niin nesteet häviää mutta entiiä minne?öljyt ei lisäänny ja ei tiputa. noin kuukauden välein pitää lisätä.eli tippuu ylä-merkistä alle ala-merkin.onko kellään kokemuksia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
jäähdytys nesteet katoaa s4-94
Collapse
X
-
mopopoikaAvainsanat: Ei mitään
-
Vaihtoehtoja on monta, ja todennäköisin on se että nesteet katoaa sinne mistä vuotoa on lähes mahdoton paikallistaa. Mulla rupes nesteet pysymään C4-satkussa vasta kun olin kiristänyt pari klemmaria, vaihtanut lämppärin kennolta tulevan letkun jossa on ilmausruuvi + pari muuta letkua, lämppärin kennon ja syylarin. Homman nimihän on se että kun vanha auto alkaa tiputtaa jostain nestettä ja korjaat sen vuotokohdan, niin alkaa seuraavaksi heikoin lenkki vuotaa. Se on ketjureaktio. Viimeisimpänä mulla alkoi yksi letku vuotaa; klemmarin alta tuli kuplia. (Uusi 30cm letku maksoi vissiin toista sataa euroa, ostin samanlaista letkua tarvikkeena 8?/metri.)
Irroita se sadevesikaukalon päällä oleva muovilärpäke ja kato onko siellä nestettä, lähinnä lämppärin kennolta tulevien letkujen kohdalla. Se muovinen ilmausruuvi vuotaa helposti. Lisäksi lämmityslaitteen kennon putket ovat muovia ja niiden laskennallinen kestoikä on kai reilu 10 vuotta jonka jälkeen ne putket murtuu ja muutoin ehjä kenno menee sen vuoksi vaihtoon. Paisuntasäiliön korkkia veikkaavat myös monesti vuodon syyksi; siitä menee se paineventtiili huonoon kuntoon ja se tuhauttelee höyryä pihalle pikkuhiljaa jolloin vuotoa on hankala paikallistaa. Onko paisuntasäiliössä korkin reunamilla valkoista köhnää?
Comment
-
Mites tuo muuten menee, eikö jäähdytysjärjestelmän paineen tulis normaalisti olla Audeissa n.1bar? Korkin paineventtiili (joka aukeaa n. 1,2 barissa) on siis siksi että jos kannentiiviste pettää tai järjestelmään pääsee muuten ylimääräistä painetta niin se ei riko ensimmäisenä syylaria...? Mulla meni syylari vaihtoon kun se alkoi vuotaa päädyistään.
Comment
-
mopopoika
-
Hena
Samaa veikkaan minä kuin Jarikin. Eli se sähköinen vesipumppu joka on moottorin takana, huohotusputkien läheisyydessä. Mulla loppu nesteen häviäminen kun sen vaihtoi uuteen.
Comment
-
täältä kanssa ääni sille sähköiselle kiertovesipumpulle joka jäähdyttää kantta, löytyy kun seurailee vesiletkuja.
Itsellä tuli sen juuresta nesteet heti kun olin yhen heikomman lenkin korjannu ja kun purkasin niin sen pumpun lähdöt oli ihan muovimuruna et oli tuuria ettei ollut pettänyt jossain reissussa.
Syy minkä takia mulla auto pääsi keittämäänkin oli se venttiili mikä katkaisee lämpimän veden tulon lämppärin kennolle kun laitetaan ilmastointi päälle, siitä oli liimaukset pettänyt ja kun järjestelmä paineistui kesäheilteillä nii siinähän se oli, se on sielä aika ahtaassa paikassa jäähdytysvedenilmausruuvihässäkän vieressä (joka muuten on kans yks pirun yleinen paikka vuotamaan).
Nuo on juurikin sellaisia kohtia mitä ei juurikaan näe ennenku ne tietää etsiä, kannattaa ottaa asiaksi tsekata ne... ettei käy niinkuin mulla.
Jos osat on kuralla niin ne on tyyriitä mut parin sadan euron osat on vielä tos vaihees halpa vaihtaa kun niitä ei tartte vaihtaa kansirempan yhteydes niinku mulla :D
Comment
Comment