Moro!
Nyt tuli tapaus vastaan missä on antautunut laatikosta jotain elintärkeää. Autolla ajettu nyt noin 300tkm josta erikoismoottorin softalla tuntematon määrä ongelmitta tähän saakka.
Toveri joka autoa ajoi oli lähdössä reilummasti kiihdyttämään D asennolla jolloin oli aivan yhtäkkiä vaihde pompannut pois tuvasta ja nakkasi kierrokset tappiin jonka jälkeen auto sammui.
Hetken puhelinrumban jälkeen auto saatiin pajalle jossa selventyi sen verran että vauhtipyörässä oleva starttikehä vastaa kytkinkoteloon tehden miehekkään kasan silppua siihne pieneen reikään mistä tuota startti kehää pääsee kurkkimaan..
Tästä innoittuneena moottori pois jotta tuhon laajuus päästään näkemään ja onhan se niinkuin kuvassa näkyy, massiivinen laatikon osalta.
Suuri kysymys nyt kuuluukin että onko muilla softatuilla 3.0tdi omistajilla porsinut laatikko tällä tapaa vai onko nyt kyse jostain muusta kuin ylimääräisestä voimasta?
Juurisyy olisi mahtava saada tietää ettei tule vain vaihdettua laatikkoa ja törmättyä samaan ongelmaan ihan lähikilometrien jälkeen.
Selvennettäköön ettei laatikosta tullut öljyt edes ulos vaikkakin akselit oli saanu todella kipeää särkyessään, ja kun laatikon päästä oli turbiini epäedukkaassa asennossa vääntäen vauhtipyörää niin on päässyt vastaamaan vääriin paikkoihin.
Laatikon tyyppi oli JML 6HP-19
Nyt tuli tapaus vastaan missä on antautunut laatikosta jotain elintärkeää. Autolla ajettu nyt noin 300tkm josta erikoismoottorin softalla tuntematon määrä ongelmitta tähän saakka.
Toveri joka autoa ajoi oli lähdössä reilummasti kiihdyttämään D asennolla jolloin oli aivan yhtäkkiä vaihde pompannut pois tuvasta ja nakkasi kierrokset tappiin jonka jälkeen auto sammui.
Hetken puhelinrumban jälkeen auto saatiin pajalle jossa selventyi sen verran että vauhtipyörässä oleva starttikehä vastaa kytkinkoteloon tehden miehekkään kasan silppua siihne pieneen reikään mistä tuota startti kehää pääsee kurkkimaan..
Tästä innoittuneena moottori pois jotta tuhon laajuus päästään näkemään ja onhan se niinkuin kuvassa näkyy, massiivinen laatikon osalta.
Suuri kysymys nyt kuuluukin että onko muilla softatuilla 3.0tdi omistajilla porsinut laatikko tällä tapaa vai onko nyt kyse jostain muusta kuin ylimääräisestä voimasta?
Juurisyy olisi mahtava saada tietää ettei tule vain vaihdettua laatikkoa ja törmättyä samaan ongelmaan ihan lähikilometrien jälkeen.
Selvennettäköön ettei laatikosta tullut öljyt edes ulos vaikkakin akselit oli saanu todella kipeää särkyessään, ja kun laatikon päästä oli turbiini epäedukkaassa asennossa vääntäen vauhtipyörää niin on päässyt vastaamaan vääriin paikkoihin.
Laatikon tyyppi oli JML 6HP-19
Comment