienet 1,0mm korotuslevyt jotta jousi pitäisi nostimet tiukemmin nokkaa vasten.

                    Comment


                      #11
                      Nythän tuo ng hyytyy jo 5000rpm jälkeen:) Löytyiköhän jostain hyvää ohjetta tai tietotaitoa tuon kyseisen tempun tekemiseen? Olisi mukava että olisi muutakin syytä kierrättää konetta kun pelkkä soundi.

                      Comment


                        #12
                        Nokka auttaa kiertohaluihin. Oikeaa voimaa saanee kansitöillä, Kosunen lienee hyvä.

                        Comment


                        • #13
                          ABT HC 197 -kannen varaosanumero: T44 014 260A

                          Löytäiskö ETKA asiantuntijat mitään tietoa??

                          Comment


                            #14
                            Tuntematon ETKAlle vaikka T:n tilalle vaihtaisin nollan.

                            Comment


                              #15
                              Jotain ihan huuhaanumeroita. Ei tuollaista osaryhmääkään ole kuin 014.

                              Comment


                              • #16
                                Vihreä-valkoinen varaosatarra: Audi/ VW Alkuperäisosat; osanumero V T44 014 260A

                                Nimitys: SYL.KANSI

                                On siis noin vuodelta 1988, kaiketi tämänpäivän ETKA ei tuosta ymmärrä (aikaa sitten poistettu
                                osa). Tarvittaisiin siis jotain vanhoja versioita/prujuja aiheesta.

                                Comment


                                • #17
                                  Jos vanhat virityspajojen mentaliteetit on tiedossa, niin ne muutokset kanteen on tyypillisesti helppoja ja yksinkertaisesti tehtyjä, mutta antavat tehtyyn työmäärään nähden parhaan mahdollisen hyödyn. Jos esimerkiksi pakokanavan jättö on ongelma, se snurrataan pikaisesti kuntoon tietystä kohdasta. Sen sijaan sellainen pikku-viilaaminen on jätetty kokonaan tekemättä.

                                  Ööö, olikohan liian hankalasti selvitetty?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllä tuo kierrosherkkyys yläpäässä parani hieman kun omasta kannesta siivoilin valumöykyt ja hieman kanavien teräviä kulmia vinkulla siivoilin. Toki myös haljenneen venttiilin vaihto ehjään lienee tehnyt hyvää. Mut kulutus pysyi samana ja tehot eivät ainakaan laskeneet, että suht onnistunut tuunaus. ;)

                                    Comment


                                      #19
                                      itsellä myös hyllyssä ng kansi, abt tekele hc179 koodi löytyy kannesta,myös 40mm/33mm venttiileillä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minkäslainen tuon nokkakeppi on?

                                        Comment


                                          #21
                                          asteista ei tietoa,tänään lähti maurin tutkittavaksi 3 nokkaa,saa selvittää mikä on paras aihio turbo nokaksi.
                                          alkuperäinen ng nokka,alkuperäinen 1b nokka ja tuo abt nokka.
                                          se kg koneen päällä oleva abt kansi mistä olit kiinnostunut,on vielä avaamatta,nokka oli 296ast abt billetti nokka.

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuo 296 lienee profiililtaan jyrkkä ja runsaalla huuhtelulla. Siitä ei taida turbo-nokaksi olla. Sen sijaan varmaan hyvin laulava vaparinokka.

                                            Comment


                                              #23
                                              niin ajattelis,melkovarmaan turhan pieni nokkien välinen kulma.
                                              kg koneessa se silti ollut tehtaalta lähtien,entisen omistajan mukaan teho ero huomattava vakioon.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X