Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V8 ei pysy käynnissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    V8 ei pysy käynnissä

    Eli tämmöinen homma, kun auton sammuttaa ajon jälkeen ja starttaa uudestaan, niin yleensä kaara sammuu. Ensinhän kierrokset käyvät aika alhaalla ennen kuin asettuvat, mutta lämpimänä eivät vaan jaksa nousta ja auto sammuu, kaasun polkeminenkaan ei auta. Mutta jos käy ajamassa ja pysäyttää, niin sitten taas hyrisee aivan normaalisti. Vika esiintyy ainoastaan kun kone on lämmin, kylmänä käynnistyy hienosti.
    Mistä vikaa kannattaisi ruveta etsimään? Lambda, ilmamäärämittari...?
    Auto on V8 3.6 -90.

  • #2
    Lambda vois olla hyvä tarkistaa.
    Kylmänä tuo kylmäkäyntisuutin avittaa aika paljon, lämpösenä sitä ei käytetä. Menokin on kylmänä rivakamma oloista.

    Comment


    • #3
      Sammuuko auto välittömästi starttauksen jälkeen? Kuinka kauan se pysyy käynnissä siis?

      Comment


        #4
        hall-anturi

        jossain topikissa veikattiin samanlaiseen vikaan hall-anturia jonka vaihdolla oli asia korjattu.

        Comment


          #5
          Siis ei pysy käynnissä kuin kaasua painamalla. Enpä huomannut mainita, että auto kyllä pysyy käynnissä jos painaa kaasua, mutta heti kun löysää kaasun niin sammuu.
          Pitääpä muuten tsekata se hall anturi.

          Comment


          • #6
            mulla ei s2 ees lähe käyntiin ku on hall anturi paskana.

            Comment


            • #7
              Hall anturi

              Mulla justiinsa oli tuommoine Hall sensori v8:ssa hajalla.
              Ei kokonaan eli oireet seuraavat.
              Kun kone kylmä, normaalisti käyntiin....ja alkumetrit ok...
              vähän ajan päästä rupesi "nypyttelemään " ja hieman ajoa lisää...
              motronic varaohjelmalle eli sytky 6 astetta myöhäselle.

              Eli anturi oli kylmänä ok...lämpimänä pätki...ecu varaohjelmalle.

              Motronic toimii siis seuraavasti...jos hall startatessa ok...käyntiin...jos käydessä
              signaali puuttuu...varaohjelmalle.

              Kokeiltu seuraava...hall plugi irti....ei käyntiin.

              siinäpä motronicin logiikkaa :-))

              Comment


              • #8
                Tuo logiikka on sellainen, että käynnistäessä Motronic vaatii tuon hall-tiedon, että se tietää millä kohdalla kampiakseli on sytytysjärjestykseen nähden. Kun se kerran on sen saanut, se osaa kampiakselin (vauhtipyörän) hampaista laskea oikean sytytyshetken. Tuota hallia kai sitten käytetään välillä varmistamaan että kaikki on varmasti kohdallaan, mutta ilman sitä se kyllä käy. Jos hall-tietoa ei tule niin sytytystä myöhästetään varmuuden vuoksi vaurioiden estämiseksi.

                Comment


                • #9
                  - Mulla taas ei hall-anrurin vaihto vaikuttanut mitään.
                  - Audi V8 3.6 Pätkii ja lopuksi sammuu aina kun on käynyt koneen lämpimäksi, ja ei lähde käyntiin uudestaan muuta vasta 15-20 min päästä.
                  - Vikaa en ole pystynyt paikallistamaan kun Vag mittareillakaan ei sieltä mitään järkevää tullut, vaikka auto sammuili sinnekin.
                  - Nyt se on sitten seisonut kesän tossa nurkalla. :)

                  Comment


                    #10
                    onko lämpöanturit tutkittu? noi anturithan on myös s4:ssa ongelmaisia.

                    Comment

                    Working...
                    X