Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8 TFSI jako sekasin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 1.8 TFSI jako sekasin

    Kesken ajon meni jako(ketjukone) sekasin vm.09 ajettu 128tkm. Tuloksena kahesta sylinterista puristukset hukassa.
    Laakkosella korjaus arvio, uusi jakopää ja kansi noin 5600€. Maahantuoja ei tule vastaan yli 10v vanhoihin(minun 10v 1kk). Nyt selvitellään myyntiliikkeen(ostettu päivälleen 2v sitte ja 28tkm) kanssa vastuita, vedoten virhe vastuuseen.

    Miten muilla on nää vastuut menny? Näitä jakopää vikoja kuitenkin paljon ollu.

    Käypikö -10 2.0 tfsi kansi nokkineen tähän -09 1.8 tfsi koneeseen? Olis yks käytetty tarjolla.

    #2
    Ensin purku, voi olla että selviät vain venttiilitöillä. Jos huono tuuri niin sitten kansi uusiksi...
    Ja jos ko. koneseen ei ole tehty mäntäremppaa öljynsyönnin takia niin tekisin sen tuossa samalla kun kansi irti otetaan.

    E: Ja virhevastuuseen vetoaminen 2 vuoden ja lähes 30tkm jälkeen 10v vanhassa lintassa on...turhaa

    Comment


    • #3
      Eipä tässä koneessa ole ollu ongelmaa öljyn kulutuksen kanssa, ehkä noin 1dl/1000km.

      Kahotaan nyt mitä autoliike vastaa. Kuluttaja neuvvonnasta kehotti tekemään lautakuntaan valituksen jos eivät haluu neuvvotella.

      Comment


      • #4
        Tänään asia vähän nytkähti eteenpäin. Myyntiliike osallistuu kuluihin, mut vaatii maahantuojaa osallistumaan kanssa, joka alustavasti jo kieltäytyi. Mutta kahotaan nyt miten asia etenee.

        Comment


        • #5
          Myyntiliike tarjoo 20% kulujen maksuu ja audi ei mitään vedoten ikään yli 10v vanha (vm09 mut käyttöön etettu loppu vuodesta 08 ja ikää 10v 1kk). Omituista että audi voi ite määrätä virvastuulle aikarajan vaikka sitä ei ole laissa. Enkä voi riitauttaa audia kun en ole ensiostaja vain myyntiliike vastuussa minulle.
          Vikana siis oli että ketjuvenyny ja kiristimestä varat loppu.

          Comment


          • #6
            Mulla 2009 2.0TFSI, enkä kyllä edes odottaisi vastaantuloa vastaavassa tapauksessa. Shit happens, nyt täytyy vaan korjata. Ei se virhevastuu voi ikuisesti jatkua.

            Comment


            • #7
              Hmm.. Miksi myyjäliike osallistuu moiseen? 2v, 28tkm ja vanha auto? Ei sillä, eihän sen kuuluisi rikki mennä, mutta eihän se nyt ikuisuuksia voi myyjän vastuulla olla.
              Eikö ketjusta kuulunut mitään ääniä käynnistäessä edes? Eli menikö laakista?

              Comment


                #8
                Ei välttämättä ole pahaa tuhoa tullut. Meillä samasta moottorista kesällä hajosi jakoketju ja ainoat vahingot kannessa oli kaksi kevyen kosketuksen saanutta pakoventtiiliä. Kantsii katsoa onko laahaimet kuluneet rikkinäisistä ketjulenkeistä. Imusihdissä voi olla näistä irronnutta nailonia.

                Comment


                • #9
                  Toisessa ketjussa keskustelija hopsis kirjoittaa:
                  VCDS:llä kanava 093 näyttänee nokkien säädinten adaptaatiot. +-8 jättää vikakoodin, tässä oli -7 ja -5. Pikainen konsulttipuhelu vahvisti että lähitulevaisuudessa pääsee tekemään jakopäätä.

                  Joku voisi testata toimiiko tämä myös näissä koneissa jolloin pääsee ennakoimaan ketjun vaihtotarvetta

                  Comment

                  Working...
                  X