Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lisämittareista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lisämittareista

    Täytyis uusia tohon projektiautoon mittarit, kun siellä on edellisen omistajan toimesta kaikki mittarit mallia halpahalli. Ajatuksena ois laittaa sinne ainakin öljynpaine-, vedenlämpö-, seos-, ahtopaine- ja iso kierroslukumittari. US-partsista kävin kysymässä hintoja Autometerin mittareille ja niistä tuli reilu 500? koko satsista. Onhan se iso raha verrattuna noihin kahdenkympin kapistuksiin, mut kait se on niin että laatu maksaa.

    Mitäs muita vaihtoehtoja olis?
    Onko jotain mittareita missä on hälytys jos esim. lämmön nousee tai öljynpaineet laskee?

    Onko olemassa jotain yhdistelmämittaria millä voisin korvata auton oman mittariston ja missä tulis yhdessä köntissä kaikki mittarit?

  • #2
    Apexi, Blitz ja Omori ainakin tarjoaa hyviä mittareita, tosin hintaa on enemmän kuin noilla Autometerin tuotteilla.

    Onko olemassa jotain yhdistelmämittaria millä voisin korvata auton oman mittariston ja missä tulis yhdessä köntissä kaikki mittarit?
    On. http://www.stackltd.com/streetdash1.html

    Comment


      #3
      http://www.aim-sportsystems.com/car.htm

      Comment


      • #4
        Aattelinkin että noi monitoimimittarit ampuu mun mittaribudjetista pahasti yli. Täytyy vaan tyytyä noihin irtonaisiin mittareihin ja jättää auton oman mittariston paikalleen.

        Onko noissa Apexissa, ym. kalliimmissa mittareissa jotain hyvää verrattuna esim. noihin Autometerin mittareihin, niin että niistä kannattaa maksaa enemmin? Eikö ne AM:n mittaritkin kuitenkin ole laadukkaita ja paikkaansapitäviä?

        Comment


          #5
          AIM:n perusversion saa 600 eurolla

          Comment


          • #6
            Yritin eilen laittaa tähän kapistukseen kiekkamittarin kiinni. Eli Hesteciltä tulee rpm-signaali ja sähköt otin virtalukolta. Nyt mittari pelittää, mut näyttää arviolta puolet liian pientä arvoa.

            Eli mikä tohon avuksi? Mittari on Autometerin Monsteri.

            Comment


              #7
              Eihän mittarissa vaan ole valittuna väärä moottorityyppi, esim V8.

              Comment


              • #8
                Mun mielestä siinä ei ollut mitään mistä olis voinu valita moottorityypin. Täytyy vielä tarkistaa kun pääsen kotiin...

                Comment


                  #9
                  Ainakin vanhemmissa tarvikemittareissa oli yleensä optio 4,6 ja 8 sylinterisille koneille. Valinta tapahtui yleensä mittarin takaseinässä olevasta kytkimestä. Näistä uudemmista vehkeistä en kyllä tiedä, mutta luulisin mittarin tarvitsevan tiedon sylinterimäärästä. Vai olisiko kyseinen mittari tarkoitettu nimenomaan 4-sylinteriselle koneelle?

                  Comment


                    #10
                    Autometerin mittarit on tehtaalta tullessaan asetettu 8 sylinterisille moottoreille. Takakannen alla tais olla nuo kytkimet mistä tuota sylinterilukua voi muuttaa.

                    Comment

                    Working...
                    X