Paikaltaan hieman rivakammin lähtiessä kuuluu oikean takarenkaan luota ääni/jytinä kuin rengas hyppisi. Ääni kuului aluksi vain kun kääntyi oikealle ja antoi kaasun laulaa. Nyt kun saatiin säätöjä hieman enemmän kohdalleen niin ääni kuuluu myös suoralla lähdöllä.
Katsastuksesta meni läpi huomautuksitta, mutta kaikki puslat vaihdettiin varmuuden vuoksi kuitenkin kun kori lähti liikkeelle pienellä viiveellä alustaan verrattuna :). Puslien vaihto auttoi sen verran, että ei turhia nykäise ja kolauta kun painelee tallaa pohjaa vauhdissa ja laatikko hakee pienempää, mutta paikaltaan lähdössä sama dunk dunk dunk kuuluu edelleen. Ääni kuuluu ehkä sekunnin tai puolitoista ja häviää kun vauhti nousee jonnekin neljän -viidenkympin paikkeille.
Voisiko ääni johtua oikean puolen iskunvaimentimen väsymisestä ja sen takia rengas hakkaisi pitoa etsiessään? Katsastuksessa iskari sai puhtaat paperit ja tuntuu jämäkältä. Kaikki spekulaatio kelpaa ja vielä parempi jos joltain löytyisi omakohtaisia kokemuksia ennenkuin iskarit menevät vaihtoon. Koneessa on hevosia ja vääntöä reilusti vakiokokoonpanoa enemmän.
ps. Siekkiselle kehut laatikosta, pari vuotta sitten vahvistettu ja toiminut hienosti. Auton viimeisin säätäjäkin kehui, vastaavilla tehoilla ei ole ollut aiemmin näin mukava kiihdytellä. Laatikkko pitää ja vaihtaa jämäkän siististi.
Katsastuksesta meni läpi huomautuksitta, mutta kaikki puslat vaihdettiin varmuuden vuoksi kuitenkin kun kori lähti liikkeelle pienellä viiveellä alustaan verrattuna :). Puslien vaihto auttoi sen verran, että ei turhia nykäise ja kolauta kun painelee tallaa pohjaa vauhdissa ja laatikko hakee pienempää, mutta paikaltaan lähdössä sama dunk dunk dunk kuuluu edelleen. Ääni kuuluu ehkä sekunnin tai puolitoista ja häviää kun vauhti nousee jonnekin neljän -viidenkympin paikkeille.
Voisiko ääni johtua oikean puolen iskunvaimentimen väsymisestä ja sen takia rengas hakkaisi pitoa etsiessään? Katsastuksessa iskari sai puhtaat paperit ja tuntuu jämäkältä. Kaikki spekulaatio kelpaa ja vielä parempi jos joltain löytyisi omakohtaisia kokemuksia ennenkuin iskarit menevät vaihtoon. Koneessa on hevosia ja vääntöä reilusti vakiokokoonpanoa enemmän.
ps. Siekkiselle kehut laatikosta, pari vuotta sitten vahvistettu ja toiminut hienosti. Auton viimeisin säätäjäkin kehui, vastaavilla tehoilla ei ole ollut aiemmin näin mukava kiihdytellä. Laatikkko pitää ja vaihtaa jämäkän siististi.
Comment