Elikkäs kytkin luistaa ja on varmaan vetelemässä viimeisiään (vähän se ihmetyttää kerta autolla on ajettu vasta 100tkm) mutta sellaista kyselisin, että onko ketään tehnyt autoon itse kytkinremonttia ja millainen homma tämä olisi? Koitin foorumeilta lueskella tietoa asiasta mutta en löytänyt vinkkejä tähän hommaan.. elikkäs jos joku on tietoinen asiasta niin voisiko hieman valaista.. Tarviiko koko motti, tukivarret yms. purkaa ennen kuin vahtaminen onnistuu? Ja mitä tuollainen operaatio maksaa autokorjaamoissa? (audi a3 1.8t.)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kytkinremontti?
Collapse
X
-
Itse teetätin remontin korjaamolla ja hintaa koko setille tuli muistaakseni 1100 euroa.
Eli normaalisti kytkinpaketin vaihto taitaa olla jossain 500-600 euron paikkeilla töineen ja varaosineen, mutta itse vaihdatin myös vauhtipyörän, joka oli kallis investointi.
En kyllä usko että vauhtipyöräsi olisi noilla kilsoilla ehtoonpuolella, mutta kannattaa tarkistaa!
-
Kyllähän kytkimen saa menemään aika nopeastikin, riippuu ajotyylistä. Paras mitä itsellä on tullut vastaan oli 50tkm ajettu Mitsubishi, omistajarouvalla oli tapana roikottaa kytkimellä liikennevaloissa ja muutenkin ajotyyli oli omalaatuinen kytkimen näkökulmasta tarkasteltuna. Vauhtipyörä kulunee samassa suhteessa (ei tietenkään yhtä paljon) kytkinlevyn kanssa mutta yleensä ei vaadi toimenpiteitä vielä ensimmäisen vaihdon yhteydessä. Kytkin voi luistaa myös vaikka kitkapintaa olisi vielä reilusti jos on polttanut oikein kunnolla.
Comment
-
takaperä
Se vauhtipyörä vissii saattaa mennä (lue: ehdottomasti EHKÄ) rikkipoikki kun vaihtaa "pelkän kytkyttimen". On nimittäin (varmoja) huhuja että kuukaudesta kuuteen (2-massa) ja PUM ! Halvaksi ei voi remppaa vauhtipyörän kanssa sanoa mut hyvää ei ilmaseksi saa !(ja "siitä"ei oo ollu tapana maksaa ja ilmankin on jääty.)
Comment
Comment