Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a3 lastu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    a3 lastu

    onkos minkälainen rojekti tuo lastun vaihto? tossa omassa kipossa moottorivian merkkivalo palaa ja ollaan pohdittu että vois johtua lastusta. alkuperänen lastu on tallessa joten vois koittaa laittaa sen takas, muttakun en yhään tiedä miten tapahtuu. auto on siis 02vm a3 1.8t koneella. missäpäin autoa toi lastu on ja onko hankala vaihtaa?

    #2
    Vikakoodit luettu?

    Comment


      #3
      vaikka kuinka monesti. valittaa että käy liian laihalla, en ny muista sitä numeroa minkä se antaa. käytöksessä ei kuitenkaan huomaa eroa, tehot tallella eikä rokella missään vaiheessa. on käytetty merkkiliikkeessä pariinki otteeseen. ilmamäärä mittari on myös vaihdettu.

      Comment


        #4
        Lambda missä kunnossa?

        Comment


        • #5
          Onko minkä merkkinen lastu? Onko auto tehnyt sitä koko ajan lastun sennuksen jälkeen? Kuulostais vähän joltakin anturivialta kuten tuossa edellä mainittiin. Soita Karalan Mikalle Turbotecille. Se osaa varmaan jo puhelimessa sanoa mikä siinä on vikana. Ääni minultakin tuolle lambda anturille jos kerran ilmamassamittari on kunnossa. Ahtovuodot vois olla toinen mahdollinen vian aiheuttaja. Moottorinohjaus laatikko löytyy sieltä konetilan "kaukalosta". Tuulilasin pyyhkijät ja kusisuuttimen letkut ja johdot irti niin pääsee nostamaan sen kaukalon muovin pois. Keskellä kaukaloa oli ainakin S3:sessa se ohjainlaite. Itse muistipiirin eli "lastun" kiinnityksestä ohjainlaitteen piirilevyyn ei ole tietoa. Selvinnee kun aukasee. Kannattais kyllä teettää ihan ammamiehellä se ohjainlaitteen aukominen ym. Yllättäen merkkiliike (Jkl?) levittelee käsiään näitten vikakoodien ja käyntihäiriöiden kanssa.

          Comment


          • #6
            Itsellä MTM:n lastu tuossa A4:ssa ja on ihan "ominaisuus" kuulemma että alkaa moottorielektroniikan merkkivalo palamaan. Ilmeisesti päästöistä antaa liian suuren arvon, vaikka ne on kyllä ihan sallituissa rajoissa. Jos saa ohjelmaan muutettua niin ettei se tarkistais nuita päästöarvoja niin silloin ei pitäis valon syttyä.

            Et voiskohan olla sama juttu?

            Comment


            • #7
              ^Kuulostaa kummalliselta. Luulis että ne MTM:llä osaa tehdä semmosen ohjelman, että diagnostiikka ei rupea sekoilemaan, jos kerran autossa on kaikki kunnossa. Oletko maniax kysynyt LMS:n kantaa asiaan?

              Comment


              • #8
                En ole vielä kysynyt, mutta kaverilla on vastaava auto ja sama lastu niin sama homma.

                Comment


                  #9
                  se lastu on arrowin tavaraa. en tiiä miten on toiminut ennenkö auto mulle tuli keväällä, nyt on varmaan kuukauden tehny noin. turboteciltä ei tullu mainittavaa tulosta, ei tuntunu karalaa tommonen vian etsintä hirveesti kiinnostavan. menee ens viikolla lph racingille missä se lastu on aikanaan asennettu josko ne sais jotain rotia siihen hommaan.

                  Comment


                  • #10
                    Maniaxin ja hänen kaverinsa auton ongelmaan on korjaus olemassa, kannattas soittaa LMS:lle ja tiedustella milloin homma voidaan korjata, aikaa kuluu vajaa tunti. Ko vika ei aiheuta laihalla käymisen vikakoodia, vaan liittyy ainoastaan OBD-järjestelmään.

                    Comment


                      #11
                      ...on ihan "ominaisuus" kuulemma että alkaa moottorielektroniikan merkkivalo palamaan.
                      Vastaavanlaiset lastut kannattaa suosiolla jättää sinne myymälän hyllylle. Suunnitteluvirhe tai mahdollinen asennusvika ei ole ominaisuus.

                      Comment


                        #12
                        Ei ole mikään ominaisuus MTM:ssä

                        Mulla on toiminut ko. lastu + isommat polttoainesuuttimet ihan hienosti. Sen verran voin myöntää että kun auton ostin niin moottorivalo paloi mutta sanoivat Audilla sen johtuvan kosteudesta johtimissa/liittimissä konepesun jäljiltä. Kun auton sitten lopulta hain liikkeestä niin valo ei enää palannut eikä ole sen jälkeen syttynyt. Myöhemmin kun auto oli kytkinrempassa niin auto muuttui jotenkin "tahmaiseksi" korjauksen jälkeen. Kävin sitten luetuttamassa vikakoodit (varoitusvalo ei palannut). Oli ilmamassamittari ja ByBass sökönä... ja vaihtoivat liikkeen piikkiin (kuten kytkimenkin). Veikkaan et huollon pojat olivat käynneet vähän leikkimässä ja testaamassa kytkintä...

                        Comment


                        • #13
                          Kiitokset Terokoo:lle tästä tiedosta. Pitää alkaa soitteleen. Se vaan et ku LMS:lle kestää ajaa täältä sellaset 10tuntia niin pitäis olla muutakin käyntiä. Itse olen auton ostanut pariviikkoa sitten liikkeestä joten täytyy kysyä sieltä minkä verran he ovat valmiita tulemaan vastaan kustannuksissa.

                          Comment

                          Working...
                          X