Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jakopäänremontti ABK

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jakopäänremontti ABK

    Koitin searchia:kin käyttää mutta en löytänyt vinkkejä. Eli mitä pitää vaihtaa jakopäänremontissa ABK mottiin. Tietäisi ostella osat, saako varaosa tiskiltä muutakin ku italialaisia osia?

    edit, siis remmin ja kiristinrulla 1kpl? jotain muutakin??

    #2
    Kyllä tarvikeliikkeistä saa laatuosiakin.
    Akseleiden stefat kannattaa ainakin hommata varalle, jos ovat sattuneet vuotamaan niin voi sitten helposti vaihtaa samalla. Itse ainakin ostaisin vielä ulkopuoliset käyttöhihnat ja vaihtaisin samalla.

    Comment


      #3
      Juu kyllä ihan laatuosiakin saa tarvikeliikkeistä nykyisin. Ihan alkuperäisvalmistajienkin osia olen ostellut, ja selvästi marmoritiskiä edullisemmin. Hauskin oli äskettäin öljytikun jalka (053 103 663), jossa oli audin rinkulat tallella...

      e: osanro

      Comment


        #4
        Ethän pahastu, Toni, jos lainaan topiccia.. Ensi hätään kyselen täältä, tarviiko ABK:n remmijumppaan erikoistyökaluja, ja miten pitkälle joutuu purkamaan? On meinaan kiristinrullan laakeri valmis, ja jakohihnan kotelossa runsaasti muovihötöä seinämillä. Onneksi emännän tarkka korva huomasi äänen (kun käyttää tuota minua enemmän), ennen kuin ehti isompaa vahinkoa käymään. Aika vähän antaa ääntä, itse en ole kuullut mitään parilla lähikauppareissulla...

        Mietin vain onko tuo vielä järkevän kokoinen homma parkkipaikalle, vai joutuuko purkamaan syyläriä sun muuta edestä? Kiristimenhän ilmeisesti vaihtaisi suht helposti, mutta eipä taida olla järkeä jättää remmiä vaihtamatta, kun ed. vaihdosta on noin 50-60 tkm.

        Comment


        • #5
          Joko mulla on hakusanoissa bugi tai sitten ei vaan ole ohjeita foorumilla ABK:n jakopään remppaan.

          Monen mielestä ei tietty ohjeita tartte mutta omasta mielestä olis jotenkin mukavampi...

          Eli kenelläkään linkkivinkkiä mistä nuita ohjeita löytyisi?

          Comment


            #6
            Ei valitettavasti ole linkkivinkkiä, ja meikäläisen muistilla ei kovin hyviä ohjeitakaan anneta omasta vaihtosuorituksesta (no onhan tuosta melkein kolme vuotta), mutta jotain:

            Mahtuu tekemään enempiä purkamatta (siis syyläri paikallaan), mutta tilaa ei ole liikaa. Altapäin jotuu sen verran työskentelemään, että nosturi aika välttämätön; itse tein huoltiksen ti-hallissa. Eikä hommassa ollut mitään ihmeellistä - edes minulle, vaikka en erityisenä seppänä itseäni pidä. Tiukin paikka taisi olla kampuran pään pultti. Kunnollinen lenkkiavain siihen, olikohan 22? Erikoistyökaluja en kaivannut, kohtuullisella perustyökaluvalikoimalla pärjää.

            Eli apulaitehihnat pois, hihnapyörä kampuralta veks, kotelot irti, ja remmi on käsillä. Stefoja en itse vaihtanut, hihnan ja kiristinrullan vain, joten en purkanut tuon enempää.

            Comment


            • #7
              Google löysi tuommoisen kuvattoman ohjeen.

              Comment


                #8
                Kampuran pään pulttia ei tarvii neloskoneessa avata.

                Comment


                • #9
                  Eiköhän noilla pärjätä, tuon kampuran pultin tiesinkin.

                  Ja löysin itsekin omalta koneelta tuon kuvan missä nuo merkit on, se pikkaisen aiheuttaa tässä sitä hämmennystä. Muuten uskoisin homman olevan hallussa.

                  Noihinko merkkeihin tuossa nyt sitten voi luottaa ja vp:n merkistä ei tartte välittää?

                  Comment


                    #10
                    Kampuran pään pulttia ei tarvii neloskoneessa avata.
                    Kaikesta päätellen olen väärässä, mutta muistaakseni en kyllä saanut kotelon alaosaa pois ottamatta kiilahihnapyörää ensin irti.

                    Comment


                    • #11
                      Kiilahihnapyörä pitääkin kyllä irroittaa mutta eikös se tässäkin ole kuusiokoloilla kiinni kampiakselin rattaassa -> ratasta ei tarvitse irroittaa?

                      Comment


                        #12
                        Juuri näin.

                        Comment


                          #13
                          OK, I'll get my coat... Muisti on lyhyt mutta valikoiva.

                          Comment


                          • #14
                            Tulipa tänään vaihdettua tuo hihna ja ihan esimmäiseki päätin nykäistä jäähdyttimen irti, kun sekään ei mikään paha rasti ollut.

                            Sen jälkeen oli kyllä ruhtinaalliset tilat tehdä homma ja tulipa jäähdytinnesteet vaihdettua samalla.

                            Hommassa ei sitten tosiaan muuta ihmeellistä, varmasti yksi helpoimpia jakohihnanvaihtoja mitä olen tehny.

                            Comment

                            Working...
                            X