Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6, 6-vaihteinen laatikko sökö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ahaa, eli Etu- ja nelivetoisissa rakenne on erilainen. Minulla on etuveto. Onko kuvassa Q-laatikkovai etuveto, okkim? Onko pinioni samaa rautaa akselin kanssa vai irtoaako se ensimmäisenä? Minulle on nimittäin kerrottu että se pinionilaakeri irtoaa viimeisenä...

    Comment


      #32
      Juu on tietysti quattron laatikko :) Vajaavetoisten lootiin en ole koskenut Audeissa.

      Comment


        #33
        Porkkiksen kuvauksen mukainen rakenne on mielestäni vain etuvedossa. Etkan kuvat tukevat ajatusta. Pinjoni ratas on koneustettu itse akseliin ja kaikki rattaat on purettava laakerin edeltä. Tiedän, koska olen pinjonilaakerin vanhaan sataseen vaihtanut. Eli koko akseli on purettava ja sen kanssa kuluu helposti 3 tuntia (purku+kasaus). Lisäksi muut vaihteistotyöt.

        Lisätään vielä, että allekirjoitan diagnoosin jokaisen kohdan. Vollotusta kesti jopa 100tkm ennen kuin ääni muuttui radikaalisti ja vika korjattiin. Autosta tuli hämmentävän hiljainen.
        Viimeksi muokannut Jarkko Kalsi; 7.3.2011, 14:03.

        Comment


        • #34
          Päteekös tämä sama 5-vaihteiseen lootaan?Auto siis A4 1.8TQ -03 BFB koneella.Laatikon tyyppiä en ole vielä katsonut.
          Alkoi kuulumaan "hurinaa/sirinää" nyt tammikuussa kovien pakkasten aikaan ja jatkuu nyt nollakeleilläkin.Parhaiten ääni tulee esille 4 ja 5 vaihteilla 60-100km/h vauhdissa ollen kovimmillaan tuossa 80km/h kohdalla.Kytkimen kun painaa vauhdissa pohjaan ääni häviää ja veto päällä jos vaihdekeppiä painaa sivullepäin ääni kovenee.Jos auto on ollut työpäivän lämpimässä hallissa (+12c) ääni sen verran heikkoa/poissa etten kotia päin ajellessa tajua kiinnittää huomiota siihen.

          Comment

          Working...
          X