Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI laatikko rikki JML 6HP-19

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI laatikko rikki JML 6HP-19

    Moro!
    Nyt tuli tapaus vastaan missä on antautunut laatikosta jotain elintärkeää. Autolla ajettu nyt noin 300tkm josta erikoismoottorin softalla tuntematon määrä ongelmitta tähän saakka.
    Toveri joka autoa ajoi oli lähdössä reilummasti kiihdyttämään D asennolla jolloin oli aivan yhtäkkiä vaihde pompannut pois tuvasta ja nakkasi kierrokset tappiin jonka jälkeen auto sammui.
    Hetken puhelinrumban jälkeen auto saatiin pajalle jossa selventyi sen verran että vauhtipyörässä oleva starttikehä vastaa kytkinkoteloon tehden miehekkään kasan silppua siihne pieneen reikään mistä tuota startti kehää pääsee kurkkimaan..

    Tästä innoittuneena moottori pois jotta tuhon laajuus päästään näkemään ja onhan se niinkuin kuvassa näkyy, massiivinen laatikon osalta.

    Suuri kysymys nyt kuuluukin että onko muilla softatuilla 3.0tdi omistajilla porsinut laatikko tällä tapaa vai onko nyt kyse jostain muusta kuin ylimääräisestä voimasta?

    Juurisyy olisi mahtava saada tietää ettei tule vain vaihdettua laatikkoa ja törmättyä samaan ongelmaan ihan lähikilometrien jälkeen.

    Selvennettäköön ettei laatikosta tullut öljyt edes ulos vaikkakin akselit oli saanu todella kipeää särkyessään, ja kun laatikon päästä oli turbiini epäedukkaassa asennossa vääntäen vauhtipyörää niin on päässyt vastaamaan vääriin paikkoihin.

    Laatikon tyyppi oli JML 6HP-19
    Attached Files

  • #2
    Turbiini irronnut vetolevystä vai vetolevy irronnut kampiakselin päästä? Onko aiemmin käytetty irti?

    Comment


      #3
      Ex-omistajana ja ohjelmoijana kommentti. Kuten Arttu jo kirjoittikin tuho näyttää lähteneen turbiinista ja tuollainen ensiöakselin rikkoutuminen ei ole tuolle askille tyypillistä. Ainakaan millään teholla mitä vakiotekniikasta olisi irti saatavissa. Siksi extratehoa en kyllä epäilisi tässä tapauksessa juurisyyksi. Kytkinpakka/kello on näissä se mikä antautuu ensin.

      E:Historiatietojen valossa vaihteisto-moottoripaketti tuossa oli koskematon. Aikaisemmista softauksista ei ole tietoa mutta itsellä tuo oli reilun vuoden softattuna ennen myyntiä.
      Viimeksi muokannut SR; 20.9.2018, 23:42.

      Comment


      • #4
        Tämä se ei oikeen koskaan auennut kun selvää syytä ei löytynyt, vetolevy ja turbiini oli kasassa kun tuota purettiin. Täysi mysteeri miksi näin kävi ensitilassa.
        Siekkisellä kun tutkittiin mitä siellä on käynyt niin sekin oli melkolailla umpikuja, tuo särki samalla öljypumpun laatikon puolelta ja jotain muutakin oli mennyt akselin lisäksi siis.
        Korjaustoimenpiteenä siihen ostettiin vaihto laatikko joka huollettiin ja nyt mennään ihan normaalisti, vaikkakin laatikon vaihdon jälkeen tuli vittumainen ominaisuus, aina kun nostaa jalan kaasulta ja laatikko alkaa ns. vaihdejarrutukseen niin kiekkamittari humpaa edestakaisin, aluksi remontin jälkeen se oli aika massiivista mutta alkoi rauhoittumaan kun ajeli nätisti jonka jälkeen poistui lähes kokonaan.
        ps Kylläpä perhana aika rientää kun tämän postauksen aloituksesta on vierähtänyt jo todella hyvä tovi ( Joku sopiva hymiö tässä )

        Comment


          #5
          Tehtiinkö vaihtolaatikolle sopeutusta / sopeutusajoa?
          https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ic-sopeutusajo

          Comment

          Working...
          X